miten iskarin saa 124 irti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ozzi82
Sisäänajossa
Sisäänajossa

miten iskarin saa 124 irti

Viesti Kirjoittaja ozzi82 »

eli on hajonnu se kumi jutska iskarin päästä eli iskarin varmaan joutuu ottaan irti onko vinkkejä ku se jousi on siin vieressä niin eikai sitä tarvi irti ottaa?
Fenton
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ei
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
keef
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja keef »

- eikä iskaria tarvi myöskään irrottaa.
ozzi82
Sisäänajossa
Sisäänajossa

iskari

keef kirjoitti:- eikä iskaria tarvi myöskään irrottaa.
no voisitko vähä selittää et miten se onnistuu
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Iskunvaimentimen yläpää pitää ottaa irti.

Itse vaihdoin taannoin farmariin sen yläpään kumin. Sehän on kiinni kolmella mutterilla jos en väärin muista. Eli itse kumissa on tapit, ja kumi täytyy pujottaa altapäin paikalleen. Tätä varten iskarin, eli vaimennintuen yläpää täytyy irroittaa.

Tarvitset kuusioavaimen ja kiintoavaimen yläpään irroitusta varten sekä miel. tunkin alatukivarren alle. Kun iskarin yläpää on irti, paina se varovasti lokasuojan sisään ja käännä sivuun. Tunkkeja voi tietty käyttää tässä apuna. Muistaakseni iskarin suojahaitarimuovi on kiinni kumilimpussa, saattaa olla hankala pujottaa takaisin. Seuraavaksi voit irroittaa kumilimpun kolme kiinnitysmutteria. Jotakuinkin noin se taisi mennä.

Aiheesta: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=48093
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ozzi82
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Timo L. kirjoitti:Iskunvaimentimen yläpää pitää ottaa irti.

Itse vaihdoin taannoin farmariin sen yläpään kumin. Sehän on kiinni kolmella mutterilla jos en väärin muista. Eli itse kumissa on tapit, ja kumi täytyy pujottaa altapäin paikalleen. Tätä varten iskarin, eli vaimennintuen yläpää täytyy irroittaa.

Tarvitset kuusioavaimen ja kiintoavaimen yläpään irroitusta varten sekä miel. tunkin alatukivarren alle. Kun iskarin yläpää on irti, paina se varovasti lokasuojan sisään ja käännä sivuun. Tunkkeja voi tietty käyttää tässä apuna. Muistaakseni iskarin suojahaitarimuovi on kiinni kumilimpussa, saattaa olla hankala pujottaa takaisin. Seuraavaksi voit irroittaa kumilimpun kolme kiinnitysmutteria. Jotakuinkin noin se taisi mennä.

kiitti vinkistä
ozzi82
Sisäänajossa
Sisäänajossa

iskari

ozzi82 kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Iskunvaimentimen yläpää pitää ottaa irti.

kiitti vinkistä
kiitti vinkistä vaihdettu on meni noin 10min mut ois menny hiukan kauemmin jos ei ois kyselly :D
Vastaa Viestiin