Mersun malli, joka ei sytytä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.05.2007 12:33

Mersun malli, joka ei sytytä?

Viesti Kirjoittaja Sway-bar »

Kaikkia ei voi vain miellyttää. Jos mieltymykset ja viehtymykset olisivat samat, ajelisimme kenties Ford Kaalla eikä autofoorumeita olisi kuin yksi, jossa kilpaa ylistäisimme Kaan ylemmyyttä. Mersullakin on varmasti malli, joka on mielestäsi ruma, tyylikäs, kiinnostamaton tai ärsyttävä? En voi olla käynnistämättä tätä mersuyhteisön emootioiden pyörrettä tehosekoittimessa, mutta en vain aivan ymmärrä w209-mallin kaikkea muotoilua. Erityisesti seuraavat asiat pistävät silmään:

- etulamput ovat kuin suoraan keskiluokan sedanista. Missä aristokraattinen ja elegantti nelisilmäisyys?

- grilli on kuin A-sarjasta, pakettiautosta tai SL:stä. Missä on mm. tuon 60-luvun 4-paikkaisen 280 SE Cabrioletin tuhlaileva ja ylevä kromigrilli sekä matkaa halkaiseva nokkakoriste. Auto ei vain voi olla pakettiauto tai urheiluauto, liian paksu perhoseksi

- Coupeen perä C-palkista alkaen on niin megalomaanisen raskaan näköinen ja umpinainen

- sisusta aivan kuten kaikki nykyiset kansan Mersut

Äiti on aina sanonut, että jotain positiivista on aina sanottava:

+ parhaiten sovitettu kangaskatto läpi automaailman

+ B-pilari poissa

+ kaksoispakoputket, siis 2 x 2x2 AMG

+ AMG:n etuspoileri ja helmasarja

Jos olisin Barbi Malibusta turpeilla Botox-huulilla ja pikkaisen ylitse 50-vuotta, autoni olisi luonnollisesti w209 ja lempivärini pinkki. Toisin sanoen, W209 on jotenkin liian samanlainen ilmeeltään kuin C-sarja ja oudosti feminiini, aivan kuin maksalaatikko parilla coctail-kirsikalla.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Vaneo ja B-sarja. Eipä tuo nykyinen CLK:kaan juuri intohimoja herätä, ulkomuodoltaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jokus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu

Viesti Kirjoittaja jokus »

W124 8)
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Topicin kysymys on helpompi kääntää niinpäin että kerron mitkä MB:n mallit sytyttää, koska niinpäin lista tulee lyhyemmäksi. Eli tästä voinee päätellä että mersun nykymuotoilu kokonaisuutena ei allekirjoittanutta oikein sytytä.

Mutta positiivisia poikkeuksia nykymalleistakin löytyy:

-W211, varsinkin sedanmallisena, ehkäpä tyylikkäin tämän hetken mersu, vaikka ikää alkaakin olemaan ja malli korvautunee seuraajalla jo ensi vuonna. Vaikea laittaa paremmaksi.

-R230, upea aina uusimpaan faceliftiin asti, keulan uudessa muotoilussa mentiin sitten metsään.

-W221, uusi ässä on yllättävän tyylikäs varsinkin livenä nähtynä, vaikkakin mm. pyöränkaarien pullistuksia onkin kritisoitu. Lyhytakselivälisenä sopusuhtaisempi kun pitkänä.

-S203, edellisen sukupolven C-farkku on aina miellyttänyt silmää, sedan ei sitten niinkään vaikkakin ihan ok sekin. Uudesta C:sta (W204) ei oikein osaa vielä antaa arviota, mutta toistaiseksi pidän edeltäjää parempana.

-C215, edellinen CL tietyin varauksin miellyttää, seuraajan olen nähnyt vain kerran livenä eikä sen perusteella osaa sanoa tarkempaa analyysia. Kuvissa sekin tietyin varauksin ok.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Omasta mielestä:

-W140 on vakiona vähän "lohmu", perä on jotenkin pirun ruma (no saahan tosta tuunaamalla pirun hienonkin)
-C140 vasta ruma onkin, siis hyi helvetti sitä keulaa tai siis lamppuja!
-163 M-sarjalainenkin on kyllä aika vanhahtavan näkönen, vaikkei auto sikäli itsessään niiiiiiiin vanha malli olekaan... ruma ku mikä ja persoonaton
-GL:lä näyttää keulasta ihan Opelilta
-R251 eli R-sarjakin on keulasta aika kyseenalaisen näkönen, lampuista tulee mieleen ihan pyörövaloilla faceliftattu Subaru Impreza vuoden 2000 alusta
-ei-faceliftattu classicci W210 on kans aika pappa, jotenkin yliryhdikäs ja menee niin överiksi :D

Eniten sytyttää kyllä Mersun malleista SLK:t AMG:nä, W210 AMG:nä tai faceliftattuna, W211, mutta kaikkein upeimpana pidän ehdottomasti CLS:ää (siinä on varmasti kyllä historiallisen sulava muotoilu!)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Ei sytytä: R230 face-lift, W210, W202, W114/115, C140.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mua ei sytytä 210 ja 140 korimallista riippumatta. Mutta tuo 215 CL55 AMG ja CL600 mitä täällä oolannissa on rekisteris, säväytti kyllä livenä! Kuvissa ei lähellekää nii upea mitä luonnossa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

masaf1 kirjoitti:Omasta mielestä:

-W140 on vakiona vähän "lohmu", perä on jotenkin pirun ruma (no saahan tosta tuunaamalla pirun hienonkin)
-C140 vasta ruma onkin, siis hyi helvetti sitä keulaa tai siis lamppuja!
Niin, mutta CLS:ssa se perä vasta onkin tuohikontin muotoinen.
Jotenkin tulee mieleen ensimmäiset Cadillac Sevillet:
http://www.gmphotostore.com/images/53218144_pr.jpg

....mikä ei ole kehu :roll:
Ja kun vielä CLS näyttää siltä kuin Monty Pythonin alkuanimaation jalka olisi lytännyt katon kasaan, niin kaunein MB se ainakaan ei ole.
http://www.forgeline.com/wheels/CLS-001.jpg

Mutta sillähän ei ole mitään tekoa sytyttävyyden kanssa välttämättä. Jotenkin tässä tekisi mieli loukata vähän montaa ja sanoa, että perusvalkoinen W202 ei ainakaan juuri innosta, jos ei sitten isolla dieselillä tai 280-versiona. Mutta että 1,8 l nelos-bensa-koneellla...vaikutelma jää väkisin kovin muoviseksi ja ei-sulavaksi. Farmarina tuo on jo paljon miellyttävämpi tapaus, vaikka pieni silloinkin. W201:ssa toteutui paremmin mersun tuntu pikkukorissa.

Vaneosta ja Vianosta emme taida mainita mitään. :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Muut kuin 124 ei kiinnosta, ja hinnaltaan muut ovat opiskelijan ulottumattomissa kun ei pankista rahan kinuaminen kiinnosta.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
jukgra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 05.12.2006 20:36

Viesti Kirjoittaja jukgra »

:mrgreen:
CLS on hieno , paras kaikista. http://www.forgeline.com/wheels/CLS-001.jpg
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Ei kait hyötyajoneuvoja komeiksi suunnitellakkaan, mutta tuo L319:n keula on karmee..

Kuva
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kyllä mua ainakin sylettää kautta aikain tyylikkäänä tunnetun merkin harha-askeleet, kuten A-sarja, kaikki versiot, B-sarja, R-sarja sekä CLS.

Että voi saksalaisenkin kynästä irrota ilskoja töherryksiä :?
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

209:stä pidin erittäin paljon heti kun se esiteltiin ja sillä hetkellä päätin että sellaisen hankin..ja niin hankinkin..ja pidin todella.
CLS on toinen josta pidän päivä päivältä enemmän, vaikka aluksi olin hyvinkin skeptinen sen suhteen että onko koko "4-oviselle sedancoupe-luokalle" ylipäätään mitään tarvetta.
Nyt olen tyystin toista mieltä tuosta ja CLS:n muotoilusta pidän todella.
SL-faceliftin konepellin kohoumat sopivat todella hyvin, mutta valitettavasti suurin osa muusta faceliftauksesta ei mielestäni oikein onnistunut.
Sekä uudempi että vanhempi CL ovat myös erittäin näyttäviä autoja joiden muotoilusta pidän.

A-sarja on epämersumaisin Mersu koskaan. Toinen, lähes epämersu on mielestäni molempien sukupolvien C-Sportcoupe.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Rumia: Vaneo, 100D

Ei niin kauniita: sportcoupe, A,B,R.

Ei sytytä: 123,115, ponttooni, normi Ceet.

Ihan joo hyviä: W124,W210...no kaikki mitkä eivät muihin käy

Über hienoja: C215 (vai onko W) , CLS, tietty vanhat klassikot esim. lähes kaikki ässät :roll:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jva kirjoitti:Toinen, lähes epämersu on mielestäni molempien sukupolvien C-Sportcoupe.
Vallankin kun mielleyhtymää Mazda Neoon on vaikea välttää... :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Sportcoupessa on sentään osattu laittaa vetävät pyörät oikeaan päähän autoa, toisin kuin A-B...
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Esa H. kirjoitti:Ei kait hyötyajoneuvoja komeiksi suunnitellakkaan, mutta tuo L319:n keula on karmee..

[ http://www.bagatelles.fr/blog/images/L319B.jpg ]
Kuva
Identtiset kaksoset! :shock:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja K70 »

jukgra kirjoitti::mrgreen:
CLS on hieno , paras kaikista. http://www.forgeline.com/wheels/CLS-001.jpg
Samaa mieltä :!:

..ja pienimmät pisteet kuperkeikka-mersulle, eli a-mallille, sport coupelle ja slk:lle.
S212 E350CDI
*SLK230*
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 07.11.2007 17:27
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja *SLK230* »

(vihdoinkin pääsee avautumaan aiheesta joka on vaivannut pitkään;)
Kyllä ehdottomasti rumin mersu on tuo c-sarjan sportcoupe. Auto, joka loppuu niiiiin kesken. Yhtä epäonnistunut masiina kuin baierin 300-sarjan compact.

Myös vanhan clk:n neljä "taksimersumaista" etuvaloa pistävät silmään muuten niin upean näköisessä autossa.

Ja positiivisina tietysti (oma lehmä ojassa) SLK, uusi CLS wau minkä muotoinen! ja jopa uusi C-sarja näyttää hyvältä agressiivisen muotoilunsa takia.

Mielipiteistä ei voi kiistellä, mutta huonosta mausta voi huomauttaa :D
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Tuo just nimenomaan sytyttää minua :?

Vanhat autot on kuin eläviä olentoja. Tuosta tulee mieleen joku kala, joka ei paljoa hymyile.
Esa H. kirjoitti:Ei kait hyötyajoneuvoja komeiksi suunnitellakkaan, mutta tuo L319:n keula on karmee..
[ http://www.bagatelles.fr/blog/images/L319B.jpg ]
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jos nyt mersuista puhutaan (etuvedot ei siis mielestäni ole mersuja) niin kyllä se CLS on aika kauhea ilmestys ainakin edestäpäin :o Livenä kyllä paaaaljon paremman näköinen kuin kuvissa mutta ne etuvalot on ku suoraan jostain citikan keulilta.
Vanhemmat mersut on kaikki sellasia symppis autoja että vaikka oliskin vähän tökerön näköisiä niin on silti hienoja :P
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Sytyttää suuri osa oikeista Mersuista eli niistä, joissa on perässä ensin numero ja sitten kirjain. Nämäkin toki alkuperäiskuntoisena, ei teinituunattuna tai alustasarjoilla pilattuna.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Aa, Bee, sata-Dee. :shock:
1991 420 SE
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Jori Ravantti kirjoitti:Tuo just nimenomaan sytyttää minua :?
Joo, ei tuo bussi mikään inhokki ole. Satuinpahan vain huomaamaan kaksosparin ja heitin OT:tä ilmoille. :oops:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

W201 on sellainen mersu, jota en kummemmin arvosta ulkonäöllisesti enkä sisätiloilta.

Kuva

Ja tämä uudemmanpuoleinen sportcoupe olisi saanut jäädä tuhertelijansa työpöydälle. Muotoilu sopisi paremmin wokkipannuihin, johonki hondahyuyndauhin.

Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Itseäni ei niinkään muut mersun mallit ole häirinnyt kuin W204 keula, edestä katsottuna.

Kuva

Musta-aukko tuossa konepellin ja maskin välissä jotenkin häiritsee. Pieni seikka mutta pistää aina kovasti silmään.

Kun kaikissa aikaisemmissa malleissa maski/kromi on alkanut heti konepellistä, tai ollut sen päällä(w123/124 maski), niin keula on näyttänyt yhtenäisemmältä. Tosin eihän tuossa w204 edes maski taida nousta konepellin mukana.

esim. w202
Kuva
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

JUHHisi kirjoitti:Itseäni ei niinkään muut mersun mallit ole häirinnyt kuin W204 keula, edestä katsottuna.

[ http://img.alibaba.com/photo/11968263/2007_Mercedes_Benz_C200k_W204_.jpg ]

Musta-aukko tuossa konepellin ja maskin välissä jotenkin häiritsee. Pieni seikka mutta pistää aina kovasti silmään.

Kun kaikissa aikaisemmissa malleissa maski/kromi on alkanut heti konepellistä, tai ollut sen päällä(w123/124 maski), niin keula on näyttänyt yhtenäisemmältä. Tosin eihän tuossa w204 edes maski taida nousta konepellin mukana.

esim. w202
[ http://img505.imageshack.us/img505/9108/1001647qv5.jpg ]
On ne aika taitavia MB:n markkinointiosastolla: W204 Classic ja Elegance malleissa on perinteinen mersumaski, joka on ajateltu miellyttävän nykyisiä mersukuskeja. Avantgarde mallissa on erilainen maski, joka on tarkoitettu houkuttelemaan uusia asiakkaita muiden merkkien piiristä. Näkyy toimivan, sillä kuulemma 80% esim Bemarista ja Audista siirtyvistä valitsee Avantgarde-version. Kun taas mersumiehien mielestä se näyttää vähän erikoiselta.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Hene89
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 23.01.2007 17:58
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hene89 »

Omasta mielestä väyrysmersut on melko karmeita sisältä ja ulkoa. Myös 90 luvun c-mersut ovat vielä yhtä tökeröitä ja neliskulmaisia kuin 124 ja 190:t. Eli niissä ei oikeen ole mitn hohtoa. W124:sta kyllä tykkään mutta pitää olla hyvässä kunnossa eikä mikään mannelavetti mistä kylet on ruostuneet läpi :twisted: Uudemmat mersut on sitte ihan tyylikkäitä mutta uusi c näyttää ehkä liian lelulta vaikka komea auto onkin. Cls- olisi sitten minun mieleeni ainakin ulkonäön perusteella :)
M-B 250dt ic-89
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Kieltämässä w209 clk on olevinaan hienostunut coupe, mutta se vauhdikas ulkonäkö on jossain piilossa. Jotenkin edeltäväkin clk-malli oli enempi urheilullisen oloinen.

Ihan käsittämätön muotoilu on s210 mallissa eli farmari väyrysessä. Perän mittasuhteet on aivan joltain muulta planeetalta ja muutenkin ilmestys on hyvin junamainen.

Mersun todellinen muotoilun helmi löytyy aika kaukaa. 190 SL on sympaattisen näköinen ilmestys. Harmi ettei niin kauniita autoja enää saa tehdä. :cry:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Heimonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere

Re: Mersun malli, joka ei sytytä?

Viesti Kirjoittaja Heimonen »

Sway-bar kirjoitti:...Mersullakin on varmasti malli, joka on mielestäsi ruma, tyylikäs, kiinnostamaton tai ärsyttävä? En voi olla käynnistämättä tätä mersuyhteisön emootioiden pyörrettä tehosekoittimessa, mutta en vain aivan ymmärrä w209-mallin kaikkea muotoilua...
Melkein helpompi olisi sanoa ne mersun mallit, jotka eivät ole rumia. Koko 90-luvulla Mersun muotoilu oli pahasti hakoteillä ja tuotti matkatelkkarivaloilla varustettuja linjattomia kauheuksia kuten E-sarjan W124 ja W210, S-sarjan muslimimersut W140 ja W220 ja jopa SL R129. Eka A-sarjalainen W168 oli vielä kauhukammiosta, mutta siitä eteenpäin on valoa ollut näkyvissä... lienee väki vaihtunut muotoiluosastolla ja johdossa.

Viime aikojen MB:n tuotokset ovatkin kaikki aika sopusuhtaisia ja latinovaikutteisia, erityisesti pidän uudesta W221 S:stä ja W219 CLS:stä, jossa kyllä valitettavasti on kummalliset etutuikut, mutta ne voi antaa anteeksi kun auto on muuten niin hienon overkill. Nykyinen W211 E-sarjan sedan on oikein sulavalinjainen, mutta sekin hieman pilattu keulan raskaalla ilmeellä. Viimeisin faceliftattu R171 SLK on nätti, kun taas R230 SL:n menivät ja pilasivat faceliftin lada-maskilla.

Tuossa mainitsemassasi CLK:ssa A209 cabrio on kauniimpi ja sopusuhtaisempi kuin C209 coupé, jossa perä on tosiaan (vain) joistakin kulmista katsoen kummallisen raskas ja henkii vielä edellisestä W208 CLK:sta periytyvää vanhaa Mersun 90-luvun maailmaa. Kaiken kaikkiaan kuitenkin sehr onnistunut muotoilu hänessä. Ja sisustahan tuossa on toki Avantgardena parasta mitä mersulta on ulos pukannut :P :lol: .
Vastaa Viestiin