190 2.0 turbotus??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
nikkis1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 13.04.2008 15:25
Paikkakunta: savonlinna

190 2.0 turbotus??

Viesti Kirjoittaja nikkis1 »

luin tuolla että volvon ja saabin turboton vesijäähdytettyjä...? ite meinasin laittaa tuoho mersuun v70 volvon turbon,onko sekin vesijäähy ja erottaako öljy ja vesi turbon mistä? ja mistä sais tuommoseen turbon pakosarjoja?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 190 2.0 turbotus??

Viesti Kirjoittaja tomant »

nikkis1 kirjoitti:luin tuolla että volvon ja saabin turboton vesijäähdytettyjä...? ite meinasin laittaa tuoho mersuun v70 volvon turbon,onko sekin vesijäähy ja erottaako öljy ja vesi turbon mistä? ja mistä sais tuommoseen turbon pakosarjoja?
Pakosarjoja on ollut ainakin proturbolla, www.proturbo.fi. Vesijäähdytteisessä turbossa on voiteluöljyn lisäksi vedelle sisäänmeno ja ulostulo eli turbon keskiosassa pitäisi olla 2+2 reikää. Mikä on Volvo V70 turbon valmiste ja malli, siitä voisi saada lisää vinkkiä?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
nikkis1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 13.04.2008 15:25
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja nikkis1 »

katon sen turbon numeron ku pääsen ahtimen lähelle ku se on kotipaikalla
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Kysy pakosarjaa numerosta 050-3026327
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
nikkis1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 13.04.2008 15:25
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja nikkis1 »

nii unohtu tuossa mainita että tää on bensa mersu
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

onnistuuhan se bensan turbotus siinä missä dieselinki.. :)
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
nikkis1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 13.04.2008 15:25
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja nikkis1 »

onnistuu onnistuu..arvelin vaa tarkentaa sen takia jos siinä on jotain eri kikkoja mitä pitää muistaa
Avatar
p.d
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 20.04.2008 20:49

Viesti Kirjoittaja p.d »

Loppuviimeekshän sillä ei oo mitään väliä että onko se vesi jäähy,koska sitä vesikiertoohan ei oo pakko ottaa käyttöön..
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

sen verran ainaki voin sanoa että 400 kilsaa kesti niin viime yönä meni kansipahavi. :D toivottavasti ei kansi menny. :S
Avatar
nikkis1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 13.04.2008 15:25
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja nikkis1 »

oliko paljon ahtoja? minkä verran nuo muuten kestää?
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

puoli kiloa oli ja sen verran pitäs kestääkki. ihan hyvin liikkuu vakioon verrattuna. puristus suhetta pitäs saada alas jonku verran.
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

{janne}}} kirjoitti:sen verran ainaki voin sanoa että 400 kilsaa kesti niin viime yönä meni kansipahavi. :D toivottavasti ei kansi menny. :S
Kannattaa laittaa 12.9 pultit, normi kumipulteilla ei tiivisteet kestä.
Käy konevarusteelta tai jos ei sieltä löydy niin Valtralta ylivieskasta hakeen sopivan mittaiset pultit ja sit momenttiin kiinni.
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

NFS kirjoitti:
{janne}}} kirjoitti:sen verran ainaki voin sanoa että 400 kilsaa kesti niin viime yönä meni kansipahavi. :D toivottavasti ei kansi menny. :S
Kannattaa laittaa 12.9 pultit, normi kumipulteilla ei tiivisteet kestä.
Käy konevarusteelta tai jos ei sieltä löydy niin Valtralta ylivieskasta hakeen sopivan mittaiset pultit ja sit momenttiin kiinni.
Niin on aikomus laittaakki. illalla pitäs ottaa kansi irti. mitenkähän tuo kestäs kahella pahvilla ku bemareissa ainaki niin tehneet että saaneet puristus suhdetta alemmas.?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ja minä ajellu Golfilla tupla teräspahvilla jo vaikka kuinka pitkiä pätkiä, parikytä tuhatta kilometriä miedoilla 0,4-0,7 paineilla. Pääosin 0,6.
SergeyPRKL FFP:llä kirjoitti: Tarvitaan siis kaksi kappaletta edellä mainittuja kannentiivisteitä. Toinen tiivisteistä jätetään täysin koskemattomaksi. Sen jälkeen porataan kumpaankin tiivisteeseen kuljettajan puoleinen ohjaustapin reikä oikealle paikalleen tai poistetaan itse ohjaustappi lohkosta. Porataan toisesta tiivisteestä alapuolelta niitit sen verran pois, että saadaan alimainen kerros tiivisteestä irti ja pois. Laitetaan ehjän, alemman tiivisteen pälle tuo vajaa tiiviste josta alin osa on siis poistettu. Lopputulokseksi pitäisi siis tulla 7 kerroksinen kannentiiviste jonka kokoon puristettu paksuus on noin 3mm.

...

Mittasin uuden ja vanhan pultin pituuseron. eroa oli tasan 3mm. ELi melkosesti se venyy.
Toimii! Ite laitoin vielä lisäksi kannentiivisteliimaa väliin, liekö sillä oli mitään merkitystä, mutta sitä kun löytyi hyllystä...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Sehän selviää kun kokeilee. Minä en ainakaan lähtis laittaamaan tuplatiivisteitä, mut sehän on maku asia :wink: Jenkeistä muistaakseni sai tohon 2litraseen paremman tiivisteen Flatout gasketilta, pitääpä tonkia osoite ylös.
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

turbo tuli, mäntä suli kansi pani puli puli........
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

Noo nytkö on kerran kone lattialla levällään niin samallahan nuo laittaa mahlen takomännät koneeseen.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

{janne}}} kirjoitti:turbo tuli, mäntä suli kansi pani puli puli........
Vakiomännät ja painetta oli kuinka paljon? Onko seosmittaria? Kerro nyt lisää, miten paljon kerkesit ajamaan yms.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

AK47 kirjoitti:
{janne}}} kirjoitti:turbo tuli, mäntä suli kansi pani puli puli........
Vakiomännät ja painetta oli kuinka paljon? Onko seosmittaria? Kerro nyt lisää, miten paljon kerkesit ajamaan yms.
siinä puolen kilon paikkeilla paineet on. on seos mittari mut pittää nyt rikastaa vielä sitä. sorvaanki vakio männistä vähä pois niin puristus suhe tippuu ja sitte 12.9 pultit on ostettuna.
Vastaa Viestiin