Kannattako sortua halpaan ässään?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
boogieman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 07.10.2005 10:08
Paikkakunta: Kuopio

Kannattako sortua halpaan ässään?

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Autoliikkeessä olisi -83 280 SE hintaan 1500 € (viikko takaperin 1900 €). Eli todella halpa, eli ei voi olla hyvä. Tarkempia vikoja en tiedä, mutta pakkohan siinä jotain on olla tuohon hintaan. Kilometrejä takana 458 tkm.

Ei minulla järkisyyt ennenkään ole auton valinnassa painaneet, ja nytkin tuo pelkkä auton olemus puhuttelee siihen malliin että tekisi mieli käydä hakemassa pois. Autokuume on pahasta :oops:

Takaraivossa vaan kummittelee monet keskustelut aiheesta S-mersun ylläpidon kalleus ja varaosien hurjat hinnat... ei taida olla muutosta parempaan suuntaan näissä? Mitähän tuosta kannattaisi katsoa tyyliin "jos se osa on rikki, ei missään nimessä pidä ostaa"?
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ässistähän minä en mittän tiedä, mutta lähtisin liikkeelle sillä ajatuksella että halpa auto on halpa ja sillä hyvä.
Jos se vastaa sinun käsitystäsi puolentoista tonnin autosta niin ei kun ostamaan. Eihän tuon W126:n ylläpito nyt NIIN kallista ole.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Jos sitä sinistä meinaat niin ainakin pirun siistin näkönen kuvissa hintaan nähden, ite lähtisin ainakin katsomaan jos olisi toisen ässän tarve...ei niitten osienkaan aina pakko uusia olla...ite oon löytäny suurimman osan nettivaraosaa ja tätä palstaa selaamalla..
Merseedespents
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3501
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

No eipä tuo nyt mitenkään "huolestuttavan halpa" ole ottaen huomioon iän ja kilometrit. Jos se on leimassa ja tuntuu koeajolla toimivan, ni osta pois kuleksimasta 8) Jotku varaosat osaa tietty olla ässä-mersuun hinakkaita, mut ei ton ikäsessä mitää erityisiä himmeleitä taia olla joitten epäkuntoisuus ainaska ajoa haittais. Lisäksi noita loppuunajettuja w126:ia taitaa jo olla sen verran latojen takana jemmassa, että käytettynäkin osia löytynee.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
boogieman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 07.10.2005 10:08
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja boogieman »

No ei teistäkään ollu mitään apua... :mrgreen:

Pitää käydä kattomassa, sillähän siitä tosiaan tolokkuuntuu että onko siitä autoksi vaiko eikö. Varsinaisesti käyttöön se ei tulisi, vaan hiljalleen laitettavaksi ja sunnuntai-ajeluihin.

Kiitoksia avusta, ilmoittelen miten käy!
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Kannattako sortua halpaan ässään?

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Damned kirjoitti:Autoliikkeessä olisi -83 280 SE hintaan 1500 € (viikko takaperin 1900 €). Eli todella halpa, eli ei voi olla hyvä. Tarkempia vikoja en tiedä, mutta pakkohan siinä jotain on olla tuohon hintaan. Kilometrejä takana 458 tkm.
Ja kyseessähän taisi olla tämä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1840768
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
boogieman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 07.10.2005 10:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kannattako sortua halpaan ässään?

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Esa H. kirjoitti:
Damned kirjoitti:Autoliikkeessä olisi -83 280 SE hintaan 1500 € (viikko takaperin 1900 €). Eli todella halpa, eli ei voi olla hyvä. Tarkempia vikoja en tiedä, mutta pakkohan siinä jotain on olla tuohon hintaan. Kilometrejä takana 458 tkm.
Ja kyseessähän taisi olla tämä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1840768
Jep.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Näyttää kyllä niin uskomattoman siistiltä kilometreihin ja hintaan nähden että kannattaa koluta kori huolella läpi ettei ole mikään uretaanin, pakkelin ja kilikalimaalin voimalla myyntikuntoon fixattu pommi.
Muita sen ihmeellisempiä murheitahan näissä ei olekkaan kuin ruoste :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ehkäpä ko. auton polttoainekulutus ja nykyiset polttoaineiden hinnat lisättynä auton ikään on niitä suurimpia syitä auton nykyiseen hintaan.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Mene sinne, koeaja ja koputtele. Jos miellyttää, lyö puolet pyyntihinnasta käteisenä tiskiin ja katso miten käy. ;)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
samlans
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 13.05.2008 22:18

Viesti Kirjoittaja samlans »

Kovasti tutun näköinen 126..kilvistä päätellen pyöri Huittisten suunnalla noin kolme vuotta sitten ja oli sen jälkeen tampereella myynnissä.Tyypillisesti oli etulokasuojia paukkupullolla vedetty,mutta on toki voitu jälkeen korjata paremmin..Kannattaahan se katsomassa käydä kun ei oo matkojen päässä.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Vaikka vanhoja ässiä ei varsinaisesti autokaupoissa revitä käsistä niin kyllä halvalle hinnalle on yleensä syy. Korroosio on näiden vehkeiden pahin vihollinen ja kannattaa tutkia kyseisen auton tilanne tarkkaan. Takakontista kannattaa raottaa mattoja ja tsekata hattuhyllyn alaosa. Muuten ruostetta esiintyy perinteisissä paikoissa, kuten lokarin kaarissa, helmakoteloiden päädyssä ja tunkinreikien ympärillä. Myös puskurin kromit on tyypillisesti haperot ja uusi setti niitä kustantaa n.700e
Tekniikka on kestävää ja helppo korjata/vaihtaa/uusia tarvittaessa.

Käy tutkailemassa autoa ja jos tuntuu hyvältä niin eikun kauppoja hieromaan. Varusteilla ei tässä autossa näköjään kuljettajaa juuri hemmotella.
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Tommosestahan saa hyvän rottalintan, mattamustaks paukkupullolla ja sitähän saa paikattua jollain vaikka galvanoidulla kattopellillä kyllä. Pääasia että on automaatti, jonniinmoinen vähintään kutoskone ja tilavat paikat istuskella. :D
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

hinta/laatu

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Miksi auton tuohon hintaan niin vimpan päälle hyvä pitäisi ollakaan sillä jäähän rahaa todella tuntuvasti remppaan verrattuna uuden ostoon?! :o

Jos suoriutuu korjaustöistä itse, jollakin 1000 eurolla hankkii käytettyyn Mersuun aika paljon monenlaista kulutusosaa.

Ylempänä luki:
"Myös puskurin kromit on tyypillisesti haperot ja uusi setti niitä kustantaa n.700e"

Eipä taida puskurit näihin vehkeisiin käytettynä niin paljon maksaa. Jos unohtaa suosiolla ne täysin alkuperäiskuntoon entisöinnit, selviää paljon halvemmalla ja saa kunnon käyttöpelin.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: hinta/laatu

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Jori Ravantti kirjoitti:Miksi auton tuohon hintaan niin vimpan päälle hyvä pitäisi ollakaan sillä jäähän rahaa todella tuntuvasti remppaan verrattuna uuden ostoon?! :o

Jos suoriutuu korjaustöistä itse, jollakin 1000 eurolla hankkii käytettyyn Mersuun aika paljon monenlaista kulutusosaa.

Ylempänä luki:
"Myös puskurin kromit on tyypillisesti haperot ja uusi setti niitä kustantaa n.700e"

Eipä taida puskurit näihin vehkeisiin käytettynä niin paljon maksaa. Jos unohtaa suosiolla ne täysin alkuperäiskuntoon entisöinnit, selviää paljon halvemmalla ja saa kunnon käyttöpelin.
Jos omistaa hitsauslaitteet, hyvät tilat ja hyvät hermot niin miksei siinä tapauksessa ostaisi korroosion runtelemaa ässää (en tiedä tästä tapauksesta, mutta luulisin halvan hinnan johtuvan ruosteista). Omalla kohdallani arvostan korkealle sen, että koria ei tarvitse alkaa hitsailemaan. Niin paljon on autoja tullut hitsattua, että se ei enää kiinnosta. Tekniikan osaa vaihtaa ihan mielellään.

Puskurin kromit vaikuttaa suuresti auton ulkonäköön. Suomesta voi olla vaikea löytää käytettyjä puskureita ehjillä kromeilla.
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Re: hinta/laatu

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Samuli H kirjoitti: Jos omistaa hitsauslaitteet, hyvät tilat ja hyvät hermot niin miksei siinä tapauksessa ostaisi korroosion runtelemaa ässää (en tiedä tästä tapauksesta, mutta luulisin halvan hinnan johtuvan ruosteista). Omalla kohdallani arvostan korkealle sen, että koria ei tarvitse alkaa hitsailemaan. Niin paljon on autoja tullut hitsattua, että se ei enää kiinnosta. Tekniikan osaa vaihtaa ihan mielellään.
Itselle on ruosteinen w123:nen. Ruosteremppa on kuin jonkinlainen harrastus itsessään. Siinä mielessä hauskaa hommaa, että remppa etenee varmasti kun siihen ryhtyy ja tekemällä oppii kätevämpiä konsteja.

Nykyisin pukkaa ruostetta melko uudetkin autot, mikä on valitettavaa kun pystytään tekemään myös sellaisia, jotka ei helposti ruostu.

Kyllähän tekniikkaremppakin voi edetä hyvin jos konstit tarpeeksi hyvät, mutta siinä saattaa tarvita harvinaisia työkaluja esim. etujousten tai takapyörän laakerien kanssa.
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Kyllä tuollaisella ulosmyyntihinnalla kannattaa ostaa vaikka kyseessä olisikin huonokuntoinen yksilö. Ässä on aina ässä 8)

Investointina hyvä, omasta mielestäni 126:ten hinnat ovat nyt niin alaspoljettuja kuin ne vain voivat olla joten pohjaltahan ei ole kuin yksi suunta :arrow: ylöspäin.... toisin sanoen kunnosta ässä nyt ja myy viiden vuoden päästä hyvällä tuotolla :)

Kulutuksesta sen verran että kutoskone ei vie läheskään yhtä paljon kuin kasi, mikä on plussaa näillä bensanhinnoilla :roll:

Perusjutut kannattaa tarkistaa, kuten moottorin tasainen käynti ja pohja, helmat ja listojen alta ruosteet. Nivelet on hyvä tarkistaa... omassa meni oston jälkeen melkein heti vaihtoon.

Eikun vaan autokaupoille papereita vääntämään :wink:
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
boogieman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 07.10.2005 10:08
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Kulutus nyt ei hirvitä kun käyttöautona on jo ties monettako vuotta Chevrolet-farkku viiden litran kasilla. Mukavuudesta kärsii maksaa hiukan :wink:

Nyt vaan mieli on kovasti sekaisin kun tuli toinenkin pitkäaikainen haave tyrkylle, nimittäin W123 300D :oops:. Pitänee hetkinen hengähtää ja miettiä kumpaanko sitä tarttuisi.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Jos se satakakskolmonen on hyvä ja hinnaltaan asiallinen niin siinähän sitä on autoa isältä pojalle :wink:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mun mielestä auto saa olla jopa vähän ruosteinen ennemmin ku rikkinäinen sisustus! Sisustukseen uppoaa autossa kuin autossa niin helposti jumalattomasti pätäkkää.

Ruostepaikkaus ja ton kutoskoneen tekniikan korjaaminen on ehkä hankalampaa ja vaikeampi havaita, mutta kustannukset on murto-osa sisustuksen kunnostukseen verrattuna.

Mielummin mä siis sortuisin tonnin mersuun ku tonnin accordiin.
Viimeksi muokannut Sergey, To 15.05.2008 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Mitä se pieni ruoste tai ruostereijät sitä ajoa tai ajofiilistä haittaa, mulla on itellä just samanlainen ässä ja ruostetta on, mahtava sillä oli kuitenkin päästellä auringonlaskuun... Faktahan on se, että tuon ikäistä suomi-assää ei tuohon hintaan ruosteetonta löydä nyt eikä tule löytämäänkään, ne maksaa aivan eri summan täällä ja muuallakin. Yleensä siihen halpaan hintaan on joku syy ja aivan naurattaa nämä jotka tonnin ässästä pikku ruosteista napisee.
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Jotenkin silti 123:nen on miellyttävämpi, eli vanhemmassa aina vara parempi, vaikkei se ehkä autona paree ole k. 126:nen...eikä tietty vanhempikaan välttämätä. :roll:
Avatar
boogieman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 07.10.2005 10:08
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Ei tullut ässää, eikä satakakskolmosta, vaan tuli S124 300TE 8)

Kiitti kaikille! Kyllä se ässä vielä pitää hankkia... ehkä seuraavana?
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Onneksi olkoon auton ostosta :D

Ja eikun vaan ahkerasti kirjoittelemaan mersufoorumille :)
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Ässät ovat aina olleet aikansa upeimpia tuotteita. Jos remppaus ei pelota, ei kun ostamaan. Kun ässän laittaa kuntoon, siinä on auto. Das Auto.

Kaupat on näköjään jo tehty. Jos minulla olisi ylimääräistä, hankkisin itselleni yhden 90-luvun alun S-sarjalaisen. Hieno ajokki olipa moottori melkein mitä tahansa.
Vastaa Viestiin