Mersun malli, joka ei sytytä?
Mersun malli, joka ei sytytä?
Kaikkia ei voi vain miellyttää. Jos mieltymykset ja viehtymykset olisivat samat, ajelisimme kenties Ford Kaalla eikä autofoorumeita olisi kuin yksi, jossa kilpaa ylistäisimme Kaan ylemmyyttä. Mersullakin on varmasti malli, joka on mielestäsi ruma, tyylikäs, kiinnostamaton tai ärsyttävä? En voi olla käynnistämättä tätä mersuyhteisön emootioiden pyörrettä tehosekoittimessa, mutta en vain aivan ymmärrä w209-mallin kaikkea muotoilua. Erityisesti seuraavat asiat pistävät silmään:
- etulamput ovat kuin suoraan keskiluokan sedanista. Missä aristokraattinen ja elegantti nelisilmäisyys?
- grilli on kuin A-sarjasta, pakettiautosta tai SL:stä. Missä on mm. tuon 60-luvun 4-paikkaisen 280 SE Cabrioletin tuhlaileva ja ylevä kromigrilli sekä matkaa halkaiseva nokkakoriste. Auto ei vain voi olla pakettiauto tai urheiluauto, liian paksu perhoseksi
- Coupeen perä C-palkista alkaen on niin megalomaanisen raskaan näköinen ja umpinainen
- sisusta aivan kuten kaikki nykyiset kansan Mersut
Äiti on aina sanonut, että jotain positiivista on aina sanottava:
+ parhaiten sovitettu kangaskatto läpi automaailman
+ B-pilari poissa
+ kaksoispakoputket, siis 2 x 2x2 AMG
+ AMG:n etuspoileri ja helmasarja
Jos olisin Barbi Malibusta turpeilla Botox-huulilla ja pikkaisen ylitse 50-vuotta, autoni olisi luonnollisesti w209 ja lempivärini pinkki. Toisin sanoen, W209 on jotenkin liian samanlainen ilmeeltään kuin C-sarja ja oudosti feminiini, aivan kuin maksalaatikko parilla coctail-kirsikalla.
- etulamput ovat kuin suoraan keskiluokan sedanista. Missä aristokraattinen ja elegantti nelisilmäisyys?
- grilli on kuin A-sarjasta, pakettiautosta tai SL:stä. Missä on mm. tuon 60-luvun 4-paikkaisen 280 SE Cabrioletin tuhlaileva ja ylevä kromigrilli sekä matkaa halkaiseva nokkakoriste. Auto ei vain voi olla pakettiauto tai urheiluauto, liian paksu perhoseksi
- Coupeen perä C-palkista alkaen on niin megalomaanisen raskaan näköinen ja umpinainen
- sisusta aivan kuten kaikki nykyiset kansan Mersut
Äiti on aina sanonut, että jotain positiivista on aina sanottava:
+ parhaiten sovitettu kangaskatto läpi automaailman
+ B-pilari poissa
+ kaksoispakoputket, siis 2 x 2x2 AMG
+ AMG:n etuspoileri ja helmasarja
Jos olisin Barbi Malibusta turpeilla Botox-huulilla ja pikkaisen ylitse 50-vuotta, autoni olisi luonnollisesti w209 ja lempivärini pinkki. Toisin sanoen, W209 on jotenkin liian samanlainen ilmeeltään kuin C-sarja ja oudosti feminiini, aivan kuin maksalaatikko parilla coctail-kirsikalla.
Topicin kysymys on helpompi kääntää niinpäin että kerron mitkä MB:n mallit sytyttää, koska niinpäin lista tulee lyhyemmäksi. Eli tästä voinee päätellä että mersun nykymuotoilu kokonaisuutena ei allekirjoittanutta oikein sytytä.
Mutta positiivisia poikkeuksia nykymalleistakin löytyy:
-W211, varsinkin sedanmallisena, ehkäpä tyylikkäin tämän hetken mersu, vaikka ikää alkaakin olemaan ja malli korvautunee seuraajalla jo ensi vuonna. Vaikea laittaa paremmaksi.
-R230, upea aina uusimpaan faceliftiin asti, keulan uudessa muotoilussa mentiin sitten metsään.
-W221, uusi ässä on yllättävän tyylikäs varsinkin livenä nähtynä, vaikkakin mm. pyöränkaarien pullistuksia onkin kritisoitu. Lyhytakselivälisenä sopusuhtaisempi kun pitkänä.
-S203, edellisen sukupolven C-farkku on aina miellyttänyt silmää, sedan ei sitten niinkään vaikkakin ihan ok sekin. Uudesta C:sta (W204) ei oikein osaa vielä antaa arviota, mutta toistaiseksi pidän edeltäjää parempana.
-C215, edellinen CL tietyin varauksin miellyttää, seuraajan olen nähnyt vain kerran livenä eikä sen perusteella osaa sanoa tarkempaa analyysia. Kuvissa sekin tietyin varauksin ok.
Mutta positiivisia poikkeuksia nykymalleistakin löytyy:
-W211, varsinkin sedanmallisena, ehkäpä tyylikkäin tämän hetken mersu, vaikka ikää alkaakin olemaan ja malli korvautunee seuraajalla jo ensi vuonna. Vaikea laittaa paremmaksi.
-R230, upea aina uusimpaan faceliftiin asti, keulan uudessa muotoilussa mentiin sitten metsään.
-W221, uusi ässä on yllättävän tyylikäs varsinkin livenä nähtynä, vaikkakin mm. pyöränkaarien pullistuksia onkin kritisoitu. Lyhytakselivälisenä sopusuhtaisempi kun pitkänä.
-S203, edellisen sukupolven C-farkku on aina miellyttänyt silmää, sedan ei sitten niinkään vaikkakin ihan ok sekin. Uudesta C:sta (W204) ei oikein osaa vielä antaa arviota, mutta toistaiseksi pidän edeltäjää parempana.
-C215, edellinen CL tietyin varauksin miellyttää, seuraajan olen nähnyt vain kerran livenä eikä sen perusteella osaa sanoa tarkempaa analyysia. Kuvissa sekin tietyin varauksin ok.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Omasta mielestä:
-W140 on vakiona vähän "lohmu", perä on jotenkin pirun ruma (no saahan tosta tuunaamalla pirun hienonkin)
-C140 vasta ruma onkin, siis hyi helvetti sitä keulaa tai siis lamppuja!
-163 M-sarjalainenkin on kyllä aika vanhahtavan näkönen, vaikkei auto sikäli itsessään niiiiiiiin vanha malli olekaan... ruma ku mikä ja persoonaton
-GL:lä näyttää keulasta ihan Opelilta
-R251 eli R-sarjakin on keulasta aika kyseenalaisen näkönen, lampuista tulee mieleen ihan pyörövaloilla faceliftattu Subaru Impreza vuoden 2000 alusta
-ei-faceliftattu classicci W210 on kans aika pappa, jotenkin yliryhdikäs ja menee niin överiksi
Eniten sytyttää kyllä Mersun malleista SLK:t AMG:nä, W210 AMG:nä tai faceliftattuna, W211, mutta kaikkein upeimpana pidän ehdottomasti CLS:ää (siinä on varmasti kyllä historiallisen sulava muotoilu!)
-W140 on vakiona vähän "lohmu", perä on jotenkin pirun ruma (no saahan tosta tuunaamalla pirun hienonkin)
-C140 vasta ruma onkin, siis hyi helvetti sitä keulaa tai siis lamppuja!
-163 M-sarjalainenkin on kyllä aika vanhahtavan näkönen, vaikkei auto sikäli itsessään niiiiiiiin vanha malli olekaan... ruma ku mikä ja persoonaton
-GL:lä näyttää keulasta ihan Opelilta
-R251 eli R-sarjakin on keulasta aika kyseenalaisen näkönen, lampuista tulee mieleen ihan pyörövaloilla faceliftattu Subaru Impreza vuoden 2000 alusta
-ei-faceliftattu classicci W210 on kans aika pappa, jotenkin yliryhdikäs ja menee niin överiksi

Eniten sytyttää kyllä Mersun malleista SLK:t AMG:nä, W210 AMG:nä tai faceliftattuna, W211, mutta kaikkein upeimpana pidän ehdottomasti CLS:ää (siinä on varmasti kyllä historiallisen sulava muotoilu!)
Ei sytytä: R230 face-lift, W210, W202, W114/115, C140.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Niin, mutta CLS:ssa se perä vasta onkin tuohikontin muotoinen.masaf1 kirjoitti:Omasta mielestä:
-W140 on vakiona vähän "lohmu", perä on jotenkin pirun ruma (no saahan tosta tuunaamalla pirun hienonkin)
-C140 vasta ruma onkin, siis hyi helvetti sitä keulaa tai siis lamppuja!
Jotenkin tulee mieleen ensimmäiset Cadillac Sevillet:
http://www.gmphotostore.com/images/53218144_pr.jpg
....mikä ei ole kehu

Ja kun vielä CLS näyttää siltä kuin Monty Pythonin alkuanimaation jalka olisi lytännyt katon kasaan, niin kaunein MB se ainakaan ei ole.
http://www.forgeline.com/wheels/CLS-001.jpg
Mutta sillähän ei ole mitään tekoa sytyttävyyden kanssa välttämättä. Jotenkin tässä tekisi mieli loukata vähän montaa ja sanoa, että perusvalkoinen W202 ei ainakaan juuri innosta, jos ei sitten isolla dieselillä tai 280-versiona. Mutta että 1,8 l nelos-bensa-koneellla...vaikutelma jää väkisin kovin muoviseksi ja ei-sulavaksi. Farmarina tuo on jo paljon miellyttävämpi tapaus, vaikka pieni silloinkin. W201:ssa toteutui paremmin mersun tuntu pikkukorissa.
Vaneosta ja Vianosta emme taida mainita mitään.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
209:stä pidin erittäin paljon heti kun se esiteltiin ja sillä hetkellä päätin että sellaisen hankin..ja niin hankinkin..ja pidin todella.
CLS on toinen josta pidän päivä päivältä enemmän, vaikka aluksi olin hyvinkin skeptinen sen suhteen että onko koko "4-oviselle sedancoupe-luokalle" ylipäätään mitään tarvetta.
Nyt olen tyystin toista mieltä tuosta ja CLS:n muotoilusta pidän todella.
SL-faceliftin konepellin kohoumat sopivat todella hyvin, mutta valitettavasti suurin osa muusta faceliftauksesta ei mielestäni oikein onnistunut.
Sekä uudempi että vanhempi CL ovat myös erittäin näyttäviä autoja joiden muotoilusta pidän.
A-sarja on epämersumaisin Mersu koskaan. Toinen, lähes epämersu on mielestäni molempien sukupolvien C-Sportcoupe.
CLS on toinen josta pidän päivä päivältä enemmän, vaikka aluksi olin hyvinkin skeptinen sen suhteen että onko koko "4-oviselle sedancoupe-luokalle" ylipäätään mitään tarvetta.
Nyt olen tyystin toista mieltä tuosta ja CLS:n muotoilusta pidän todella.
SL-faceliftin konepellin kohoumat sopivat todella hyvin, mutta valitettavasti suurin osa muusta faceliftauksesta ei mielestäni oikein onnistunut.
Sekä uudempi että vanhempi CL ovat myös erittäin näyttäviä autoja joiden muotoilusta pidän.
A-sarja on epämersumaisin Mersu koskaan. Toinen, lähes epämersu on mielestäni molempien sukupolvien C-Sportcoupe.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Vallankin kun mielleyhtymää Mazda Neoon on vaikea välttää...jva kirjoitti:Toinen, lähes epämersu on mielestäni molempien sukupolvien C-Sportcoupe.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Esa H. kirjoitti:Ei kait hyötyajoneuvoja komeiksi suunnitellakkaan, mutta tuo L319:n keula on karmee..
[ http://www.bagatelles.fr/blog/images/L319B.jpg ]
Identtiset kaksoset!

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
(vihdoinkin pääsee avautumaan aiheesta joka on vaivannut pitkään;)
Kyllä ehdottomasti rumin mersu on tuo c-sarjan sportcoupe. Auto, joka loppuu niiiiin kesken. Yhtä epäonnistunut masiina kuin baierin 300-sarjan compact.
Myös vanhan clk:n neljä "taksimersumaista" etuvaloa pistävät silmään muuten niin upean näköisessä autossa.
Ja positiivisina tietysti (oma lehmä ojassa) SLK, uusi CLS wau minkä muotoinen! ja jopa uusi C-sarja näyttää hyvältä agressiivisen muotoilunsa takia.
Mielipiteistä ei voi kiistellä, mutta huonosta mausta voi huomauttaa
Kyllä ehdottomasti rumin mersu on tuo c-sarjan sportcoupe. Auto, joka loppuu niiiiin kesken. Yhtä epäonnistunut masiina kuin baierin 300-sarjan compact.
Myös vanhan clk:n neljä "taksimersumaista" etuvaloa pistävät silmään muuten niin upean näköisessä autossa.
Ja positiivisina tietysti (oma lehmä ojassa) SLK, uusi CLS wau minkä muotoinen! ja jopa uusi C-sarja näyttää hyvältä agressiivisen muotoilunsa takia.
Mielipiteistä ei voi kiistellä, mutta huonosta mausta voi huomauttaa

- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
Tuo just nimenomaan sytyttää minua
Vanhat autot on kuin eläviä olentoja. Tuosta tulee mieleen joku kala, joka ei paljoa hymyile.

Vanhat autot on kuin eläviä olentoja. Tuosta tulee mieleen joku kala, joka ei paljoa hymyile.
Esa H. kirjoitti:Ei kait hyötyajoneuvoja komeiksi suunnitellakkaan, mutta tuo L319:n keula on karmee..
[ http://www.bagatelles.fr/blog/images/L319B.jpg ]
Jos nyt mersuista puhutaan (etuvedot ei siis mielestäni ole mersuja) niin kyllä se CLS on aika kauhea ilmestys ainakin edestäpäin
Livenä kyllä paaaaljon paremman näköinen kuin kuvissa mutta ne etuvalot on ku suoraan jostain citikan keulilta.
Vanhemmat mersut on kaikki sellasia symppis autoja että vaikka oliskin vähän tökerön näköisiä niin on silti hienoja

Vanhemmat mersut on kaikki sellasia symppis autoja että vaikka oliskin vähän tökerön näköisiä niin on silti hienoja

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Sytyttää suuri osa oikeista Mersuista eli niistä, joissa on perässä ensin numero ja sitten kirjain. Nämäkin toki alkuperäiskuntoisena, ei teinituunattuna tai alustasarjoilla pilattuna.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Joo, ei tuo bussi mikään inhokki ole. Satuinpahan vain huomaamaan kaksosparin ja heitin OT:tä ilmoille.Jori Ravantti kirjoitti:Tuo just nimenomaan sytyttää minua

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3088
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
W201 on sellainen mersu, jota en kummemmin arvosta ulkonäöllisesti enkä sisätiloilta.

Ja tämä uudemmanpuoleinen sportcoupe olisi saanut jäädä tuhertelijansa työpöydälle. Muotoilu sopisi paremmin wokkipannuihin, johonki hondahyuyndauhin.


Ja tämä uudemmanpuoleinen sportcoupe olisi saanut jäädä tuhertelijansa työpöydälle. Muotoilu sopisi paremmin wokkipannuihin, johonki hondahyuyndauhin.

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Itseäni ei niinkään muut mersun mallit ole häirinnyt kuin W204 keula, edestä katsottuna.

Musta-aukko tuossa konepellin ja maskin välissä jotenkin häiritsee. Pieni seikka mutta pistää aina kovasti silmään.
Kun kaikissa aikaisemmissa malleissa maski/kromi on alkanut heti konepellistä, tai ollut sen päällä(w123/124 maski), niin keula on näyttänyt yhtenäisemmältä. Tosin eihän tuossa w204 edes maski taida nousta konepellin mukana.
esim. w202


Musta-aukko tuossa konepellin ja maskin välissä jotenkin häiritsee. Pieni seikka mutta pistää aina kovasti silmään.
Kun kaikissa aikaisemmissa malleissa maski/kromi on alkanut heti konepellistä, tai ollut sen päällä(w123/124 maski), niin keula on näyttänyt yhtenäisemmältä. Tosin eihän tuossa w204 edes maski taida nousta konepellin mukana.
esim. w202

On ne aika taitavia MB:n markkinointiosastolla: W204 Classic ja Elegance malleissa on perinteinen mersumaski, joka on ajateltu miellyttävän nykyisiä mersukuskeja. Avantgarde mallissa on erilainen maski, joka on tarkoitettu houkuttelemaan uusia asiakkaita muiden merkkien piiristä. Näkyy toimivan, sillä kuulemma 80% esim Bemarista ja Audista siirtyvistä valitsee Avantgarde-version. Kun taas mersumiehien mielestä se näyttää vähän erikoiselta.JUHHisi kirjoitti:Itseäni ei niinkään muut mersun mallit ole häirinnyt kuin W204 keula, edestä katsottuna.
[ http://img.alibaba.com/photo/11968263/2007_Mercedes_Benz_C200k_W204_.jpg ]
Musta-aukko tuossa konepellin ja maskin välissä jotenkin häiritsee. Pieni seikka mutta pistää aina kovasti silmään.
Kun kaikissa aikaisemmissa malleissa maski/kromi on alkanut heti konepellistä, tai ollut sen päällä(w123/124 maski), niin keula on näyttänyt yhtenäisemmältä. Tosin eihän tuossa w204 edes maski taida nousta konepellin mukana.
esim. w202
[ http://img505.imageshack.us/img505/9108/1001647qv5.jpg ]
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Omasta mielestä väyrysmersut on melko karmeita sisältä ja ulkoa. Myös 90 luvun c-mersut ovat vielä yhtä tökeröitä ja neliskulmaisia kuin 124 ja 190:t. Eli niissä ei oikeen ole mitn hohtoa. W124:sta kyllä tykkään mutta pitää olla hyvässä kunnossa eikä mikään mannelavetti mistä kylet on ruostuneet läpi
Uudemmat mersut on sitte ihan tyylikkäitä mutta uusi c näyttää ehkä liian lelulta vaikka komea auto onkin. Cls- olisi sitten minun mieleeni ainakin ulkonäön perusteella 


M-B 250dt ic-89
Kieltämässä w209 clk on olevinaan hienostunut coupe, mutta se vauhdikas ulkonäkö on jossain piilossa. Jotenkin edeltäväkin clk-malli oli enempi urheilullisen oloinen.
Ihan käsittämätön muotoilu on s210 mallissa eli farmari väyrysessä. Perän mittasuhteet on aivan joltain muulta planeetalta ja muutenkin ilmestys on hyvin junamainen.
Mersun todellinen muotoilun helmi löytyy aika kaukaa. 190 SL on sympaattisen näköinen ilmestys. Harmi ettei niin kauniita autoja enää saa tehdä.
Ihan käsittämätön muotoilu on s210 mallissa eli farmari väyrysessä. Perän mittasuhteet on aivan joltain muulta planeetalta ja muutenkin ilmestys on hyvin junamainen.
Mersun todellinen muotoilun helmi löytyy aika kaukaa. 190 SL on sympaattisen näköinen ilmestys. Harmi ettei niin kauniita autoja enää saa tehdä.

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
- Heimonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
- Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere
Re: Mersun malli, joka ei sytytä?
Melkein helpompi olisi sanoa ne mersun mallit, jotka eivät ole rumia. Koko 90-luvulla Mersun muotoilu oli pahasti hakoteillä ja tuotti matkatelkkarivaloilla varustettuja linjattomia kauheuksia kuten E-sarjan W124 ja W210, S-sarjan muslimimersut W140 ja W220 ja jopa SL R129. Eka A-sarjalainen W168 oli vielä kauhukammiosta, mutta siitä eteenpäin on valoa ollut näkyvissä... lienee väki vaihtunut muotoiluosastolla ja johdossa.Sway-bar kirjoitti:...Mersullakin on varmasti malli, joka on mielestäsi ruma, tyylikäs, kiinnostamaton tai ärsyttävä? En voi olla käynnistämättä tätä mersuyhteisön emootioiden pyörrettä tehosekoittimessa, mutta en vain aivan ymmärrä w209-mallin kaikkea muotoilua...
Viime aikojen MB:n tuotokset ovatkin kaikki aika sopusuhtaisia ja latinovaikutteisia, erityisesti pidän uudesta W221 S:stä ja W219 CLS:stä, jossa kyllä valitettavasti on kummalliset etutuikut, mutta ne voi antaa anteeksi kun auto on muuten niin hienon overkill. Nykyinen W211 E-sarjan sedan on oikein sulavalinjainen, mutta sekin hieman pilattu keulan raskaalla ilmeellä. Viimeisin faceliftattu R171 SLK on nätti, kun taas R230 SL:n menivät ja pilasivat faceliftin lada-maskilla.
Tuossa mainitsemassasi CLK:ssa A209 cabrio on kauniimpi ja sopusuhtaisempi kuin C209 coupé, jossa perä on tosiaan (vain) joistakin kulmista katsoen kummallisen raskas ja henkii vielä edellisestä W208 CLK:sta periytyvää vanhaa Mersun 90-luvun maailmaa. Kaiken kaikkiaan kuitenkin sehr onnistunut muotoilu hänessä. Ja sisustahan tuossa on toki Avantgardena parasta mitä mersulta on ulos pukannut

