Kellään kokemuksia MB 722.6 laatikon vahvistamisesta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Nimble
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 10.07.2007 22:56
Paikkakunta: Kuopio / Varkaus

Kellään kokemuksia MB 722.6 laatikon vahvistamisesta?

Viesti Kirjoittaja Nimble »

Eli onko kukaan vahvistuttanut 722.6 laatikkoa, miten on kestänyt ja millä tehoilla?
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Esson baarissa kerrotaan että ei kaipaa vahvistamista, koska sama aski on täysin sama välityksiä lukuunottamatta aina E55 asti. Kestää 700nm...

Jos kuitenkin vahvistusta jostakin syystä haluat niin MKB-tuning tekee ja tietää.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Nimble
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 10.07.2007 22:56
Paikkakunta: Kuopio / Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nimble »

Mut eikös tossa laatikossa mikä on 300TD niin ole huonompi kestävyys kun esim 320CDi:ssa? Näin olen ainakin kuullut?
MB W210 300TD -98 Avantgarde
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

jaa-a, mahtaako 300td:ssä olla 722.6? Veikkaan että on 722.5
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

722.6 siinä on.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä yksi superi ässä on sähköpumpulla ja Siekkisen vahvistamalla sähkölootalla 8)
Joku mersupurkaamo??
Nimble
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 10.07.2007 22:56
Paikkakunta: Kuopio / Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nimble »

Minä kuulin kanssa itse siekkiseltä että sellainen jollain olis.. Mut kellähän mahtaa sellanen olla? Ja mitenhän pelaa? Millä tehoilla ajelee?
MB W210 300TD -98 Avantgarde
Nimble
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 10.07.2007 22:56
Paikkakunta: Kuopio / Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nimble »

Ajatuksena on ottaa voimaa sopivasti irti koneesta. Niin ajattelin että miten toi laatikko kestää vahvistamalla? Vai joutuuko sit vaihtamaan perät ja laatikot ennenkun uskaltaa jotain 300hp ottaa irti?
MB W210 300TD -98 Avantgarde
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Nuita 722.6 laatikoita on kolme eri mallia eli W5A300, W5A330 ja W5A400. Tuo "isoin" kestänee jo vahvistamattakin W140 S600:ssa mutta ei välttämättä kunnon viridiisselissä.

Itelle aattelin joskus tota 722.5:sta mutta LaatikkoGuru Siekkinen sanoi että vitosta ei saa vahvistettua niin, että vois ns huoletta polkea. Pitää muistaa aina vaihtaa nelosta jos kiihdyttää reilummin ettei sulata pieniä levyjä yhdeksi pakaksi. Tota ei ole kuin W5A030 versio tietääkseni.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

XUX63 kirjoitti:Nuita 722.6 laatikoita on kolme eri mallia eli W5A300, W5A330 ja W5A400. Tuo "isoin" kestänee jo vahvistamattakin W140 S600:ssa mutta ei välttämättä kunnon viridiisselissä.
722.6 sarjan järeimmät mallit ovat W5A 580 ja W5A 900. Tuota 580-mallia lienee käytetty 140 sarjan kuussatasissa ja järein 900 on sitten uudempien jättiläisvääntöisten V8, V12 ja AMG mallien moottorien jatkona. Normaalirahvaan ostettavissa olevissa malleissa on yleensä tuo W5A 330. Vaihteiston merkinnän luku kertoo nimellisvääntömomentin jolle vaihteisto on mitoitettu, siis esim. W5A 580 = 580 Nm.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:Tuota 580-mallia lienee käytetty 140 sarjan kuussatasissa ja järein 900 on sitten uudempien jättiläisvääntöisten V8, V12 ja AMG mallien moottorien jatkona.
Hmmm... tuo 900 kestäis sitten jo superissakin mutta on tietenkin täysin sähköillä "pilattu" :evil:

Kiitos näistä, googletin näköjänsä vääriä tietoja muille tiedoksi. Eihän nuita muista ulkoo kun ittellä ei tarttee muistaa kuin 722.3 ja Siekkisen puhelinnumero :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

mikähän näistä "kestävistä"laatikoista tämä on? 722627 00 207589
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ässä on tehty ihan omalle 300-24 koneen orkkis lootalle ja tehoa on yli 300 ja reservissä tieten että menis säätämällä yli 400Hp
Joku mersupurkaamo??
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Aki P kirjoitti:Ässä on tehty ihan omalle 300-24 koneen orkkis lootalle ja tehoa on yli 300 ja reservissä tieten että menis säätämällä yli 400Hp
Taitaapi tulla nykyinen ahistin vastaan, meinaan toi 400
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Mulla on omassa 722.6nen Lorinserin vahvistama. kestävyydestä ei kyl oo tietoo..tähän asti on kestäny :P
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
aapela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 02.06.2007 18:46
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja aapela »

Kysäisin Veholta oman autoni laatikon mallia ja vastakseksi sain 722.605. Ainakin tämän http://www.europeantransmissions.com/Application.2.htm mukaan tuo sama laatikko olisi myös C43- mallissa, joten kestänee pienen tehonnoston ongelmitta. Paljonhan noita eri 722.6** versioita näyttää olevan.
MB CLK 230k autom -97
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re:

Viesti Kirjoittaja SK »

Eldorado kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Nuita 722.6 laatikoita on kolme eri mallia eli W5A300, W5A330 ja W5A400. Tuo "isoin" kestänee jo vahvistamattakin W140 S600:ssa mutta ei välttämättä kunnon viridiisselissä.
722.6 sarjan järeimmät mallit ovat W5A 580 ja W5A 900. Tuota 580-mallia lienee käytetty 140 sarjan kuussatasissa ja järein 900 on sitten uudempien jättiläisvääntöisten V8, V12 ja AMG mallien moottorien jatkona. Normaalirahvaan ostettavissa olevissa malleissa on yleensä tuo W5A 330. Vaihteiston merkinnän luku kertoo nimellisvääntömomentin jolle vaihteisto on mitoitettu, siis esim. W5A 580 = 580 Nm.
Mistäs tuon version näkee kun laatikko irrallaan?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja tomant »

SK kirjoitti:Mistäs tuon version näkee kun laatikko irrallaan?
Auton valmistenumeron (VIN) avulla voi hakea laatikon kestävyyden Mersun Parts Informationin kautta (EPC:n korvike) valitsemalla vaihteiston tiedot ja infonapin takaa löytyy tyyppi esim. "Automatic transmission: 722615... (23V) W 5 A330".

Toinen tapa: Laatikon kyljessä saattaa olla lyötynä tyyppinumero esim. 722.615. Tämän jälkeen googlaamalla tai lukemalla tämän foorumin 722.6-aiheisia juttuja voi löytää laatikon kestävyyden. Sama löytyy myös suoraan Parts Informationista haulla 722615. Tällöin ajoneuvotyypin (PC) valinnan jälkeen infonapin alta tulee "D722615, W 5 A330".

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin