my w201 300 turbodiesel and compressor project.
my w201 300 turbodiesel and compressor project.
I hope it´s ok to link to a forum where I am building a w201 with a om 603 300turbodiesel with both turbo and compressor.
The chassis is re-builded with 4-link rear axle and glasfibre widebody....
I would be weeeerry happy for comments and tips.
Best reg Anton
link to forum
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... sc&start=0
The chassis is re-builded with 4-link rear axle and glasfibre widebody....
I would be weeeerry happy for comments and tips.
Best reg Anton
link to forum
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... sc&start=0
Anton, grymm snygg bil du har! Jag blev överraskad att M90 tryckte hel 1.0bar med så stor motor. Jag dock har bara M45 i en 1.8 bensin golf o siffran är samma. Väldigt fin paket du har.
Varifrån har du skaffat backventil? Det finns säkert många somvill fråga massor av dig. Jag täbkte bara kompressor i min gaaamla diesel.
mvh
Janne/Åland
Varifrån har du skaffat backventil? Det finns säkert många somvill fråga massor av dig. Jag täbkte bara kompressor i min gaaamla diesel.
mvh
Janne/Åland
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
It seems to be that Anton is not so very active here so might be better to ask from the forum he is active
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
yes i´ve not been so active on this forum cause I can´t understand all the finnish.(im swedish)That´s a shame,because i want to understand what in duscussed on this forum. I can just guess that im missing ALOT if good information about this type of engine im using. Fo.ex i´ve heard there is some upgrades to the 7mm pump is available?
But english is ok.
But english is ok.
Yes i have also heard the MynäDiesel is able to build even better pumps nowadays. Just couple of weeks ago MynäDiesel guys make a new record on the quater mail. The car is quite weighty but it takes only 11,47 seconds.anton kirjoitti:Fo.ex i´ve heard there is some upgrades to the 7mm pump is available?
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 611#379611
pump, exhaus, intake and turbo is modified sinse lat summer...but this pump modification should be asked by MynäDiesel.
Lisää tietoa: www.skg.fi
a little movieclip since last summer. Forget the soundquality and slippering clutch
http://videos.streetfire.net/video/5d6c ... ffa78e.htm
http://videos.streetfire.net/video/5d6c ... ffa78e.htm
Jos tarkoitat muutoskatsastusta tieliikennekäyttöön, saattaa moottorin painon kanssa tulla ongelmia. Moottorin paino kannattaa selvittää ennen muutostöitä, se saa nousta vertailumoottorista korkeintaan 20%. Säikeessä http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=60278 on sivuttu asiaa W126 mallisarjan osalta. Moottori M110 / 2.8S ei täyttänyt vaatimusta. Riittäköhän 190D turbodieselin koneen paino vertailuun? Tällöin kävisi sen alusta.Siege kirjoitti:Millä muutoksilla 300:nen DT kone menee, w201 2.0b autoon. En tarkoita nyt mitään tankkien/yms pa linjojen muutoksia vaan meneekö korin puolesta(ilman muutoksia)?
nimim. kyseinen projekti harkinnassa
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: Su 11.02.2007 19:57
- Paikkakunta: Porvoo