Autoliikkeessä olisi -83 280 SE hintaan 1500 € (viikko takaperin 1900 €). Eli todella halpa, eli ei voi olla hyvä. Tarkempia vikoja en tiedä, mutta pakkohan siinä jotain on olla tuohon hintaan. Kilometrejä takana 458 tkm.
Ei minulla järkisyyt ennenkään ole auton valinnassa painaneet, ja nytkin tuo pelkkä auton olemus puhuttelee siihen malliin että tekisi mieli käydä hakemassa pois. Autokuume on pahasta
Takaraivossa vaan kummittelee monet keskustelut aiheesta S-mersun ylläpidon kalleus ja varaosien hurjat hinnat... ei taida olla muutosta parempaan suuntaan näissä? Mitähän tuosta kannattaisi katsoa tyyliin "jos se osa on rikki, ei missään nimessä pidä ostaa"?
Ässistähän minä en mittän tiedä, mutta lähtisin liikkeelle sillä ajatuksella että halpa auto on halpa ja sillä hyvä.
Jos se vastaa sinun käsitystäsi puolentoista tonnin autosta niin ei kun ostamaan. Eihän tuon W126:n ylläpito nyt NIIN kallista ole.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Jos sitä sinistä meinaat niin ainakin pirun siistin näkönen kuvissa hintaan nähden, ite lähtisin ainakin katsomaan jos olisi toisen ässän tarve...ei niitten osienkaan aina pakko uusia olla...ite oon löytäny suurimman osan nettivaraosaa ja tätä palstaa selaamalla..
No eipä tuo nyt mitenkään "huolestuttavan halpa" ole ottaen huomioon iän ja kilometrit. Jos se on leimassa ja tuntuu koeajolla toimivan, ni osta pois kuleksimasta Jotku varaosat osaa tietty olla ässä-mersuun hinakkaita, mut ei ton ikäsessä mitää erityisiä himmeleitä taia olla joitten epäkuntoisuus ainaska ajoa haittais. Lisäksi noita loppuunajettuja w126:ia taitaa jo olla sen verran latojen takana jemmassa, että käytettynäkin osia löytynee.
Pitää käydä kattomassa, sillähän siitä tosiaan tolokkuuntuu että onko siitä autoksi vaiko eikö. Varsinaisesti käyttöön se ei tulisi, vaan hiljalleen laitettavaksi ja sunnuntai-ajeluihin.
Damned kirjoitti:Autoliikkeessä olisi -83 280 SE hintaan 1500 € (viikko takaperin 1900 €). Eli todella halpa, eli ei voi olla hyvä. Tarkempia vikoja en tiedä, mutta pakkohan siinä jotain on olla tuohon hintaan. Kilometrejä takana 458 tkm.
Damned kirjoitti:Autoliikkeessä olisi -83 280 SE hintaan 1500 € (viikko takaperin 1900 €). Eli todella halpa, eli ei voi olla hyvä. Tarkempia vikoja en tiedä, mutta pakkohan siinä jotain on olla tuohon hintaan. Kilometrejä takana 458 tkm.
Näyttää kyllä niin uskomattoman siistiltä kilometreihin ja hintaan nähden että kannattaa koluta kori huolella läpi ettei ole mikään uretaanin, pakkelin ja kilikalimaalin voimalla myyntikuntoon fixattu pommi.
Muita sen ihmeellisempiä murheitahan näissä ei olekkaan kuin ruoste
Kovasti tutun näköinen 126..kilvistä päätellen pyöri Huittisten suunnalla noin kolme vuotta sitten ja oli sen jälkeen tampereella myynnissä.Tyypillisesti oli etulokasuojia paukkupullolla vedetty,mutta on toki voitu jälkeen korjata paremmin..Kannattaahan se katsomassa käydä kun ei oo matkojen päässä.
Vaikka vanhoja ässiä ei varsinaisesti autokaupoissa revitä käsistä niin kyllä halvalle hinnalle on yleensä syy. Korroosio on näiden vehkeiden pahin vihollinen ja kannattaa tutkia kyseisen auton tilanne tarkkaan. Takakontista kannattaa raottaa mattoja ja tsekata hattuhyllyn alaosa. Muuten ruostetta esiintyy perinteisissä paikoissa, kuten lokarin kaarissa, helmakoteloiden päädyssä ja tunkinreikien ympärillä. Myös puskurin kromit on tyypillisesti haperot ja uusi setti niitä kustantaa n.700e
Tekniikka on kestävää ja helppo korjata/vaihtaa/uusia tarvittaessa.
Käy tutkailemassa autoa ja jos tuntuu hyvältä niin eikun kauppoja hieromaan. Varusteilla ei tässä autossa näköjään kuljettajaa juuri hemmotella.
Tommosestahan saa hyvän rottalintan, mattamustaks paukkupullolla ja sitähän saa paikattua jollain vaikka galvanoidulla kattopellillä kyllä. Pääasia että on automaatti, jonniinmoinen vähintään kutoskone ja tilavat paikat istuskella.
Miksi auton tuohon hintaan niin vimpan päälle hyvä pitäisi ollakaan sillä jäähän rahaa todella tuntuvasti remppaan verrattuna uuden ostoon?!
Jos suoriutuu korjaustöistä itse, jollakin 1000 eurolla hankkii käytettyyn Mersuun aika paljon monenlaista kulutusosaa.
Ylempänä luki:
"Myös puskurin kromit on tyypillisesti haperot ja uusi setti niitä kustantaa n.700e"
Eipä taida puskurit näihin vehkeisiin käytettynä niin paljon maksaa. Jos unohtaa suosiolla ne täysin alkuperäiskuntoon entisöinnit, selviää paljon halvemmalla ja saa kunnon käyttöpelin.
Jori Ravantti kirjoitti:Miksi auton tuohon hintaan niin vimpan päälle hyvä pitäisi ollakaan sillä jäähän rahaa todella tuntuvasti remppaan verrattuna uuden ostoon?!
Jos suoriutuu korjaustöistä itse, jollakin 1000 eurolla hankkii käytettyyn Mersuun aika paljon monenlaista kulutusosaa.
Ylempänä luki:
"Myös puskurin kromit on tyypillisesti haperot ja uusi setti niitä kustantaa n.700e"
Eipä taida puskurit näihin vehkeisiin käytettynä niin paljon maksaa. Jos unohtaa suosiolla ne täysin alkuperäiskuntoon entisöinnit, selviää paljon halvemmalla ja saa kunnon käyttöpelin.
Jos omistaa hitsauslaitteet, hyvät tilat ja hyvät hermot niin miksei siinä tapauksessa ostaisi korroosion runtelemaa ässää (en tiedä tästä tapauksesta, mutta luulisin halvan hinnan johtuvan ruosteista). Omalla kohdallani arvostan korkealle sen, että koria ei tarvitse alkaa hitsailemaan. Niin paljon on autoja tullut hitsattua, että se ei enää kiinnosta. Tekniikan osaa vaihtaa ihan mielellään.
Puskurin kromit vaikuttaa suuresti auton ulkonäköön. Suomesta voi olla vaikea löytää käytettyjä puskureita ehjillä kromeilla.
Samuli H kirjoitti:
Jos omistaa hitsauslaitteet, hyvät tilat ja hyvät hermot niin miksei siinä tapauksessa ostaisi korroosion runtelemaa ässää (en tiedä tästä tapauksesta, mutta luulisin halvan hinnan johtuvan ruosteista). Omalla kohdallani arvostan korkealle sen, että koria ei tarvitse alkaa hitsailemaan. Niin paljon on autoja tullut hitsattua, että se ei enää kiinnosta. Tekniikan osaa vaihtaa ihan mielellään.
Itselle on ruosteinen w123:nen. Ruosteremppa on kuin jonkinlainen harrastus itsessään. Siinä mielessä hauskaa hommaa, että remppa etenee varmasti kun siihen ryhtyy ja tekemällä oppii kätevämpiä konsteja.
Nykyisin pukkaa ruostetta melko uudetkin autot, mikä on valitettavaa kun pystytään tekemään myös sellaisia, jotka ei helposti ruostu.
Kyllähän tekniikkaremppakin voi edetä hyvin jos konstit tarpeeksi hyvät, mutta siinä saattaa tarvita harvinaisia työkaluja esim. etujousten tai takapyörän laakerien kanssa.
Kyllä tuollaisella ulosmyyntihinnalla kannattaa ostaa vaikka kyseessä olisikin huonokuntoinen yksilö. Ässä on aina ässä
Investointina hyvä, omasta mielestäni 126:ten hinnat ovat nyt niin alaspoljettuja kuin ne vain voivat olla joten pohjaltahan ei ole kuin yksi suunta ylöspäin.... toisin sanoen kunnosta ässä nyt ja myy viiden vuoden päästä hyvällä tuotolla
Kulutuksesta sen verran että kutoskone ei vie läheskään yhtä paljon kuin kasi, mikä on plussaa näillä bensanhinnoilla
Perusjutut kannattaa tarkistaa, kuten moottorin tasainen käynti ja pohja, helmat ja listojen alta ruosteet. Nivelet on hyvä tarkistaa... omassa meni oston jälkeen melkein heti vaihtoon.
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Kulutus nyt ei hirvitä kun käyttöautona on jo ties monettako vuotta Chevrolet-farkku viiden litran kasilla. Mukavuudesta kärsii maksaa hiukan
Nyt vaan mieli on kovasti sekaisin kun tuli toinenkin pitkäaikainen haave tyrkylle, nimittäin W123 300D . Pitänee hetkinen hengähtää ja miettiä kumpaanko sitä tarttuisi.
Mun mielestä auto saa olla jopa vähän ruosteinen ennemmin ku rikkinäinen sisustus! Sisustukseen uppoaa autossa kuin autossa niin helposti jumalattomasti pätäkkää.
Ruostepaikkaus ja ton kutoskoneen tekniikan korjaaminen on ehkä hankalampaa ja vaikeampi havaita, mutta kustannukset on murto-osa sisustuksen kunnostukseen verrattuna.
Mielummin mä siis sortuisin tonnin mersuun ku tonnin accordiin.
Viimeksi muokannut Sergey, To 15.05.2008 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä se pieni ruoste tai ruostereijät sitä ajoa tai ajofiilistä haittaa, mulla on itellä just samanlainen ässä ja ruostetta on, mahtava sillä oli kuitenkin päästellä auringonlaskuun... Faktahan on se, että tuon ikäistä suomi-assää ei tuohon hintaan ruosteetonta löydä nyt eikä tule löytämäänkään, ne maksaa aivan eri summan täällä ja muuallakin. Yleensä siihen halpaan hintaan on joku syy ja aivan naurattaa nämä jotka tonnin ässästä pikku ruosteista napisee.
Jotenkin silti 123:nen on miellyttävämpi, eli vanhemmassa aina vara parempi, vaikkei se ehkä autona paree ole k. 126:nen...eikä tietty vanhempikaan välttämätä.
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Ässät ovat aina olleet aikansa upeimpia tuotteita. Jos remppaus ei pelota, ei kun ostamaan. Kun ässän laittaa kuntoon, siinä on auto. Das Auto.
Kaupat on näköjään jo tehty. Jos minulla olisi ylimääräistä, hankkisin itselleni yhden 90-luvun alun S-sarjalaisen. Hieno ajokki olipa moottori melkein mitä tahansa.