Auto ei ole alkuperäinen turbo malli.
Mistäköhän automallista sitten löytyisi tarvittavat osat?

No jos sulla on 190 2.5D niin hommaa siihen 2.5turbodieselin täydellinen turbosarja ja käytä pumppu pajalla niin pääset jonnekkin 150hv paremmalle puolelle niissä puitteissa, että kone saattaa pysyä kasassakin järjen kanssa käytettynä.makke190 kirjoitti:Mitäköhän osia joutuu vaihtamaan, kun heppoja on suunnitelmissa saada irti n. 200? Ja mistäköhän löytäisi varaosanumerot vaihdettaville osille?
Auto ei ole alkuperäinen turbo malli.
Mistäköhän automallista sitten löytyisi tarvittavat osat?
Ok, no tuo isompi automaatihan kestää vakionakin nuo 200hv/~300+Nm kunnossa ollessaan. Vahvistettuna se sitten kestääkin jo sitten "tarpeeksi"makke190 kirjoitti:Auto on automaatti, mut tarkotus ois ostaa isompi loota ja perä.
Täh?MikkoH kirjoitti:Mittaat semmoset tehot ahtimen kanssa, että teho ei ole noussut yhtään vakiosta. Silloin sun ei tarvitse vaihtaa mitään. En suosittele tietenkään, mutta noin sen pitäisi mennä. 20% sääntö koskee vain mallisarjan tehokkainta mallia..
Käytännössä 200hp tehot leimalla tarkoittaa alustalta ja jarruilta ja voimansiirrolta 2.5 16v EVO1 tai EVO2 tekniikkaa.makke190 kirjoitti:^ Näin minäkin olen käsittänyt
Mutta tietääkö siis kukaan mitä ja mistä autosta osia pitää vaihtaa ja sitten jos vielä tietäs mistä löytää niitä varaosanumeroita
Ei mene, vain tehokkaimpaan vertailumoottoriin saa lisätä tehoa 20%.Fenton kirjoitti:Siis eikös se mene niin, että jos turbotetaan tässä tapauksessa tuo 190, niin vertailutehoksi otetaan tehokkain vastaavilla osilla oleva, mikä se nyt lieneekään. Olkoon esimerkiksi vaikka se 2,5 D vapari..Ja siihen + 20%.
Juuri noin voi tehdä.Fenton kirjoitti:Tai sitten niin, että otetaan mallisarjan tehokkain versio, onkos se nyt sitten joku 2,6 bensa vai mikä, vaihdetaan projektiauton "elintärkeät" osat vastaaviksi, ja sitten ynnätään se tehokkain versio + 20%.
Ei saa nostaa ilman muutoksia, vaan tehon kasvaessa pitää vaihtaa jarrut, ym. mallisarjaan kuuluvasta autosta, jossa vähintään yhtä paljoin tehoa.Fenton kirjoitti:Eli olen kuvitellut, että minkä vaan mallin tehoa saa nostaa 20% ilman muutoksia, tai jos alusta/jarrut on tehty, tai vakiona samat, niin sitten sen tehokkaimman mukaan
282 hevosvoimaa eli 207 kW vaatii 207 x 7 = 1449 kg omapainon. Omapainon muuttamisesta muutoskatsastuksessa ei ole kokemusta. Esim. 190E vm. 1990 painaa rekisteriotteen mukaan noin 1150 kg, jolloin max, teho on noin 164 kW eli 223 hv.AK47 kirjoitti:...Ohessa vertailukohteita, aina kun teholuku ylittyy niin tekniikkaa vaaditaan vähintään seuraavaksi isommasta mallista. Maksimi on 235hp+20%=>282hp ja se taitaa ylittää suurimman sallitun tehopainosuhteen aika reilusti.
2.0E 122hp. Et luultavasti tarvitse mitään muutoksia
2.3E 136hp. Et luultavasti tarvitse mitään muutoksia
2.6E 166hp. Tarvitset etujarrut ja etuvakaajatangon
2.3 16v 185hp. Tarvitset käytännössä alustan, jarrut ja voimansiirron
2.5 16v 195hp. Tarvitset käytännössä alustan, jarrut ja voimansiirron
EVO1 204hp. Tarvitset käytännössä alustan, jarrut ja voimansiirron
EVO2 235hp. Tarvitset käytännössä alustan, jarrut ja voimansiirron
3.2 AMG 234hp. Tarvitset käytännössä alustan, jarrut ja voimansiirron
Aha. Ookoo. Kiitos. Taas olen viisaampi.tomant kirjoitti:Ei saa nostaa ilman muutoksia, vaan tehon kasvaessa pitää vaihtaa jarrut, ym. mallisarjaan kuuluvasta autosta, jossa vähintään yhtä paljoin tehoa.Fenton kirjoitti:Eli olen kuvitellut, että minkä vaan mallin tehoa saa nostaa 20% ilman muutoksia, tai jos alusta/jarrut on tehty, tai vakiona samat, niin sitten sen tehokkaimman mukaan
tomant
Lue tuo ylläoleva AK47:n viesti. 200 hevosvoimaan tarvitaan 2.5-16 -mallin alusta. Sitä on tehty myös 204 hv tehoisena.makke190 kirjoitti:Käykös siis 2.5 -16v etujarrulevyt ja satulat?
Vai pitääkö levyt ja satulat ottaa 2.6E?
Ja riittääkö 262x22 vai pitääkö olla 284x22?
No, niihinhän sitä juurikin pitäisi verrata jos meinaa verrata autoa johonkin:)Aki P kirjoitti:Amg-mallit ei sitten ole vertailuautoja
Minulla on 190E vm. 1990 ja sen omamassa on rekisteriotteen mukaan 1150 kg. Tällä omamassalla on suurin mahdollinen teho 1150 / 7 = 164 kW eli 223 hv. Omamassan tarkistamisesta muutoskatsastuksen yhteydessä minulla ei ole tietoa.AK47 kirjoitti:...Muistaakseni kakslitrainen ruiskulla oleva w201 painaa 1270kg...