Ruostevauriot W220

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
venkkuekku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 26.09.2006 13:49

Ruostevauriot W220

Viesti Kirjoittaja venkkuekku »

Pitkästä aikaa talven jäljiltä 2000 vuoden s-malli pesuun ja ilmeni ruostevauriota. Kolmen oven alahelmasta 5x1cm osalta maalit pois ja kupruilee himean laajemmaltakin sekä etulokarin kaaressa sama havainto. Menee nyt tarkempaan syyniin pajalle....mikä onkaan takuun kohtalo ko. asiassa. Auto on suomiauto ja ei kolhittu ko. paikkoihin.
Mitä kaikkea tarvii tehdä....(maalaus,ruosteenpoisto....)?
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Isäukolla samanlainen w220 vm. 01 ajettu vajaa 150tkm (suomi auto) kahdesti nyt korjattu Mersun piikkiin ruosteongelmia (ovet,lokasuojat,takakaaret,konepelti).

Autossa kahdeksan vuoden koritakuu, joten sun auto pitäisi kuulua takuun piikkiin vielä..

Viime viikolla löytyi taas takakaarista ruostetta pesun jälkeen,
sen seurauksena auto lähti vaihtoon. Tilalle tulee w211.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Ruostevauriot W220

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

venkkuekku kirjoitti:Pitkästä aikaa talven jäljiltä 2000 vuoden s-malli pesuun ja ilmeni ruostevauriota. Kolmen oven alahelmasta 5x1cm osalta maalit pois ja kupruilee himean laajemmaltakin sekä etulokarin kaaressa sama havainto. Menee nyt tarkempaan syyniin pajalle....mikä onkaan takuun kohtalo ko. asiassa. Auto on suomiauto ja ei kolhittu ko. paikkoihin.
Mitä kaikkea tarvii tehdä....(maalaus,ruosteenpoisto....)?
Pitäs pestä useemmin ja vahata. Sitte lokareitten reunoihin iskumassa. Eikä haittais koko auton ruostesuojaus. Ite asiassa melkein "pakollinen" kaikissa Mersuissa, joita on tehty 1997-2004 noin suurinpiirtein.

Tämä ei siis ole mikään "Väykky-ongelma", vaan kaikissa Mersuissa. -99 A-mallissa yhellä tutulla jo pohjassa reikiä. Notta sillee...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Huh huh mietin tuossa ässään vaihtoa jotta pääsisi väykyn ruosteista eroon - eipä enää kiinnostakaan niin paljoa.

Täytyy vissiin vaan kärvistellä tän romun kanssa ja maksaa toinen auton hinta korjauksia.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

e320 kirjoitti:Huh huh mietin tuossa ässään vaihtoa jotta pääsisi väykyn ruosteista eroon - eipä enää kiinnostakaan niin paljoa.

Täytyy vissiin vaan kärvistellä tän romun kanssa ja maksaa toinen auton hinta korjauksia.
Noo ei ny sentään toista auton hintaa...

Autoliikkeessä katteltiin tuollasta samanlaista Ässää. On se upee auto kattella ja fiilistellä. Ruostetta oli etulokareitten reunoissa, ei ainakaan pikasesti kattoen muualla. Mutta todellakin, ruosteista tuskin pääset eroon vaihtamalla vastaavan ikäluokan Mersuun. Enkä löis kauheemmin vetoo, että pääset vaihtamalla mihkään Mersuun. Uusissa ei tietysti ole ruostetta (vielä).

Mutta tuon kanssa kyllä pystyy selviytyyn, kun tekee ruostesuojauksen ja sitte maalailee ajoissa. Ei se rahallisesti kauheita tee.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Eikä tilanne parane paljoa vaihtamalla saman ikäiseen bemariinkaan... Tullu tässä kateltua E39:ä ja E46:ä, niin alkaa niissäkin pientä ruostetta pukkaamaan ton ikäsissä. Jopa faceliftatussa E46:ssa (vm. 2002) havaitsin kaarissa ruostetta. Noh, oli kyllä suomiauto ja ei todennäköisesti kovin häävillä pidolla ollut, mutta kummiskin.

Tosiaan rahallisesti noi ruosteet on niitä pienimpiä murheita nykyajan autoissa. Kyllä tässä on viimeaikoina niin monet jutut eri foorumeilta luettu, millon on moottori räjähtänyt, vaihdelaatikko levinnyt yms. yms. Ei paljo pitäis parin sadan vuosittainen ruostekorjaus tuntua muutenkaan, jos on varaa ajaa W220:llä.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

masaf1 kirjoitti:Eikä tilanne parane paljoa vaihtamalla saman ikäiseen bemariinkaan... Tullu tässä kateltua E39:ä ja E46:ä, niin alkaa niissäkin pientä ruostetta pukkaamaan ton ikäsissä. Jopa faceliftatussa E46:ssa (vm. 2002) havaitsin kaarissa ruostetta. Noh, oli kyllä suomiauto ja ei todennäköisesti kovin häävillä pidolla ollut, mutta kummiskin.

Tosiaan rahallisesti noi ruosteet on niitä pienimpiä murheita nykyajan autoissa. Kyllä tässä on viimeaikoina niin monet jutut eri foorumeilta luettu, millon on moottori räjähtänyt, vaihdelaatikko levinnyt yms. yms. Ei paljo pitäis parin sadan vuosittainen ruostekorjaus tuntua muutenkaan, jos on varaa ajaa W220:llä.
Näin on. Ruoste on rahallisesti pieni ongelma, jos ajoissa korjaa ja suojaa. Mutta siinäpä se, jos ei tätä hoida, niin on kohta pommi käsissä.

Mutta tuo kolaus laatu-imagoon onkin paljon isompi. Ja hermot menee kattellessa kukkivia pellejä.

Mutta kun siittä pääsee yli, niin eipä siinä muuta kun hoitelee kuntoon ja ajelee...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

masaf1 kirjoitti:Eikä tilanne parane paljoa vaihtamalla saman ikäiseen bemariinkaan... Tullu tässä kateltua E39:ä ja E46:ä, niin alkaa niissäkin pientä ruostetta pukkaamaan ton ikäsissä. Jopa faceliftatussa E46:ssa (vm. 2002) havaitsin kaarissa ruostetta. Noh, oli kyllä suomiauto ja ei todennäköisesti kovin häävillä pidolla ollut, mutta kummiskin.

Tosiaan rahallisesti noi ruosteet on niitä pienimpiä murheita nykyajan autoissa. Kyllä tässä on viimeaikoina niin monet jutut eri foorumeilta luettu, millon on moottori räjähtänyt, vaihdelaatikko levinnyt yms. yms. Ei paljo pitäis parin sadan vuosittainen ruostekorjaus tuntua muutenkaan, jos on varaa ajaa W220:llä.
Häh? Parin sadan? Pohjatyöt ja ylimaalaus tulee maksamaan vähintään pari tonttua. Ei mikään pieni remontti.
Avatar
borco
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 02.03.2005 16:36
Paikkakunta: wasa

Viesti Kirjoittaja borco »

e320 kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:Eikä tilanne parane paljoa vaihtamalla saman ikäiseen bemariinkaan... Tullu tässä kateltua E39:ä ja E46:ä, niin alkaa niissäkin pientä ruostetta pukkaamaan ton ikäsissä. Jopa faceliftatussa E46:ssa (vm. 2002) havaitsin kaarissa ruostetta. Noh, oli kyllä suomiauto ja ei todennäköisesti kovin häävillä pidolla ollut, mutta kummiskin.

Tosiaan rahallisesti noi ruosteet on niitä pienimpiä murheita nykyajan autoissa. Kyllä tässä on viimeaikoina niin monet jutut eri foorumeilta luettu, millon on moottori räjähtänyt, vaihdelaatikko levinnyt yms. yms. Ei paljo pitäis parin sadan vuosittainen ruostekorjaus tuntua muutenkaan, jos on varaa ajaa W220:llä.
Häh? Parin sadan? Pohjatyöt ja ylimaalaus tulee maksamaan vähintään pari tonttua. Ei mikään pieni remontti.
Riippuu tietysti miten pahaan kuntoon päästää. Vuosittain kun "ylläpitää" auton kuntoa muutamalla sataa, niin ei tarvitse viiden vuoden välein laittaa sitä kahta tonttua. Oma paavoni tuli vasta taloon ja on kyllä päästetty törkeään kuntoon entisen omistajan toimesta. Ei taida parilla tonnilla edes selvitä.
_______________________________

W210 220 CDI

ex: 124 200 D
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Pari sataa = paikkamaalaus = näkyy yleensä päällepäin. Ei hjuva.
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Itsellä oli vastaavaa haastetta, noiden ovien alareunojen ruostumiseen sieltä listan alta

Kannattaa latautua siihen että isommissa huolloissa noiden ovien alareunojen listat olisi pitänyt irroittaa ja siellä oleva silikoni taikka muu massa vaihtaa.

Jos näin ei olla toimittu se kerää vettä sinne ja .... ruostuu tai jotain, mutta niin taikka näin jos huollot on tehty kylttikatolla liikkeessä ei varmaankaan huolia, toivottavasti.

Toinen taikka kolmas tai neljäs paikka "kuulemma" on takapuskurin ja korin välinen liitos joka on otollista maastoa ruosteen muhimiselle.

Se mitä ne minulla tutkivat oli mahdolliset ulkoiset vauriot maalipinnassa sekä magneetti kädessä tutkivat onko maalattu uudestaan.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
borco
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 02.03.2005 16:36
Paikkakunta: wasa

Viesti Kirjoittaja borco »

e320 kirjoitti:Pari sataa = paikkamaalaus = näkyy yleensä päällepäin. Ei hjuva.
Näihin paikkamaalauksiin saa vaan tottua, jos meinaa nykymersuilla ajella. Ruostesuojaus kuuluu helpottavan myös. Vai meinaatko ylimaalata joka ruostepisteen takia? Ainahan voi vaihtaa, mutta itse ainakin tiedän miksi pysyn ruosteisissa mersuissa :wink:
_______________________________

W210 220 CDI

ex: 124 200 D
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

borco kirjoitti:
e320 kirjoitti:Pari sataa = paikkamaalaus = näkyy yleensä päällepäin. Ei hjuva.
Näihin paikkamaalauksiin saa vaan tottua, jos meinaa nykymersuilla ajella. Ruostesuojaus kuuluu helpottavan myös. Vai meinaatko ylimaalata joka ruostepisteen takia? Ainahan voi vaihtaa, mutta itse ainakin tiedän miksi pysyn ruosteisissa mersuissa :wink:
En meinaa vaihtaa vaan aion ajaa tän röntän loppuun nyt kun tuo isompaan päivitys kerran tarkoittaa jälleen samoja ongelmia ja todennäköisesti uutta remppakierrettä kun meikäläisen ikä/hintaluokasta puhutaan.

Tähän tarvitsee enää kansiremppa jossain vaiheessa ja ehkä laatikon Siekkisellä laitto niin pitäisi ajella pitkään. Taidan pysyä E320, ei S320 tai S500 kuten pahimmillaan. :)
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

e320 kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:Eikä tilanne parane paljoa vaihtamalla saman ikäiseen bemariinkaan... Tullu tässä kateltua E39:ä ja E46:ä, niin alkaa niissäkin pientä ruostetta pukkaamaan ton ikäsissä. Jopa faceliftatussa E46:ssa (vm. 2002) havaitsin kaarissa ruostetta. Noh, oli kyllä suomiauto ja ei todennäköisesti kovin häävillä pidolla ollut, mutta kummiskin.

Tosiaan rahallisesti noi ruosteet on niitä pienimpiä murheita nykyajan autoissa. Kyllä tässä on viimeaikoina niin monet jutut eri foorumeilta luettu, millon on moottori räjähtänyt, vaihdelaatikko levinnyt yms. yms. Ei paljo pitäis parin sadan vuosittainen ruostekorjaus tuntua muutenkaan, jos on varaa ajaa W220:llä.
Häh? Parin sadan? Pohjatyöt ja ylimaalaus tulee maksamaan vähintään pari tonttua. Ei mikään pieni remontti.
Missä te oikein niitä autoja maalautatte ku on noin pirun kallista? Joskus muutama vuos sitten 220 DSL:n aikana ihan Vehon käyttämällä maalarilla teetätettiin pohjatyöt ja maalaukset Väykyn kuskin oven, takaluukun ja muiden vähemmän pahempien paikkojen osalta, niin maksoi kaiken kaikkiaan jotain vajaa 400 €. Koko auton maalaus ois ollut 1 500 €, sisältäen kaikki tarvittavat työt... Ohan tosta jo ainakin 3 vuotta aikaa, mutta en nyt usko, että edelleenkään muutamien pikku esteettisten virheiden maalaaminen maksaa tuhansia euroja. Kyllä näissä E-mallisten ruostevaurioissa puhutaan muutamista satasista, ellei ole ihan katastrofaalisessa kunnossa. Itse jos tekee osan töistä, niin selviää varmasti vielä paljon halvemmalla.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Ööh, minulle esitettiin ex-veholta viime vuonna tarjous kolmen oven ja takaluukun fiksauksesta ja maalauksesta..

1450€ kun otettiin tehtaan 50% hyvitys huomioon. Kyseessä ei siis ollut ylimaalaus vaan neljä paikkamaalausta pohjatöineen. Jätin väliin kun yhtä tyyppiongelmapaikkaa, jarruvalopainauman alareunan ruostetta, ei olisi edes korvattu eli työ olisi jäänyt vajaaksi ja homma olisi pitänyt teettää marraskuussa niin että joulurahat olisi menneet maalaukseen!

En uskalla edes ajatella mitä koko auton maalaus tulisi kustantamaan.
Vastaa Viestiin