Kellään kokemuksia MB 722.6 laatikon vahvistamisesta?
Kellään kokemuksia MB 722.6 laatikon vahvistamisesta?
Eli onko kukaan vahvistuttanut 722.6 laatikkoa, miten on kestänyt ja millä tehoilla?
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Nuita 722.6 laatikoita on kolme eri mallia eli W5A300, W5A330 ja W5A400. Tuo "isoin" kestänee jo vahvistamattakin W140 S600:ssa mutta ei välttämättä kunnon viridiisselissä.
Itelle aattelin joskus tota 722.5:sta mutta LaatikkoGuru Siekkinen sanoi että vitosta ei saa vahvistettua niin, että vois ns huoletta polkea. Pitää muistaa aina vaihtaa nelosta jos kiihdyttää reilummin ettei sulata pieniä levyjä yhdeksi pakaksi. Tota ei ole kuin W5A030 versio tietääkseni.
Itelle aattelin joskus tota 722.5:sta mutta LaatikkoGuru Siekkinen sanoi että vitosta ei saa vahvistettua niin, että vois ns huoletta polkea. Pitää muistaa aina vaihtaa nelosta jos kiihdyttää reilummin ettei sulata pieniä levyjä yhdeksi pakaksi. Tota ei ole kuin W5A030 versio tietääkseni.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
722.6 sarjan järeimmät mallit ovat W5A 580 ja W5A 900. Tuota 580-mallia lienee käytetty 140 sarjan kuussatasissa ja järein 900 on sitten uudempien jättiläisvääntöisten V8, V12 ja AMG mallien moottorien jatkona. Normaalirahvaan ostettavissa olevissa malleissa on yleensä tuo W5A 330. Vaihteiston merkinnän luku kertoo nimellisvääntömomentin jolle vaihteisto on mitoitettu, siis esim. W5A 580 = 580 Nm.XUX63 kirjoitti:Nuita 722.6 laatikoita on kolme eri mallia eli W5A300, W5A330 ja W5A400. Tuo "isoin" kestänee jo vahvistamattakin W140 S600:ssa mutta ei välttämättä kunnon viridiisselissä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Hmmm... tuo 900 kestäis sitten jo superissakin mutta on tietenkin täysin sähköillä "pilattu"Eldorado kirjoitti:Tuota 580-mallia lienee käytetty 140 sarjan kuussatasissa ja järein 900 on sitten uudempien jättiläisvääntöisten V8, V12 ja AMG mallien moottorien jatkona.

Kiitos näistä, googletin näköjänsä vääriä tietoja muille tiedoksi. Eihän nuita muista ulkoo kun ittellä ei tarttee muistaa kuin 722.3 ja Siekkisen puhelinnumero

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
Kysäisin Veholta oman autoni laatikon mallia ja vastakseksi sain 722.605. Ainakin tämän http://www.europeantransmissions.com/Application.2.htm mukaan tuo sama laatikko olisi myös C43- mallissa, joten kestänee pienen tehonnoston ongelmitta. Paljonhan noita eri 722.6** versioita näyttää olevan.
MB CLK 230k autom -97
Re:
Mistäs tuon version näkee kun laatikko irrallaan?Eldorado kirjoitti:722.6 sarjan järeimmät mallit ovat W5A 580 ja W5A 900. Tuota 580-mallia lienee käytetty 140 sarjan kuussatasissa ja järein 900 on sitten uudempien jättiläisvääntöisten V8, V12 ja AMG mallien moottorien jatkona. Normaalirahvaan ostettavissa olevissa malleissa on yleensä tuo W5A 330. Vaihteiston merkinnän luku kertoo nimellisvääntömomentin jolle vaihteisto on mitoitettu, siis esim. W5A 580 = 580 Nm.XUX63 kirjoitti:Nuita 722.6 laatikoita on kolme eri mallia eli W5A300, W5A330 ja W5A400. Tuo "isoin" kestänee jo vahvistamattakin W140 S600:ssa mutta ei välttämättä kunnon viridiisselissä.
Re: Re:
Auton valmistenumeron (VIN) avulla voi hakea laatikon kestävyyden Mersun Parts Informationin kautta (EPC:n korvike) valitsemalla vaihteiston tiedot ja infonapin takaa löytyy tyyppi esim. "Automatic transmission: 722615... (23V) W 5 A330".SK kirjoitti:Mistäs tuon version näkee kun laatikko irrallaan?
Toinen tapa: Laatikon kyljessä saattaa olla lyötynä tyyppinumero esim. 722.615. Tämän jälkeen googlaamalla tai lukemalla tämän foorumin 722.6-aiheisia juttuja voi löytää laatikon kestävyyden. Sama löytyy myös suoraan Parts Informationista haulla 722615. Tällöin ajoneuvotyypin (PC) valinnan jälkeen infonapin alta tulee "D722615, W 5 A330".
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020