
Niin siis en minä tietenkään soita korjaamoille ja tiedustele hintaa suoraan vaan utelen sitä näin selän takana ovelasti. Ja kiinnihän ne juuttaat olisivat kuitenkin näin viikonloppuna. Mitä asiakaspalvelua se semmoinen on.
Muistaakseni m102:seen ois ollu kyseinen operaatio töitten osalta jotain 150-200e. Kumithan siis on halpa osa tässä verrattuna työhön. Jos itse vaihtaa niin saa varoa ettei tiputtele niitä halkaistuja kiilapaloja hukkaan tai väärään paikkaan= joku öljykanava. Itse vaihettiin ja tais mennä kuutisen tuntia kun vaihettiin keinut ja nokka-akseli ja hydrnostimet samalla kertaa ja piti työkalujakin värkätä sopivimmiksi. Liikkeessä ois kannattannu teettää, mutta oli kiire ja eivät pystyneet tekemään samalle viikolle.Damned kirjoitti:No sepä se kun ei oikein ole tuon kokoluokan remontteihin aikaa. Jos Kuopion seudulta löytyis joku asiansa osaava mersumies niin tokihan sitä vaivanpalkan moisesta urakasta mieluummin sellaiselle maksaisi kuin MB-huoltojen pohjattomiin kirstuihin.
Kiitos tiedoista! Nyt on jonkinlaista pohjaa että miten paljon ko. remontin pitäisi maksaa. Lähistöllä on kolme mersuihin erikoistunutta pajaa, niin pitänee soittaa ne ensin läpi.AK47 kirjoitti:Muistaakseni m102:seen ois ollu kyseinen operaatio töitten osalta jotain 150-200e. Kumithan siis on halpa osa tässä verrattuna työhön. Jos itse vaihtaa niin saa varoa ettei tiputtele niitä halkaistuja kiilapaloja hukkaan tai väärään paikkaan= joku öljykanava. Itse vaihettiin ja tais mennä kuutisen tuntia kun vaihettiin keinut ja nokka-akseli ja hydrnostimet samalla kertaa ja piti työkalujakin värkätä sopivimmiksi. Liikkeessä ois kannattannu teettää, mutta oli kiire ja eivät pystyneet tekemään samalle viikolle.Damned kirjoitti:No sepä se kun ei oikein ole tuon kokoluokan remontteihin aikaa. Jos Kuopion seudulta löytyis joku asiansa osaava mersumies niin tokihan sitä vaivanpalkan moisesta urakasta mieluummin sellaiselle maksaisi kuin MB-huoltojen pohjattomiin kirstuihin.
Tuskinpa kukaan vaihtaa ihan satasella m103:seen ilman kuittiakaan. Hyvä ois olla painintyökalu ja paineilmaa, jotta saa purettua ja kasattua ja venttiilit pysymään ylhäällä. Sitten jos saa tiputettua venttiilin pyttyyn, niin ei naurata kovin paljoa.
Varmaan ammattilainen jolla hyvät työkalut vaihtaa m103:seen v-varren kumet parissa tunteroisessa. Tosin saattaapi mennä kolmekkin.
Edit: Siis 2-3x tuntiveloitus suorittavassa paikassa.