jalopuu osat
jalopuu osat
elikkä tarvis jalopuu osia uudelleen lakata, miten saan irti vaihdekepin vieressä olevan osan keskikonsolin. 124 koppaisesta manuaalista??? auttakaa vähä
itselläkin on vähän kulunut tuo jalopuu yhdestä kohtaa ja suunnittelin kanssa samanlaista projektia.. Käykö ihan normaali spray lakka? ..ajattelin vetää vaan jonku tollasen maston tms. paukkupullo lakan ja sitten hioa ja puleerata kunnon pinnan siitä 

W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Spraylakkaa tuskin niin kovapintaiseksi saat että sen voisi kiiltoon vetää.Jouns kirjoitti:itselläkin on vähän kulunut tuo jalopuu yhdestä kohtaa ja suunnittelin kanssa samanlaista projektia.. Käykö ihan normaali spray lakka? ..ajattelin vetää vaan jonku tollasen maston tms. paukkupullo lakan ja sitten hioa ja puleerata kunnon pinnan siitä
Eikös kannattaisi ensin kokeilla hiovilla kiillotusaineilla hangata alkuperäistä pintaa. Jos ranskalaisen pulituuri kiillotuksen meinaat tehä niin onnea

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Onhan siellä etupäässä vielä 2 ruuvia. Kun avaa tuhkakupin ja vetää sen kuppiosan pois niin alta paistaa ristipääruuvit molemmissa reunoissa. Eli yhteensä 3 ruuvilla...Jere Koivunen kirjoitti:Keskellä olevan säilytyskaukalon karvamaton alla on yksi ristipääruuvi,se auki ja nostamalla sieltä päästä ylöspäin ja siellä etupäässä on sellaiset kynnet että voi olla että vähän tarvii vetää teeksepäin,ja siitä se sitten jo lähteekin.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Oikeanlaisella PU-lakalla voi halakeemat korjata. Hio panelit ensin ja jyrsi vaikka Dremelillä halkeaman kohdalle pieni ura ( elä kuitenkaan tuhoa pintaviilua ) ja sitten täyttelet lakalla urat. Itellä ollut lakka oli hyvin epoksimaista ja täyttävää. Sitten vaan hiot pinnat suoraks ja lakkaa päälle.
Niin juu onkin ne millä se tuhkakupin teline tai miksi sitä nyt sanotaan niin on niillä kiinni,mutta vaikuttaako muka sen vaihdekepinympärysosan irroittamiseen?sundiz kirjoitti:Onhan siellä etupäässä vielä 2 ruuvia. Kun avaa tuhkakupin ja vetää sen kuppiosan pois niin alta paistaa ristipääruuvit molemmissa reunoissa. Eli yhteensä 3 ruuvilla...Jere Koivunen kirjoitti:Keskellä olevan säilytyskaukalon karvamaton alla on yksi ristipääruuvi,se auki ja nostamalla sieltä päästä ylöspäin ja siellä etupäässä on sellaiset kynnet että voi olla että vähän tarvii vetää teeksepäin,ja siitä se sitten jo lähteekin.


M-B V 250 cdi 2014
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Ei muuten välttämättä pöljempi idea, kunhan on vaan varovainen.AAVEE kirjoitti:Oikeanlaisella PU-lakalla voi halakeemat korjata. Hio panelit ensin ja jyrsi vaikka Dremelillä halkeaman kohdalle pieni ura ( elä kuitenkaan tuhoa pintaviilua ) ja sitten täyttelet lakalla urat. Itellä ollut lakka oli hyvin epoksimaista ja täyttävää. Sitten vaan hiot pinnat suoraks ja lakkaa päälle.

Sit välihionta ja nätti pinta uudella lakalla.
Think Locally, Fuck Globally
En nyt ihan 100% varma ole, että onko se etupää niillä ruuveilla kiinni, mutta omassa kulkineessa ei se vaihdekepin paneeli mahdu irti ellei tuhkakuppia ota ensin pois tieltä. Sen verta tiukassa siellä etupäässä...Jere Koivunen kirjoitti: Niin juu onkin ne millä se tuhkakupin teline tai miksi sitä nyt sanotaan niin on niillä kiinni,mutta vaikuttaako muka sen vaihdekepinympärysosan irroittamiseen?![]()
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Voihanrontti kirjoitti:Ei muuten välttämättä pöljempi idea, kunhan on vaan varovainen.AAVEE kirjoitti:Oikeanlaisella PU-lakalla voi halakeemat korjata. Hio panelit ensin ja jyrsi vaikka Dremelillä halkeaman kohdalle pieni ura ( elä kuitenkaan tuhoa pintaviilua ) ja sitten täyttelet lakalla urat. Itellä ollut lakka oli hyvin epoksimaista ja täyttävää. Sitten vaan hiot pinnat suoraks ja lakkaa päälle.Täytyykin innostua koittamaan... Ja kyllä uskoisin sen halkeaman menevän umpeen usealla kerroksella, kun reippaasti vaan lakkaa mölläyttää ensin..
Sit välihionta ja nätti pinta uudella lakalla.
ihan hyvää lakkaa minulla jo on mutta lakkaa on lohjennnut suuria palasia?? mitä tehdä nyppiä kaikki pois ja hioa ja uusi lakka päälle vai??? muita ehdotuksia?
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Ahaa.. Visaisempi juttu jo. Itse saattaisin koettaa kaataa ne koloset "täyteen" lakkaa. Antaa kuivua muutama päivä ja sitten välihioa ja ruiskuttaa lakalla näteiksi. Jos ne palaset puuttuu reunoilta, niin kehitellä jotain muottireunussysteemiä...
Kaikista helpointa vois tietty olla ettiä purkurilta paremmat
Mutta voisha tuota piruuttaan koittaa iltapuhteina, että mimmoset niistä tulis, ku aikasa niitä värkkäilis
Kaikista helpointa vois tietty olla ettiä purkurilta paremmat

Mutta voisha tuota piruuttaan koittaa iltapuhteina, että mimmoset niistä tulis, ku aikasa niitä värkkäilis

Think Locally, Fuck Globally