Mistä CDI korkeapainepumpun korjaussarja???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Mistä CDI korkeapainepumpun korjaussarja???

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Mersu perkeles ei taaskaan meinaa käynnistyä kuin jumalattomalla sahaamisella...
Haulla jo vähän haeskelin tietoa tuosta korkeapaine pumpusta.

Tuossa näyttäis pumppunkansi vuotavan aika reilusti naftaa ja ne kaksi letkua siinä yläpuolella, sitä kyselenkin mistäpäin kannattaa täällä uudellamaalla kysellä korjaus/tiiviste sarjaa tuolle pumpulle ni pääsis vaihtelemaan ne uuteen...
Löytyykö ihan tavan varaosaliikkeista??

Tuohan ei taida olla paha homma korjata itsekin, ainakin mitä juttua haulla löysin...
S202 220 CDI Äsprit
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Laita samalla siirtopumpun tiivisteet ja o-renkaat suodattimen ja siirtopumpun välisiin muoviputkien päihin.
Sitten toimii taas aika kauan.
Myös suuttimien ohivuoto voi aiheuttaa huonoa käymään lähtöä.
Aki P myy kunnostettuja suuttimia.
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

nautseri kirjoitti:Laita samalla siirtopumpun tiivisteet ja o-renkaat suodattimen ja siirtopumpun välisiin muoviputkien päihin.
Sitten toimii taas aika kauan.
Myös suuttimien ohivuoto voi aiheuttaa huonoa käymään lähtöä.
Aki P myy kunnostettuja suuttimia.
Juu tarkotus ois laittaa ny kaikki mahdolliset tiivarit+o-renkaat mitkä vaan tee se itse mies pystyy/uskaltaa... :D

En usko että ois suuttimissa vikaa kun on suutinremppa hiljattain tehty...

Mistähän noita tiivisteitä kannattaa kysellä?? Vai puranko ensin ja marssin tiivisteet ja o-renkaat kourassa varaosaliikkeeseen???
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
mnkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: To 21.10.2004 11:14
Paikkakunta: Tornio/Haaparanta

Viesti Kirjoittaja mnkki »

Kemin dieselista sai ainakin viime kesänä korjaussarjoja...hintakin oli varsin inhimillinen 15 egee
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa

Vw Caravelle TDI

Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Tuli tänään tilattua tuo sarja tuolta ASD Häkkiseltä... Hintaa eivät vielä vahvistaneet mutta tuskin tuo taivaisiin pompsahtaa, nyt vaan odotellaan et pääsis vaihteleen nuo ja sais auton ajoon...
S202 220 CDI Äsprit
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Ilmoittele miten remppa hoitui.
:shock:
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Soitin tänään tuonne Häkkiselle kun ei tiivarisarjaa viel näkyny ja olivat unohtaneet lähettää sen...

Lupasivat laittaa heti tulemaan niin siirty tämä remontti ainakin viikonlopun verran...

Kyllä se siitä... :D
S202 220 CDI Äsprit
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Onko jollain korkeapainepumpun ruuvien momentteja ja mahdollisia muita tiivistesarjan vaihto-ohjeita ?
W203CDI
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Kaverilla on n. 480tkm vedetty 270cdi. Pumpun tiivisteet renasi, eli esim. lähti kylmänä käyntiin helpommin keula alhaalla. Vaihtoi tiivisteet joka auttoi asiaan, mutta noin 10 tkm myöhemmin koko pumppu laukesi! Eli onko muilla kokemuksia vastaavasta? Eli onko tiivisteiden meno oire pumpun tuntien täyteen tulemisesta?
Uusi pumppu veholla n. 800€, ebaysta saa sen n. 350€. Siis jos tiivisteet renaa, kannataako ruveta huutelemaan uutta pumppua tallin hyllylle, jottei tarvia paniikissa veholta kallista ostaa??
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Noniin, tänään saapuvat tiivarit ja josko tuossa loppuviikosta kerkeis nämä vaihtamaan samalla kun on muutakin huoltoa meseen luvassa, moniuraremmin+kiristäjän vaihtoo ja öljyjen vaihto koneeseen ja ilmastoinnin täyttö...

Korjaussarjan hinta oli postikuluineen 45€
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Nyt tuli nyhtästyä iltapuhteena tuo pumppu irti mesestä... Oli vissii vuotanu melko kauan kun oli niin jumalattoman paskainen, sai putsailla hetken aikaa.. :)

Nyt on pumppu tallin pöydällä odottelemassa purkua...
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Näkyy vuotavan omassakin tuo pumppu kylmänä. Käynnistymiseen ei ole vielä vaikuttanut mitään. Jos tiivistesarjan hinta on vaan muutamia kymppejä, niin sitten pitää yrittää korjata. Jos menee pieleen, niin sitten on laitettava se 320:en pumppu nokille...
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

[quote=Nyt on pumppu tallin pöydällä odottelemassa purkua...[/quote]


Onko sulla jotkin ohjeet homman tekemiseksi ? Ruuvien momentit ?; vai kiristätkö käsituntumalla ? :shock:
W203CDI
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

hanta kirjoitti:
Nyt on pumppu tallin pöydällä odottelemassa purkua...[/quote kirjoitti:

Onko sulla jotkin ohjeet homman tekemiseksi ? Ruuvien momentit ?; vai kiristätkö käsituntumalla ? :shock:
Ei mulla sen liiemmin ohjeita ole, yhdestä topicista kattelin kuvia...
Tuo irroitus/paikalleen laitto on helppo homma mutta itse pumpun purkuun ajattelin pyytää tuttavan apua kun onpi noiden dieselvehkeiden kanssa pelannu...
S202 220 CDI Äsprit
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Antaisikohan se tuttavasi tänne foorumille vähän vihjeitä amatööreille homman hoitamisesta.... :wink:
W203CDI
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Täytyy pyytää kommenttia kuhan saadaan pumppu reilaan... :wink:

Josko tästä janimatin topicista olis apua, täältä itsekkin kattelin

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ainepumppu
S202 220 CDI Äsprit
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Mistä noita tiivist sarjoja voi ostaa,tilata?
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

nautseri kirjoitti:Mistä noita tiivist sarjoja voi ostaa,tilata?
Itse tilasin tuolta ASD Häkkiseltä turusta, netistä löytyy yhteystiedot
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Jatketaanpa hieman tarinointia...

Sain pumpun tuttavalta takasin sunnuntaina ja iskettiin se paikoilleen. Pumppu piti naftan sisässään hienosti, mutta siihen tulevat letkut ja siirtopumpun letkut kusivat iloisesti naftaa alleen... Tänään hain veholta uudet letkut ja o-renkaat, nyt kaikki pitää naftan ja käynnistyy hienosti...
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Aiheeseen liittyen. Käytin tällä viikolla korkeapainepumpun remontissa Oulussa. Siihen uusittiin tiivisteitä ja pari venttiiliä ja hintaa kertyi avaimet käteen periaatteella reilut 360€.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Ja se remontti ei sitten onnistunut. Pumppu vuotaa yhden kannen alta. Nyt voisi todeta, että voi v.ttu. Alkaa vähitellen rueta vituttamaan nämä mersun jatkuvat viat. Aina kun yhden saa kuntoon, niin kaksi tulee tilalle...

Ehdotuksia kaivataan, että mitä saisi tuon tilalle 15t€:lla. Diesel ja farkku ovat oikeastaan ainoat vaatimukset. Olisiko s124 td 24v vaihtoehto?!?
Ex. S202 cdi -99
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Minkä kannen alta vuotaa??? Jos ei päälimmäisen niin kannattaa vaihtaa nuo pumpulle menevien letkujen o-renkaat... Itellä kans vuoti oikein tiputtaen kun laitettiin letkut paikoilleen... näytti eka et vuotais kannen välist ja oli ärräpäitä ilmassa... :D

Juu kyl on itelläkin ollu auton vaihto mieles... Tosin vaa bensavehkeeseen ku ei tuu oikeen kilometrejä nykyään... w202 230kompuroita olen kattellu...
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Minusta tuo vuotaa oikeanpuoleisen kannen alta. Siinä ei ole letkuja hollilla joista voisi vuotaa, joten vaihtoehdot ovat vähissä.

Onkohan kompurat yhtään luotettavampia kuin nämä cdi:t? :D
Ex. S202 cdi -99
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Tctic kirjoitti: Onkohan kompurat yhtään luotettavampia kuin nämä cdi:t? :D
Ei varmaan, jos käytät sitä samalla korjaajalla, joka pisti kp-pumppusi "kuntoon". :wink:
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Tctic kirjoitti:Minusta tuo vuotaa oikeanpuoleisen kannen alta. Siinä ei ole letkuja hollilla joista voisi vuotaa, joten vaihtoehdot ovat vähissä.

Onkohan kompurat yhtään luotettavampia kuin nämä cdi:t? :D
Oiskohan mahollisesti vaan kansi jääny löysälle???
Ei muuta kun palautetta korjaajalle...

Kompuran luotettavuuteen en vielä ole tarkemmin perehtyny, mutta ainakaan foorumilta en kyl negatiivista palautetta ole viel löytäny... :roll:

Tääl olis joo melekeen joutilaana yks S202 CDI mese jos jollakulla olis tarvetta... Ei oo tullu viel virallisesti myyntiin laitettua...

Kun nykyään tulee vaan n. 200-300 kilsaa viikos ajoa ni ei oikeen tiisselin pito kannata... :shock:
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Tjöö. Nyt on taas ehkä norsu kasassa. Yksi o-rengas oli hajonnut kasauksessa. Korjaaja vaihtoi sen ja vuoto lakkasi (toivottavasti). Jospa tämä vielä joskus tästä. Nyt pitäisi vielä paikantaa epämääräinen kolina oikealta takaa... Jännittävää. :D :D :D
Ex. S202 cdi -99
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Ja taas meni homma vituiksi. Pumppu ei enää vuoda, mutta se taisi kilahtaa kokonaan. Auton kulku stoppasi 100km/h vauhdista ja koko polttoainejärjestelmä on rutikuiva. Onko tuossa muita vikavaihtoehtoja kuin tuo pumppu?

Jotenkin alkaa tuntua siltä, etteivät nämä cdi-koneiset mersut ole minua varten vaan taidan suosiolla siirtyä remmillä ahdettuun versioon.
Ex. S202 cdi -99
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tctic kirjoitti:Ja taas meni homma vituiksi. Pumppu ei enää vuoda, mutta se taisi kilahtaa kokonaan. Auton kulku stoppasi 100km/h vauhdista ja koko polttoainejärjestelmä on rutikuiva. Onko tuossa muita vikavaihtoehtoja kuin tuo pumppu?

Jotenkin alkaa tuntua siltä, etteivät nämä cdi-koneiset mersut ole minua varten vaan taidan suosiolla siirtyä remmillä ahdettuun versioon.
Kyllä vika paikkoja on tuohon vaivaan sitten jonkin verran. Testerillä vaan osaava kaveri tutkimaan. Täältä löytyy koko järjestelmän kaikki osat kaytettynä jos tarvetta ilmenee.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Ensimmäistä kertaa minun autoiluhistoriassa (kohta 11v) oli autossa helppo vika. Polttoaine oli kuin olikin päässyt loppumaan vaikka mittari näytti, että tankissa on vielä 5-8L. Rouvan arvioon polttoaineen määrästä ei näemmä parane luottaa. :D Täytin polttoainesuodatinkotelon naftalla, tankkasin 20L, starttasin viikon ja auto käynnistyi.

Ei voi muuta todeta kuin, että sattuuhan tätä...
Ex. S202 cdi -99
Avatar
t.p.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 24.02.2014 21:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Mistä CDI korkeapainepumpun korjaussarja???

Viesti Kirjoittaja t.p.k »

Löytyykö mistään täydellistä korjaus sarjaa? Ebaysta yritin katsella vaan en löytänyt. Perus tiivistesarja olin jo hankkinut, Boshin osanumero F 01M 101 454. Pumppua avatessa tuli pariyllätystä vastaan, sisällä olevat jouset olivat poikki. Eli kuvissa kohta 4 oleva jousi.
Kuva
Vastaa Viestiin