722.4 kova vaihto isommalle jos ei kierroksia päällä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:05
722.4 kova vaihto isommalle jos ei kierroksia päällä
Terve
Juu 722.4 vaihtaa hyvin niin kauan kun on kierroksia, jos erehtyy kaasun nostamaan ennen vaihtoehetkeä rysähtää isompi pykälä päälle melko ikävästi?
Olen laskenut laatikon paineita ja löysännyt sen vaijerin niin että vaihtaa mahdollisimman aikaisin. Hiukan on toimet auttaneet mutta vieläkin pitää olla varovainen ettei kaasua nosta risteyksiin tullessa jne.
Öljyt on vaihdettu jne.
Ehdotuksia?
Juu 722.4 vaihtaa hyvin niin kauan kun on kierroksia, jos erehtyy kaasun nostamaan ennen vaihtoehetkeä rysähtää isompi pykälä päälle melko ikävästi?
Olen laskenut laatikon paineita ja löysännyt sen vaijerin niin että vaihtaa mahdollisimman aikaisin. Hiukan on toimet auttaneet mutta vieläkin pitää olla varovainen ettei kaasua nosta risteyksiin tullessa jne.
Öljyt on vaihdettu jne.
Ehdotuksia?
W202022 111961 722423
Kannattaisi ehkä tarkastaa vuotaako alipainekello, se vuotaessaan aiheuttaa mm. tuollaista.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:05
Se on se samainen vekotin mistä olet säätänyt niitä paineita laatikkoon. Kuljettajan puolella laatikon keskivaiheilla oleva alipainekello. Sen tulisi pitää ainakin 0.6-07 baarin alipaine.
http://www.continentalimports.com/ser_ic20242.html
Tuolta löytyypi jotaikin tietoa. Alipainekello on kuvassa 5.
Mikäli auto on dieseli, voi syynä olla rikkoontunut/väärinsäädetty alipaineohjain. Tukkiintuneet letkut. yms.
http://www.continentalimports.com/ser_ic20242.html
Tuolta löytyypi jotaikin tietoa. Alipainekello on kuvassa 5.
Mikäli auto on dieseli, voi syynä olla rikkoontunut/väärinsäädetty alipaineohjain. Tukkiintuneet letkut. yms.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:05
Siis kiinnipäin käännettäessä "avain" liikkuu vain puoli kierrosta, ennenkuin jämähtää kiinni?? Mikäli näin on, voisin ymmärtää nykäyksenkin. Laatikkosi ohjauspaineet ovat siinä tapauksessa jo pakotettu niin korkealle, että tyhjäkäynnin alipaine ei enään pysty laskemaan ohjauspaineita ja nykäisy tulee varmasti pienillä vaihteilla.laatikon kyljessä oleva sakarallinen säädin kiertyy sen vajaan puoli kiekkaa
Säätimen perusasento on joku n. kolme - nejä kierrosta aukipäin. Virallisestihan ohjauspaine tosin tulee mitata ja säätää painemittarin avulla tiettyllä tavalla ja tietylla kierroksilla.
Toisaalta ohjauspaineen laskeminen kuluneessa laatikossa saattaa aiheuttaa luistoa 2-3 tai 3-4 vaihdoissa. Mikäli taas näin käy, eikä luisto lopu ennenkuin ohjauspaineet on säädetty takaisin melkein tappiinsa, minun epäilykseni on, että laatikkosi saattaisi olla tiensä päässä ja vaatii ainakin kytkinlevyjen ja mahdollisesti kytkimien työsylinterien tiivisteiden vaihdon....tämähän on siis vain oletus.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Näissä "uudemmissa" mekaanisesti ohjatuissa lootissa on sellanen "muovihäkkyrä" tuossa sakaran kohdilla, taisiis niin olen täältä foorumilta lukenut. Se nimenomaan estää sen ettei tuota sakaraa voi kääntää kuin sen puolisen kierrosta.unski kirjoitti:Siis kiinnipäin käännettäessä "avain" liikkuu vain puoli kierrosta, ennenkuin jämähtää kiinni?? Mikäli näin on, voisin ymmärtää nykäyksenkin. Laatikkosi ohjauspaineet ovat siinä tapauksessa jo pakotettu niin korkealle, että tyhjäkäynnin alipaine ei enään pysty laskemaan ohjauspaineita ja nykäisy tulee varmasti pienillä vaihteilla.laatikon kyljessä oleva sakarallinen säädin kiertyy sen vajaan puoli kiekkaa
Säätimen perusasento on joku n. kolme - nejä kierrosta aukipäin. Virallisestihan ohjauspaine tosin tulee mitata ja säätää painemittarin avulla tiettyllä tavalla ja tietylla kierroksilla.
Toisaalta ohjauspaineen laskeminen kuluneessa laatikossa saattaa aiheuttaa luistoa 2-3 tai 3-4 vaihdoissa. Mikäli taas näin käy, eikä luisto lopu ennenkuin ohjauspaineet on säädetty takaisin melkein tappiinsa, minun epäilykseni on, että laatikkosi saattaisi olla tiensä päässä ja vaatii ainakin kytkinlevyjen ja mahdollisesti kytkimien työsylinterien tiivisteiden vaihdon....tämähän on siis vain oletus.
Bensakoneistahan en tiedä mitään, miten imusarjan alipaine käyttäytyy jos jokin haara vuotaa, ei välttämättä pelkästään laatikolle menevä haara, vai haaroitetaanko kaikki alipainehaarat yhdestä imusarjalta lähtevältä liitoksesta ?
Jokatapauksessa, kannattaa tutkia tarkoin tuo laatikolle menevä alipaineletku, onko liitoksissa murtumia tai onko mahdollisesti kokonaan irti ? Saattaa se laatikon alipainekellon kalvokin puhjeta, mutta silloin ei tuo paineiden säätö pitäisi vaikuttaa mitenkään, ja laatikosta katoaa öljyt imusarjaan.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Onko tietoa kuinka uusista laatikosta mahtaa olla kyse, itse en ole purkanut 722.3/4 ja vanhempia laatikoita kuin vuoteen -89 saakka ja niissä ei koskaan ole ollut mitään estoa...?Näissä "uudemmissa" mekaanisesti ohjatuissa lootissa on sellanen "muovihäkkyrä" tuossa sakaran kohdilla, taisiis niin olen täältä foorumilta lukenut. Se nimenomaan estää sen ettei tuota sakaraa voi kääntää kuin sen puolisen kierrosta.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Ei ole ihan tarkkaa tietoa, haulla löytyy aiheesta useita keskusteluja, tuossa nyt yksi jonka äkkiä löysin:unski kirjoitti: Onko tietoa kuinka uusista laatikosta mahtaa olla kyse, itse en ole purkanut 722.3/4 ja vanhempia laatikoita kuin vuoteen -89 saakka ja niissä ei koskaan ole ollut mitään estoa...?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... iden+nosto
Semmonen mututuntuma on että pari vuotta -90 päälle niin tuli nuo härpäkkeet.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
itseään lainaten:
) Korjauskäsikirjan mukaan sitäkin voi säätää enemmän, kunhan purkaa "säätöhatun" päältä pois.....Tosin kuvien mukaan näytti olevan juuri sellainen muovinapsuhökötys, joka hajoaa vanhuuttaan ensikosketuksesta muovipirstaleiksi, varsinkin kun se on haurastunut lämmössä, öljyssä ja pakkasessa. Joten en tosiaan välttämättä suosittelisi kokeilemaan....
Ensin on tosiaan syytä tarkastaa vuotaako tuo alipainekello ja tarkastaa myös ettei järjestelmässä ole muita alipainevuotoja.
näyttääpä olevan 5/93 alkaen tuollainen uudempi alipainesäädin asennetttu laatikoihin. (Onneksi itse ajelen paljon vanhemmilla laitteillaOnko tietoa kuinka uusista laatikosta mahtaa olla kyse

Ensin on tosiaan syytä tarkastaa vuotaako tuo alipainekello ja tarkastaa myös ettei järjestelmässä ole muita alipainevuotoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Mulla on farkussa tuollainen uudemman mallinen säätöjuttu. Siinä on ikäänkuin kahva tai nokka. Puukolla tai meisselillä kampeamalla pois niin sieltä löytyy hahlorengas. Ja eikun säätämään.unski kirjoitti:itseään lainaten:
näyttääpä olevan 5/93 alkaen tuollainen uudempi alipainesäädin asennetttu laatikoihin. (Onneksi itse ajelen paljon vanhemmilla laitteillaOnko tietoa kuinka uusista laatikosta mahtaa olla kyse) Korjauskäsikirjan mukaan sitäkin voi säätää enemmän, kunhan purkaa "säätöhatun" päältä pois.....Tosin kuvien mukaan näytti olevan juuri sellainen muovinapsuhökötys, joka hajoaa vanhuuttaan ensikosketuksesta muovipirstaleiksi, varsinkin kun se on haurastunut lämmössä, öljyssä ja pakkasessa. Joten en tosiaan välttämättä suosittelisi kokeilemaan....
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
kannattaisi kuitenkin ensin mitata sen alipainekellon toiminta (ne vuotavat aina silloin tällöin) ja tarkastaa imuvuodot (näitä on todella usein) ennen säätöä. Harvoin, jos koskaan olen kuullut, että laatikossa ohjauspaineet itsestään kohoavat, tahtovat pääasiassa vain laskea... Tuo kerrottu iskevä vaihto taas tulee yleensä johtuu korkeista ohjauspaineista, jonka taas siis yleensä aiheuttaa puuttuva alipaine.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:05
ja eiku imemään letkustaVoiko tuotaa tiiveyttä tutkia helposti kotikonstein



kellon vaihtamiseen joutuu laatikon takapäätä tiputtamaan melko reilusti. Venttiili on pitkänomainen ja vaatii n. 5-7 cm. tilaa jotta tulee ulos, edes jotenkuten... Venttileitä on sitten tietty myös erivärisiä. Väreillä merkitään venttiilin eri versioita...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:05
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:05
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:05
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:05