mulla vois löytyä sulle "pikkuvikainen" om603turbon kansi, laita yv:tä jos kiinnostaarehtijii kirjoitti:Oli sen verran paha tapaus , että tulee vaihtokansi uusilla venttiileillä
Rehtijiin talavirönttä 300 tdt 4-matik
Kahessa pytyssä kammioitten juuresta ja yhessä venttiilien välistä , nämät näki silimällä.KOS kirjoitti:Mistä ja miten oli menny..??rehtijii kirjoitti:Oli sen verran paha tapaus , että tulee vaihtokansi uusilla venttiileillä
~KOS~
Kyllä sen korjattua saa ja varmaan korjaavatkin edelleen vaihtokanneksi.
Oli huomattavasti nopeampi ottaa hyllystä valmis kansi...
hui no tollahan voi hakee jo puitakin metsästä
kannattaa varoo tolla profiilillä kanttareita jos kaupungilla ajelee
minkä kokoiset noi on?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
- pystyvalo
- Vakiokalustoa

- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Onko sulla tuo vakiokorkuinen vai kopsiiko nuo 255/70renkaat kaariin kiinni?
Millä vanteilla nuo isot gummit on? 6,5"-leveillä farmarin vanteilla ??
Millä vanteilla nuo isot gummit on? 6,5"-leveillä farmarin vanteilla ??
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
pystyvalo kirjoitti:Onko sulla tuo vakiokorkuinen vai kopsiiko nuo 255/70renkaat kaariin kiinni?
Millä vanteilla nuo isot gummit on? 6,5"-leveillä farmarin vanteilla ??
Takaa tasonsäädöllä narrattu ylöspäin ja eessä 20mm korokkeet jousien yläpäässä , nosti keulaa 4-5cm.
Kaarista on laikalla ajettu tuuman verran pois ei mahu muuten pyörimään.
Parituhatta kilsaa tullu ajeltua tuossa tällissä , eikä tuosta mitään pahaa sanottavaa oo.
Kumikorjaamolla tasapainotusheppu oli huolisaan , että jaksaako tuo vielä vetää , kun välityshän muuttuu aika paljon.
Lohduttelin , että ei se tässä tapauksessa ole ongelma
Välitys vastaa samaa jos vakiorenkailla olisi 2.29 perävälitys.
- pystyvalo
- Vakiokalustoa

- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
teitkö raudasta sorvaamalla korokkeet etupäähän?
Tarttee siis ite harkita jotain kapeampia/matalampia kumeja, tarttee sovitella jotain 215R15 tai 235/7 renkaita alle, mahtuisiko sellaiset pyörimään ilman laikkaamista...
Tarttee siis ite harkita jotain kapeampia/matalampia kumeja, tarttee sovitella jotain 215R15 tai 235/7 renkaita alle, mahtuisiko sellaiset pyörimään ilman laikkaamista...
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Korokkeet on rautaa jousikumin ja jousikupin välissä
Mulla oli ensin 205/70-15 talavirenkaat koko talaven , nippanappa ettei ota kaariin - aika hyvä kokoluokka pikkusen korotettuun.
Kokeilin tuota samaa settiä tuohon normaalinkorkuseen sedanimatikkiin ja raapi jo jarruttaessa niin pahasti että piti ottaa pois.
Siinä nyt alla 225/55-16 , aikalailla passeli koko.
Sanosin että kaaria joutuu rueta leikkomaan jos tuosta 205/70-15 koosta menee isommaksi.
Mulla oli ensin 205/70-15 talavirenkaat koko talaven , nippanappa ettei ota kaariin - aika hyvä kokoluokka pikkusen korotettuun.
Kokeilin tuota samaa settiä tuohon normaalinkorkuseen sedanimatikkiin ja raapi jo jarruttaessa niin pahasti että piti ottaa pois.
Siinä nyt alla 225/55-16 , aikalailla passeli koko.
Sanosin että kaaria joutuu rueta leikkomaan jos tuosta 205/70-15 koosta menee isommaksi.
- pystyvalo
- Vakiokalustoa

- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Niin oliko sulla millaisilla vanteilla noi kummit?
Mietin vaan että jos hankkisi vanteet joissa olisi iso et-luku, esim 49 jotta pyörät menisi mahdollisimman sisälle. Luulisin että 235 leveät kumit pitäisi mahtua pyörimään kaaren sisäpuolellakin suoraan ajettaessa...
ja sitten vanteille esim tällaiset:
http://www.vannetukku.fi/endurance-cr857-p-3745.html
niin luulisi pääsevän paremmin puolukan poimintaan
Mietin vaan että jos hankkisi vanteet joissa olisi iso et-luku, esim 49 jotta pyörät menisi mahdollisimman sisälle. Luulisin että 235 leveät kumit pitäisi mahtua pyörimään kaaren sisäpuolellakin suoraan ajettaessa...
ja sitten vanteille esim tällaiset:
http://www.vannetukku.fi/endurance-cr857-p-3745.html
niin luulisi pääsevän paremmin puolukan poimintaan
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
pystyvalo kirjoitti:Niin oliko sulla millaisilla vanteilla noi kummit?
Mietin vaan että jos hankkisi vanteet joissa olisi iso et-luku, esim 49 jotta pyörät menisi mahdollisimman sisälle. Luulisin että 235 leveät kumit pitäisi mahtua pyörimään kaaren sisäpuolellakin suoraan ajettaessa...
ja sitten vanteille esim tällaiset:
http://www.vannetukku.fi/endurance-cr857-p-3745.html
niin luulisi pääsevän paremmin puolukan poimintaan
Mulla 15 x7 et25 peltivanteet.
Jos ny oikeen muistan niin olis ottanu leviä kumi et35 vanteella kiinni iskarin varteen - siksi pieni et.
Pittäähän nelivetoautossa olla maavaraa , että uskaltaa vähän sivummalle ajellasunbeam kirjoitti:Saako kysyä ? Miksi noin isot talvikumit ,vai haitko tosiaan puita metsästä ?
Mitä meinaat ruuvata kesäksi alle ?
"35" set ??
Nää 255:set on juurikin kesärenkaat , eiköhän näillä nyt toistaiseksi mennä.
- pystyvalo
- Vakiokalustoa

- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Tämmöinen kysymys tuli vielä mieleen; sääditkö auraukset kuntoon edestä/takaa kun korotit auton?
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Tyttöjen hommia tuommosetpystyvalo kirjoitti:Tämmöinen kysymys tuli vielä mieleen; sääditkö auraukset kuntoon edestä/takaa kun korotit auton?
Ei oo säädetty , mutta tosiasiassa ei varmaan haittais vaikka tarkistaiski kulmat , mutta ei se kyllä ajossa kerro mitään huononemista/paranemista.
Miten lie sitte nuo kulmat tähän asti ollu , väljähän tuo on joka paikasta.
Tarttis tehä iso alustaremontti ennen suuntauksia. Saapa ny nähä että vieläkö katastetaan - syyskuuhun ajoaikaa.
- pystyvalo
- Vakiokalustoa

- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Eipä tullu itelle mieleen, mutta dealer meinasi että voisi olla mun autossa tarpeen, kun tulee sitten korotetulla maavarallakin ajeltua jonkun verta paljon matka-ajoa.
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Mites paljon noita hevosia saa TDT 4maticisssa olla, ennen kuin
katsastusmies alkaa vaatia muutoksia jarruihin tms?
Omaan haluaisin sen vesikiertoisen välijäähdyttimen ja pitäisi
miettiä, paljonko tehoja pannaan tavoitteeksi. Vakiosta 147 hv
voi ilmeisesti nostaa 20% eli 176 hv ei vaatisi mitään muutoksia.
Sen saisi kai helposti syötön lisäyksellä aikaiseksi, kun on välijäähdytin.
Välijäähdyttimen lisäyksen yhteydessä kannattaisi ilmeisesti joka
tapauksessa vaihtaa myös pakoputki ja turbo isompiin, vaikka
tavoitteena onkin matala huipputeho ja paljon vääntöä pienillä
kierroksilla. Näin ehkä kestävyys pysyisi hyvänä, tuo neliveto
kun on kalliimpi korjata kuin tavallinen takaveto.
Autossa on katti, mutta se ei ole vähäpäästöinen, tarviiko se
katti jättää paikalleen?
katsastusmies alkaa vaatia muutoksia jarruihin tms?
Omaan haluaisin sen vesikiertoisen välijäähdyttimen ja pitäisi
miettiä, paljonko tehoja pannaan tavoitteeksi. Vakiosta 147 hv
voi ilmeisesti nostaa 20% eli 176 hv ei vaatisi mitään muutoksia.
Sen saisi kai helposti syötön lisäyksellä aikaiseksi, kun on välijäähdytin.
Välijäähdyttimen lisäyksen yhteydessä kannattaisi ilmeisesti joka
tapauksessa vaihtaa myös pakoputki ja turbo isompiin, vaikka
tavoitteena onkin matala huipputeho ja paljon vääntöä pienillä
kierroksilla. Näin ehkä kestävyys pysyisi hyvänä, tuo neliveto
kun on kalliimpi korjata kuin tavallinen takaveto.
Autossa on katti, mutta se ei ole vähäpäästöinen, tarviiko se
katti jättää paikalleen?
-
Turbo-eemeli
- Vakiokalustoa

- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Taitaapi tuo kestävyys mennä juurikin päinvastoin. Teho ei riko vaan vääntö. Sitten vielä on eri asia onko esim. 600Nm tonni viidessäsadassa vaiko viidessä tonnissa. Vaikka tehoa tuleekin jälkimmäisessä tapauksessa paljon enenpi, niin siltikin tuo sama vääntölukema alakierroksilla on vaarallisempi noin kestoa ajatellen.JarkkoN kirjoitti:, vaikka
tavoitteena onkin matala huipputeho ja paljon vääntöä pienillä
kierroksilla. Näin ehkä kestävyys pysyisi hyvänä, tuo neliveto
kun on kalliimpi korjata kuin tavallinen takaveto.







