Venttiilinvarsien kumien vaihtotyön hinta/työkalut?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
boogieman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 07.10.2005 10:08
Paikkakunta: Kuopio

Venttiilinvarsien kumien vaihtotyön hinta/työkalut?

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Montakohan eurooppalaisen paperioravan nahkaa pitäisi laittaa korjaajan käteen, että se vaihtaisi M103:n venttiilinvarsien kumit? Asia on selevästi salatiedettä tai vähintään joku liikesalaisuus, kun asiata on tiedusteltu monessa kumienvaihtoa koskevassa ketjussa ja aina keskustelu on loppunut kuin seinään. Tai siirtynyt sujuvasti sivuraiteille :|

Niin siis en minä tietenkään soita korjaamoille ja tiedustele hintaa suoraan vaan utelen sitä näin selän takana ovelasti. Ja kiinnihän ne juuttaat olisivat kuitenkin näin viikonloppuna. Mitä asiakaspalvelua se semmoinen on.
Viimeksi muokannut boogieman, Ti 03.06.2008 09:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: S124 300TE '86, 357 tkm
EX: W124 200D '85, 630+ tkm
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

en tiedä tuosta oikein, mutta onko siellä sellaset o renkaat?
Partanen.net
Avatar
boogieman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 07.10.2005 10:08
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja boogieman »

jopi62 kirjoitti:en tiedä tuosta oikein, mutta onko siellä sellaset o renkaat?
Kuva
EX: S124 300TE '86, 357 tkm
EX: W124 200D '85, 630+ tkm
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

ottavat varmasti suolasen hinnan noiden vaihosta jossain liikkeessä :( vaiha itse, säästää paljon. täällä oli kyllä joku kaveri joka teki noita pikkuhommia mutta nyt en muista nimimerkkiä?
Partanen.net
Avatar
boogieman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 07.10.2005 10:08
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja boogieman »

No sepä se kun ei oikein ole tuon kokoluokan remontteihin aikaa. Jos Kuopion seudulta löytyis joku asiansa osaava mersumies niin tokihan sitä vaivanpalkan moisesta urakasta mieluummin sellaiselle maksaisi kuin MB-huoltojen pohjattomiin kirstuihin.
EX: S124 300TE '86, 357 tkm
EX: W124 200D '85, 630+ tkm
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Damned kirjoitti:No sepä se kun ei oikein ole tuon kokoluokan remontteihin aikaa. Jos Kuopion seudulta löytyis joku asiansa osaava mersumies niin tokihan sitä vaivanpalkan moisesta urakasta mieluummin sellaiselle maksaisi kuin MB-huoltojen pohjattomiin kirstuihin.
Muistaakseni m102:seen ois ollu kyseinen operaatio töitten osalta jotain 150-200e. Kumithan siis on halpa osa tässä verrattuna työhön. Jos itse vaihtaa niin saa varoa ettei tiputtele niitä halkaistuja kiilapaloja hukkaan tai väärään paikkaan= joku öljykanava. Itse vaihettiin ja tais mennä kuutisen tuntia kun vaihettiin keinut ja nokka-akseli ja hydrnostimet samalla kertaa ja piti työkalujakin värkätä sopivimmiksi. Liikkeessä ois kannattannu teettää, mutta oli kiire ja eivät pystyneet tekemään samalle viikolle.

Tuskinpa kukaan vaihtaa ihan satasella m103:seen ilman kuittiakaan. Hyvä ois olla painintyökalu ja paineilmaa, jotta saa purettua ja kasattua ja venttiilit pysymään ylhäällä. Sitten jos saa tiputettua venttiilin pyttyyn, niin ei naurata kovin paljoa.

Varmaan ammattilainen jolla hyvät työkalut vaihtaa m103:seen v-varren kumet parissa tunteroisessa. Tosin saattaapi mennä kolmekkin.

Edit: Siis 2-3x tuntiveloitus suorittavassa paikassa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
boogieman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 07.10.2005 10:08
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja boogieman »

AK47 kirjoitti:
Damned kirjoitti:No sepä se kun ei oikein ole tuon kokoluokan remontteihin aikaa. Jos Kuopion seudulta löytyis joku asiansa osaava mersumies niin tokihan sitä vaivanpalkan moisesta urakasta mieluummin sellaiselle maksaisi kuin MB-huoltojen pohjattomiin kirstuihin.
Muistaakseni m102:seen ois ollu kyseinen operaatio töitten osalta jotain 150-200e. Kumithan siis on halpa osa tässä verrattuna työhön. Jos itse vaihtaa niin saa varoa ettei tiputtele niitä halkaistuja kiilapaloja hukkaan tai väärään paikkaan= joku öljykanava. Itse vaihettiin ja tais mennä kuutisen tuntia kun vaihettiin keinut ja nokka-akseli ja hydrnostimet samalla kertaa ja piti työkalujakin värkätä sopivimmiksi. Liikkeessä ois kannattannu teettää, mutta oli kiire ja eivät pystyneet tekemään samalle viikolle.

Tuskinpa kukaan vaihtaa ihan satasella m103:seen ilman kuittiakaan. Hyvä ois olla painintyökalu ja paineilmaa, jotta saa purettua ja kasattua ja venttiilit pysymään ylhäällä. Sitten jos saa tiputettua venttiilin pyttyyn, niin ei naurata kovin paljoa.

Varmaan ammattilainen jolla hyvät työkalut vaihtaa m103:seen v-varren kumet parissa tunteroisessa. Tosin saattaapi mennä kolmekkin.

Edit: Siis 2-3x tuntiveloitus suorittavassa paikassa.
Kiitos tiedoista! Nyt on jonkinlaista pohjaa että miten paljon ko. remontin pitäisi maksaa. Lähistöllä on kolme mersuihin erikoistunutta pajaa, niin pitänee soittaa ne ensin läpi.
EX: S124 300TE '86, 357 tkm
EX: W124 200D '85, 630+ tkm
Vastaa Viestiin