jalopuu osat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
eikkai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 23.08.2007 09:34
Paikkakunta: nakkila

jalopuu osat

Viesti Kirjoittaja eikkai »

elikkä tarvis jalopuu osia uudelleen lakata, miten saan irti vaihdekepin vieressä olevan osan keskikonsolin. 124 koppaisesta manuaalista??? auttakaa vähä
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1729
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Keskellä olevan säilytyskaukalon karvamaton alla on yksi ristipääruuvi,se auki ja nostamalla sieltä päästä ylöspäin ja siellä etupäässä on sellaiset kynnet että voi olla että vähän tarvii vetää teeksepäin,ja siitä se sitten jo lähteekin.
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
Jouns
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ke 16.01.2008 16:25
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Jouns »

itselläkin on vähän kulunut tuo jalopuu yhdestä kohtaa ja suunnittelin kanssa samanlaista projektia.. Käykö ihan normaali spray lakka? ..ajattelin vetää vaan jonku tollasen maston tms. paukkupullo lakan ja sitten hioa ja puleerata kunnon pinnan siitä 8)
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Jouns kirjoitti:itselläkin on vähän kulunut tuo jalopuu yhdestä kohtaa ja suunnittelin kanssa samanlaista projektia.. Käykö ihan normaali spray lakka? ..ajattelin vetää vaan jonku tollasen maston tms. paukkupullo lakan ja sitten hioa ja puleerata kunnon pinnan siitä 8)
Spraylakkaa tuskin niin kovapintaiseksi saat että sen voisi kiiltoon vetää.
Eikös kannattaisi ensin kokeilla hiovilla kiillotusaineilla hangata alkuperäistä pintaa. Jos ranskalaisen pulituuri kiillotuksen meinaat tehä niin onnea :wink:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Jere Koivunen kirjoitti:Keskellä olevan säilytyskaukalon karvamaton alla on yksi ristipääruuvi,se auki ja nostamalla sieltä päästä ylöspäin ja siellä etupäässä on sellaiset kynnet että voi olla että vähän tarvii vetää teeksepäin,ja siitä se sitten jo lähteekin.
Onhan siellä etupäässä vielä 2 ruuvia. Kun avaa tuhkakupin ja vetää sen kuppiosan pois niin alta paistaa ristipääruuvit molemmissa reunoissa. Eli yhteensä 3 ruuvilla...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Ainut lakka mikä kestää oikeesti käytössä ja kiiltää on 2-komponentti
polyuretaani lakka. Ruiskuhommiks menee jos hyvän haluaa.
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Juu, Täältä ääni ihan ihkaoikeelle 2-k lakalle. Niille paukkupulloille löytyy parempaakin käyttöä. Minä oon räjäytelly niitä nuotiossa.
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Aapo.T kirjoitti: Eikös kannattaisi ensin kokeilla hiovilla kiillotusaineilla hangata alkuperäistä pintaa.
Kannattaa. Ainakin itsellä on tullut vanhan näköisistäkin hyviä. No halkeamiahan se ei korjaa, mutta ei lakkauskaan.
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Oikeanlaisella PU-lakalla voi halakeemat korjata. Hio panelit ensin ja jyrsi vaikka Dremelillä halkeaman kohdalle pieni ura ( elä kuitenkaan tuhoa pintaviilua ) ja sitten täyttelet lakalla urat. Itellä ollut lakka oli hyvin epoksimaista ja täyttävää. Sitten vaan hiot pinnat suoraks ja lakkaa päälle.
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1729
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

sundiz kirjoitti:
Jere Koivunen kirjoitti:Keskellä olevan säilytyskaukalon karvamaton alla on yksi ristipääruuvi,se auki ja nostamalla sieltä päästä ylöspäin ja siellä etupäässä on sellaiset kynnet että voi olla että vähän tarvii vetää teeksepäin,ja siitä se sitten jo lähteekin.
Onhan siellä etupäässä vielä 2 ruuvia. Kun avaa tuhkakupin ja vetää sen kuppiosan pois niin alta paistaa ristipääruuvit molemmissa reunoissa. Eli yhteensä 3 ruuvilla...
Niin juu onkin ne millä se tuhkakupin teline tai miksi sitä nyt sanotaan niin on niillä kiinni,mutta vaikuttaako muka sen vaihdekepinympärysosan irroittamiseen? :shock: :roll:
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

AAVEE kirjoitti:Oikeanlaisella PU-lakalla voi halakeemat korjata. Hio panelit ensin ja jyrsi vaikka Dremelillä halkeaman kohdalle pieni ura ( elä kuitenkaan tuhoa pintaviilua ) ja sitten täyttelet lakalla urat. Itellä ollut lakka oli hyvin epoksimaista ja täyttävää. Sitten vaan hiot pinnat suoraks ja lakkaa päälle.
Ei muuten välttämättä pöljempi idea, kunhan on vaan varovainen. :roll: Täytyykin innostua koittamaan... Ja kyllä uskoisin sen halkeaman menevän umpeen usealla kerroksella, kun reippaasti vaan lakkaa mölläyttää ensin..
Sit välihionta ja nätti pinta uudella lakalla.
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Jere Koivunen kirjoitti: Niin juu onkin ne millä se tuhkakupin teline tai miksi sitä nyt sanotaan niin on niillä kiinni,mutta vaikuttaako muka sen vaihdekepinympärysosan irroittamiseen? :shock: :roll:
En nyt ihan 100% varma ole, että onko se etupää niillä ruuveilla kiinni, mutta omassa kulkineessa ei se vaihdekepin paneeli mahdu irti ellei tuhkakuppia ota ensin pois tieltä. Sen verta tiukassa siellä etupäässä...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

autodidakti
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1729
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

felmit kirjoitti:ruuvi 116
Näin juuri ajattelinkin,eli ainoastaan yhdellä ruuvilla kiinni.
M-B V 250 cdi 2014
mr_aspen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ke 22.08.2007 19:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mr_aspen »

siellä on etureunassa ainoastaan ne muoviklipsit mitkä menee tuhkiksen alle. eli yksi ruuvi irti, vaihdekaavion reunus ylös ja varovasti vetäen koko paneeli pois...
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1729
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

mr_aspen kirjoitti:siellä on etureunassa ainoastaan ne muoviklipsit mitkä menee tuhkiksen alle. eli yksi ruuvi irti, vaihdekaavion reunus ylös ja varovasti vetäen koko paneeli pois...
Juuri näin muistan sen itsekin irroittaneeni :)
M-B V 250 cdi 2014
eikkai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 23.08.2007 09:34
Paikkakunta: nakkila

Viesti Kirjoittaja eikkai »

Voihanrontti kirjoitti:
AAVEE kirjoitti:Oikeanlaisella PU-lakalla voi halakeemat korjata. Hio panelit ensin ja jyrsi vaikka Dremelillä halkeaman kohdalle pieni ura ( elä kuitenkaan tuhoa pintaviilua ) ja sitten täyttelet lakalla urat. Itellä ollut lakka oli hyvin epoksimaista ja täyttävää. Sitten vaan hiot pinnat suoraks ja lakkaa päälle.
Ei muuten välttämättä pöljempi idea, kunhan on vaan varovainen. :roll: Täytyykin innostua koittamaan... Ja kyllä uskoisin sen halkeaman menevän umpeen usealla kerroksella, kun reippaasti vaan lakkaa mölläyttää ensin..
Sit välihionta ja nätti pinta uudella lakalla.

ihan hyvää lakkaa minulla jo on mutta lakkaa on lohjennnut suuria palasia?? mitä tehdä nyppiä kaikki pois ja hioa ja uusi lakka päälle vai??? muita ehdotuksia?
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Ahaa.. Visaisempi juttu jo. Itse saattaisin koettaa kaataa ne koloset "täyteen" lakkaa. Antaa kuivua muutama päivä ja sitten välihioa ja ruiskuttaa lakalla näteiksi. Jos ne palaset puuttuu reunoilta, niin kehitellä jotain muottireunussysteemiä...
Kaikista helpointa vois tietty olla ettiä purkurilta paremmat :roll:
Mutta voisha tuota piruuttaan koittaa iltapuhteina, että mimmoset niistä tulis, ku aikasa niitä värkkäilis :D
Think Locally, Fuck Globally
Vastaa Viestiin