Otin polttoainemittarin anturin esiin, irrotin sen liittimestä ja vedin sen ulos kohoineen, mittarin koho-vipusysteemi liikkui erittäin herkästi eikä siinä ollut mitään likaa tai jumitusta missään kohden, mutta siinä vipusysteemissä näytti olevan kaksi metallipintaa ja niihin osuva metallinen "kärki" joka liukui noita metallipintoja vasten. Metallipinnat olivat osittain kirkkaat, mutta suurelta osin tummiksi hapettuneet ja lienee siis jonkinlainen kontaktihäiriö siten että polttoainemittari saa väärää tietoa polttoainemittarin anturilta.
Helppohan tuo anturi on itse vaihtaa mutta mistähän sen saisi hankittua, hakemaan Hartikaiselta vai olisiko parempaa tai edullisempaa paikkaa hankkia tuota anturia? Vaikka ei se varmaan maksane maltaita, onko tietoa, onko Mersuissa yleensä samanikäisissä autoissa sama polttoainemittarin anturi useissa malleissa vai kaikille eri malleille omansa? Onko kukaan ostanut tuota osaa, mitä on maksanut?
P.S.
Tuli muuten hankittua vihdoin näin kevään kunniaksi ne kromiset turvakaaret, piti hankkia jo viime keväänä, mutta asia vain jäi. Ovat ne kyllä niin paljon komeamman näköiset kuin alkuperäiset mustaa kumia pinnaltaan olevat, että on se kumma ettei useammassa roadsterissa ole vakiona kromisia kaaria, ei tule itsellä äkkipäätään mieleen kuin Audi TT roadster jossa olisi alkuperäisenä tuollaiset komeat ja näyttävät kromiset turvakaaret. Kun vertaa SLK:n kohdalla lähtötilannetta että mustaa kumia olevat turvakaaret ja se kankainen alkuperäinen tuulisuoja, niin nykyinen tilanne kromisilla kaarilla ja akryylimuovisella tuulisuojalla on kyllä niin paljon paremman näköinen (ja paremmin toimivampikin tuulisuojan osalta) systeemi että voi varauksetta kyllä suositella jokaiselle R170 SLK omistajalle tätä muutosta autoon. Kromiset turvakaaret saa vielä esim. ebay:n kautta hankittuna todella halvalla, itse maksoin omistani 99.99 puntaa ja toimituskuluja 19.99 puntaa, vähän reilu 150 euroa siis toimituskuluineen ja satsattuun rahamäärään nähden tuli kyllä parannusta ulkonäköön lisää todella paljon. Olihan niiden asentamisessa jonkin verran hommaa, mutta mukavaa puuhastelua toisaalta auringon paistaessa ja uusien kromiosien kiiltäessä, eerolan kotisivujen ohjeissa oli hyvää opastusta ja eritoten hyvät varoitukset noiden muutamien ruuvien ja pulttien osalta, ettei vain tiputa niitä auton syövereihin "or you´ll never get it back!"
