w124 Äänentoisto: ajossa..
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
w124 Äänentoisto: ajossa..
Terve,
Eli jos jollain on tyylikkäät asennukset takakontissa kahdelle 12" subille jotka jättävät myös tilaa takakonttiin roinaa varten, niin voisi heittää hitusen kuvia vaihtoehdoista. Itselläni olisi tarkoitus rakentaa kesälomaan menessa dieseliin kunnon äänentoisto.
Eli tarkoituksena on eteen rainbown 3-tie satsi: keskiäänet koelautaan, disut peilikolmioihin ja midit oviin, vahvistimena toimii alpinen pdx-4.150 jonka tuossa jo ostin.
Taakse tulee jossakin vaiheessa rainbown 2-tie erkka.
Konttiin olisi tarkoitus saada asennettua kaksi kappaletta 12" subeja, mikä on tässä projektissa haastavin osuus. Kuitenkin tyylikkyys tärkeällä sijalla.
Tilavuutta tarvisi vielä myöskin jäädä takakonttiin. Vahvistimena tulee toimimaan alpinen pdx-1.1000 monopääte sillattuna 2ohm.
Eli hyviä ehdotuksia voi tarjota.
Eli jos jollain on tyylikkäät asennukset takakontissa kahdelle 12" subille jotka jättävät myös tilaa takakonttiin roinaa varten, niin voisi heittää hitusen kuvia vaihtoehdoista. Itselläni olisi tarkoitus rakentaa kesälomaan menessa dieseliin kunnon äänentoisto.
Eli tarkoituksena on eteen rainbown 3-tie satsi: keskiäänet koelautaan, disut peilikolmioihin ja midit oviin, vahvistimena toimii alpinen pdx-4.150 jonka tuossa jo ostin.
Taakse tulee jossakin vaiheessa rainbown 2-tie erkka.
Konttiin olisi tarkoitus saada asennettua kaksi kappaletta 12" subeja, mikä on tässä projektissa haastavin osuus. Kuitenkin tyylikkyys tärkeällä sijalla.
Tilavuutta tarvisi vielä myöskin jäädä takakonttiin. Vahvistimena tulee toimimaan alpinen pdx-1.1000 monopääte sillattuna 2ohm.
Eli hyviä ehdotuksia voi tarjota.
Viimeksi muokannut Kryptonite, Pe 25.07.2008 19:37. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
220.128 Black Mirror
helpoin ja eniten tilaa jää kun heittää vesilintua vararenkaalla, tekee vararengas koteloon kotelon subeille. Toinen vaihtoehto on subit molempiin reunoihin, kotelot niihin monttuihin ylettyvä.
Vaffut sitten joko hattuhyllyn alle roikkumaan taikka levyyn tankkia vasten. Siinä ne vaihtoehdot sitten onkin jos haluaa tilaa jäävän. Kuvia löytyy jos kiinnostaa...
Vaffut sitten joko hattuhyllyn alle roikkumaan taikka levyyn tankkia vasten. Siinä ne vaihtoehdot sitten onkin jos haluaa tilaa jäävän. Kuvia löytyy jos kiinnostaa...
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Kaikki asialliset kuvat kiinostaa! Automaattisesti voi pistää sähköpostilla osoitteeseen timo.nykanen@surffi.net.
Ps oli pakko ottaa kuva vahvistimesta, että pieneks on noi mennyt vaikka potkua tässäkin piisaa 4X150W Jatkuvaa 4 ja 2 ohmiin..
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... tuote=1294

Ps oli pakko ottaa kuva vahvistimesta, että pieneks on noi mennyt vaikka potkua tässäkin piisaa 4X150W Jatkuvaa 4 ja 2 ohmiin..
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... tuote=1294

220.128 Black Mirror
kyllä se tekniikka pienenee koko ajan, tosin olihan jo vanha spl dynamicsin dig-1450 suunnilleen ton kokoinen ja se työnsi jatkuvaa 1000w 1ohm 

M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
kyllä ehdottaa saa, mutta tosiaan freeairsubien ainoa paikka on hattuhylly, ja
itse en halua hattuhyllylle asentaa. Takakontti on ainoa vaihtoehto ja silloin tarvitsee olla järeämmät subit että saa sen basson kantautumaan myös kabiiniin, koska tuo tankin sijoitus ei ole paras mahdollinen äänentoiston kannalta. Ensiksi mietin että jos tekisi refleksikotelon ja refleksiputket hattuhyllystä läpi kapiiniin, mutta pidempään mietittyä, niin eipä ole hääppöstä kun kabiinissa soi vaan refleksiäänet..
Tosiaan itsellä tulee kaksi kipaletta noita 12" joihin ohjautuu kummallekkin se
1000W RMS, niin pienitehoisten freeairsubien puhelkalat varmaan sulaisi
Tosiaan tarkoitukseni ei ole tehdä tuosta mitään teinirässiä että aina kun ajan kaupungin läpi nin pum, pum, pum pummm, vaan juuri siksi järeät vehkeet että ne saa soimaan nätisti myös pienellä äänenvoimakkuudella. jämäkkyyttä pitää olla
15" elementti on taas järkyttävä bassontoistoon. Lähtee kyllä painetta, mutta hemmetin kalliiksi tulee saada se soimaan oikeasti hyvin. Tahtoo aina jäädä tahdista.. Hienoa että basso tulee viivellä perässä
itse en halua hattuhyllylle asentaa. Takakontti on ainoa vaihtoehto ja silloin tarvitsee olla järeämmät subit että saa sen basson kantautumaan myös kabiiniin, koska tuo tankin sijoitus ei ole paras mahdollinen äänentoiston kannalta. Ensiksi mietin että jos tekisi refleksikotelon ja refleksiputket hattuhyllystä läpi kapiiniin, mutta pidempään mietittyä, niin eipä ole hääppöstä kun kabiinissa soi vaan refleksiäänet..
Tosiaan itsellä tulee kaksi kipaletta noita 12" joihin ohjautuu kummallekkin se
1000W RMS, niin pienitehoisten freeairsubien puhelkalat varmaan sulaisi

Tosiaan tarkoitukseni ei ole tehdä tuosta mitään teinirässiä että aina kun ajan kaupungin läpi nin pum, pum, pum pummm, vaan juuri siksi järeät vehkeet että ne saa soimaan nätisti myös pienellä äänenvoimakkuudella. jämäkkyyttä pitää olla

15" elementti on taas järkyttävä bassontoistoon. Lähtee kyllä painetta, mutta hemmetin kalliiksi tulee saada se soimaan oikeasti hyvin. Tahtoo aina jäädä tahdista.. Hienoa että basso tulee viivellä perässä

220.128 Black Mirror
Itsellä oli 200 2x12" Spl Pro d2 kahdella digillä ja konkalla... Hyvin soivat ja todella terävästi.. Edessä 5" 2tie erillissarja ja takana 6" 2tie sarja 4-kanavaisella vahvarilla... Mutta sen ainakin sanon että ohjelmalähde on kaiken A ja O... Alunperin minulla oli Blaupunktin mp74 en muista mallia mutta kallis se oli (n.500e) ja kun se rikkoontui laitoin tilalle 150e soittimen ja äänentoisto huononi oleellisesti!!!! On niitä kunnon 10" elementtejä joita ei ihan heti saa sulamaan..
Itsellä vähän nuo 10" kiinnostaa nuiden 12" jälkeen, tulisi vähän terävempi basso!!

EX: W124 200D -88
EX:W124 E200DA -95
EX:W140 S350 -95
W124 E300DT -93
EX:w211 E270CDI -03
BMW E60 530DA -05
EX:W124 E200DA -95
EX:W140 S350 -95
W124 E300DT -93
EX:w211 E270CDI -03
BMW E60 530DA -05
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvältähän tuo idea näyttää, mutta minua hirvityttää ajatus heittää tuolla vararenkaalla vesilintua, sillä heti kun sitä ei ole matkassa minun tuurilla, niin jostakin renkaasta pääsee ilmat pihalle..
En tiedä saisko noihin sivusyvennyksiin tehtyä sitten paikat jotenkin. Takaseinämään ei saa, silloin ei pääse taaskaan käsiksi varapyörään.
En tiedä saisko noihin sivusyvennyksiin tehtyä sitten paikat jotenkin. Takaseinämään ei saa, silloin ei pääse taaskaan käsiksi varapyörään.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Vakuutus korvaa juu hinauksen "lähimmälle" korjaamolle, mutta en tiedä korvaako tässä tapauksessa vararenkaan puuttumisen takia? ja yleensä kun se rengas menee tyhjäksi lopullisesti, niin eipä siellä ilma pysy ilman paikkausta.epk kirjoitti:eikös vakuutuus korvaa hinausta ? ja renkaantäyttöpullo on myös keksitty
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Niin tai sit tositilanteessa tyhjää ilmat toisestakin renkaasta ja sanoo että perkl ajoin lasinpalojen päältä ja meni molemmat renkaat...epk kirjoitti:renkaantäyttö pulloja on myös mallia mällit sisälleheittävää joten mielestäni niillä pystyy ajamaankin vaikka rengas ilman ilmaa ,vai miten se oli ja minne se meni
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Taas ollaan lähempänä. Nyt on molemmat vahvistimet hankittu.
Tosin listää on vielä jäljellä.
-piuhat
-konkka
-subbarit
-erillissarja
-mankka
Mutta seuraavaksi ajattelin ruveta katselmaan subbareita ja erillissarjaa valmiiksi.
Eli olen tullut päätökseen toteuttaa EPK:n menetelmää, eli varapyörällä heitän vesilintua...
Eli onko kukaan laskenut tuon varapyöräkotelon tilavuutta?
Tarvisi nyt katsoa sellaiset subbarit jotka vastaa lähimpänä tuota tilavuutta umpinaisessa kotelossa.
Kotelon olen alustavasti suunnitellut toteuttavan lasikuidusta. Siitä myöhemmin lisää.
Työkaverin kanssa tuli tänään pohdittua kyseistä projektia, hän kun tietää enemmän näistä asioissa kuin meikäläinen, kun hän peräti harrastaa autohifiä kisatasolla..
Eli tilaavuuden jos joku tietää valmiiksi litroina, niin tietoa vaan topickin jatkoksi.
Tosin saahan sen laskettua itsekkin, mutta jos joku tietää valmiiksi niin turhaan tarvitse ruveta veden kanssa läträämään
Tosin listää on vielä jäljellä.
-piuhat
-konkka
-subbarit
-erillissarja
-mankka
Mutta seuraavaksi ajattelin ruveta katselmaan subbareita ja erillissarjaa valmiiksi.
Eli olen tullut päätökseen toteuttaa EPK:n menetelmää, eli varapyörällä heitän vesilintua...
Eli onko kukaan laskenut tuon varapyöräkotelon tilavuutta?
Tarvisi nyt katsoa sellaiset subbarit jotka vastaa lähimpänä tuota tilavuutta umpinaisessa kotelossa.
Kotelon olen alustavasti suunnitellut toteuttavan lasikuidusta. Siitä myöhemmin lisää.
Työkaverin kanssa tuli tänään pohdittua kyseistä projektia, hän kun tietää enemmän näistä asioissa kuin meikäläinen, kun hän peräti harrastaa autohifiä kisatasolla..
Eli tilaavuuden jos joku tietää valmiiksi litroina, niin tietoa vaan topickin jatkoksi.
Tosin saahan sen laskettua itsekkin, mutta jos joku tietää valmiiksi niin turhaan tarvitse ruveta veden kanssa läträämään

220.128 Black Mirror
Toisaalta kannattaisi ostaa vaan mieleiset subbarit ja sen jälkeen alkaa pohtimaan miten sen varapyöräkotelon toteuttaisi.. Esimerkiksi jos kuiduttaa ensin sen varapyöräkotelon ja sitten siihen varapyöräkoteloon varapyörää isomman neliskanttisen levyn johon tekee keskelle varapyöräaukon kokoisen reiän. Sen jälkeen tekee levylle esimerkiksi 5cm sivuseinät ja niiden päälle sitten vasta varsinaisen etulevyn johon subit tulee.. näin saa koteloon niin paljon lisätilaa kun subit tarvitsee, tosin kuljetuskapasiteettiä menee hieman. Tietysti mieluiset subit saattaa saada mahtumaan ilman tätä operaatiotakin
toivottavasti ymmärrät mitä koitan selittää

-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Onko kenelläkään tietoa että mistä saisi suht edullisesti isommissä erissä hartsia ja lasikuitua, kun tarvisi tässä pikkuhijaa aloittaa tuo kotelon rakentaminen?
Sitten kysyisin että onko kukaan perehtynyt että miten tuolta vararengaskotelosta saa sen kiinnitys muovipultin irti ehjänä?
Tarkoitus toteuttaa seuraavasti kotelon rakentaminen:
-vararenkaan kotelon pohjaa käydä foliolla täysin läpi ja teipata kaikki saumat. Tuon jälkeen ruveta lyömään lasikuitua ja harsia vaan pohjalle.
Lasikuitu ja hartsi kerroksia pariin kertaan ja tämän jälkeen sekoittaa hiekkapuhallushiekkaa ja hartsia pintaan. Tämän jälkeen kotelon pohja on valmis. Tuon jälkeen kuiduttaa vielä kansi laatikolle, ja kannen todennäköisesti verhoilen huovalla, vaikka jääkin huopamaton alle.
Siksi tälläinen ratkaisu että kotelo on poistettavissa subeineen jos tarvis. Voi heittää vaikka varapyörän takaisin paikoilleen.
Sitten kysyisin että onko kukaan perehtynyt että miten tuolta vararengaskotelosta saa sen kiinnitys muovipultin irti ehjänä?
Tarkoitus toteuttaa seuraavasti kotelon rakentaminen:
-vararenkaan kotelon pohjaa käydä foliolla täysin läpi ja teipata kaikki saumat. Tuon jälkeen ruveta lyömään lasikuitua ja harsia vaan pohjalle.
Lasikuitu ja hartsi kerroksia pariin kertaan ja tämän jälkeen sekoittaa hiekkapuhallushiekkaa ja hartsia pintaan. Tämän jälkeen kotelon pohja on valmis. Tuon jälkeen kuiduttaa vielä kansi laatikolle, ja kannen todennäköisesti verhoilen huovalla, vaikka jääkin huopamaton alle.
Siksi tälläinen ratkaisu että kotelo on poistettavissa subeineen jos tarvis. Voi heittää vaikka varapyörän takaisin paikoilleen.
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ma 10.03.2008 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
- Paikkakunta: JKL mlk
Kryptonite kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa että mistä saisi suht edullisesti isommissä erissä hartsia ja lasikuitua, kun tarvisi tässä
http://www.terpol.fi/ ... tuolta ollaan talliporukalla tilailtu
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, on parempi ite.
Täälläkin tulee Terpolilta materiaali, mutta tulee paikallisen venetarvikeliikkeen kautta välitettynä. Suoraan terpolin hinnaston mukaan. Eivät ota ekstraa kun hakevat muutenkin itselleen sitä tonneittain.
Ole HC ja osta Hiilikuitukudosta metri ja paa sitä se alin kerros. Kun foliot rapsaa pois, on se pinta sitten hiilari
Ole HC ja osta Hiilikuitukudosta metri ja paa sitä se alin kerros. Kun foliot rapsaa pois, on se pinta sitten hiilari

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Nyt on hyllyssä ollut molemmat vahvistimet jo jonkun aikaa. Nyt olisi tarkoitus pistää tilaukseen uusi mankka. Onko suosituksia?
Itse olen kyseistä Alpinen CDA-9887 mankkaa katsellut. Sen verta että DSP-mankka sen tarvisi olla.
Mielipiteitä olisin vailla.
Itse olen kyseistä Alpinen CDA-9887 mankkaa katsellut. Sen verta että DSP-mankka sen tarvisi olla.
Mielipiteitä olisin vailla.
220.128 Black Mirror
Ihtellä on nyt puolisen vuotta ollu tuo 9887 ja ei voi kyllä moittia. Tosi helppo käyttää ja se biisien selaus mahdollisuus samalla ku toinen biisi soi on kyllä tosi näppärä ominaisuus. 
Paljon ominaisuuksia ja monipuoliset suotimet. Ainut on, että tuo etupaneeli on ainaskin omasta mielestä hiukan halvan olonen, paukkuu ja natisee
Tuo uus CDA-9886R vaikutti kyllä päältäpäin ihan siistiltä ja siihenkö laittais kaveriks tuon PXA-H100 niin pitäs olla samat ominaisuudet ku 9887:ssa

Paljon ominaisuuksia ja monipuoliset suotimet. Ainut on, että tuo etupaneeli on ainaskin omasta mielestä hiukan halvan olonen, paukkuu ja natisee

Tuo uus CDA-9886R vaikutti kyllä päältäpäin ihan siistiltä ja siihenkö laittais kaveriks tuon PXA-H100 niin pitäs olla samat ominaisuudet ku 9887:ssa

W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
W123 300D
W126 300SDL Turbo
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki