190 2.0 turbotus??
190 2.0 turbotus??
luin tuolla että volvon ja saabin turboton vesijäähdytettyjä...? ite meinasin laittaa tuoho mersuun v70 volvon turbon,onko sekin vesijäähy ja erottaako öljy ja vesi turbon mistä? ja mistä sais tuommoseen turbon pakosarjoja?
Re: 190 2.0 turbotus??
Pakosarjoja on ollut ainakin proturbolla, www.proturbo.fi. Vesijäähdytteisessä turbossa on voiteluöljyn lisäksi vedelle sisäänmeno ja ulostulo eli turbon keskiosassa pitäisi olla 2+2 reikää. Mikä on Volvo V70 turbon valmiste ja malli, siitä voisi saada lisää vinkkiä?nikkis1 kirjoitti:luin tuolla että volvon ja saabin turboton vesijäähdytettyjä...? ite meinasin laittaa tuoho mersuun v70 volvon turbon,onko sekin vesijäähy ja erottaako öljy ja vesi turbon mistä? ja mistä sais tuommoseen turbon pakosarjoja?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Kannattaa laittaa 12.9 pultit, normi kumipulteilla ei tiivisteet kestä.{janne}}} kirjoitti:sen verran ainaki voin sanoa että 400 kilsaa kesti niin viime yönä meni kansipahavi.toivottavasti ei kansi menny. :S
Käy konevarusteelta tai jos ei sieltä löydy niin Valtralta ylivieskasta hakeen sopivan mittaiset pultit ja sit momenttiin kiinni.
Niin on aikomus laittaakki. illalla pitäs ottaa kansi irti. mitenkähän tuo kestäs kahella pahvilla ku bemareissa ainaki niin tehneet että saaneet puristus suhdetta alemmas.?NFS kirjoitti:Kannattaa laittaa 12.9 pultit, normi kumipulteilla ei tiivisteet kestä.{janne}}} kirjoitti:sen verran ainaki voin sanoa että 400 kilsaa kesti niin viime yönä meni kansipahavi.toivottavasti ei kansi menny. :S
Käy konevarusteelta tai jos ei sieltä löydy niin Valtralta ylivieskasta hakeen sopivan mittaiset pultit ja sit momenttiin kiinni.
Ja minä ajellu Golfilla tupla teräspahvilla jo vaikka kuinka pitkiä pätkiä, parikytä tuhatta kilometriä miedoilla 0,4-0,7 paineilla. Pääosin 0,6.
Toimii! Ite laitoin vielä lisäksi kannentiivisteliimaa väliin, liekö sillä oli mitään merkitystä, mutta sitä kun löytyi hyllystä...SergeyPRKL FFP:llä kirjoitti: Tarvitaan siis kaksi kappaletta edellä mainittuja kannentiivisteitä. Toinen tiivisteistä jätetään täysin koskemattomaksi. Sen jälkeen porataan kumpaankin tiivisteeseen kuljettajan puoleinen ohjaustapin reikä oikealle paikalleen tai poistetaan itse ohjaustappi lohkosta. Porataan toisesta tiivisteestä alapuolelta niitit sen verran pois, että saadaan alimainen kerros tiivisteestä irti ja pois. Laitetaan ehjän, alemman tiivisteen pälle tuo vajaa tiiviste josta alin osa on siis poistettu. Lopputulokseksi pitäisi siis tulla 7 kerroksinen kannentiiviste jonka kokoon puristettu paksuus on noin 3mm.
...
Mittasin uuden ja vanhan pultin pituuseron. eroa oli tasan 3mm. ELi melkosesti se venyy.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
siinä puolen kilon paikkeilla paineet on. on seos mittari mut pittää nyt rikastaa vielä sitä. sorvaanki vakio männistä vähä pois niin puristus suhe tippuu ja sitte 12.9 pultit on ostettuna.AK47 kirjoitti:Vakiomännät ja painetta oli kuinka paljon? Onko seosmittaria? Kerro nyt lisää, miten paljon kerkesit ajamaan yms.{janne}}} kirjoitti:turbo tuli, mäntä suli kansi pani puli puli........