w124 vuotaa vettä sisään

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

w124 vuotaa vettä sisään

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Jostain kuljettajan puolen vasemmasta etunurkasta pääsee sadevettä sisään ja sitten lattiat "lainehtii", tuulilasin tiiviste se tuskin on, joten mistähän kannattais vuotoa etsiä?
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ota kaikki matot pois lattialta, sitten raota kynnyskotelon mattoa sieltä etupäästä. Näkyykö reikää, pääseekö kosteus sieltä? Toinen vaihtoehto tuulilasin tiiviste, vesi voi kulkea ylhäältäkin A-pilaria pitkin alas. Kolmas vaihtoehto jos autossa on kattoluukku, liian lyhyet vedenpoistoletkut A-pilarissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Tuulilaisin tiiviste on tarkistettu ja kattoluukkua ei kyseisessä autossa ole, pitää katsoa sinne kynnyskotelon etupäähän.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Katoppas konehuoneen puolelta kun siellä on niitä läpivientejä jos jokin kumitulpista on huonosti ja sieltä kautta tulisi vettä.

Itselläni tulee hitusen vettä sisään dieselissä sateella apparin kumimatolle, kun akun takana oleva läpiviennin tulppa on huonosti kun edellinen omistaja on vetänyt virtapiuhan takakonttiin sitä kautta ja jättänyt tulpan huonosti. Itse en ole vielä jaksanut korjata tuota, kun tarvitsee akku nostaa sivuun siksi aikaa että mahdun käsien kanssa korjaamaan kyseisen tulpan.. Tarvitsee katsoa omalla kohdalla jos jaksaisi ensi vapailla.. Tosin itselläni tulee muutama naurettava tippa, eli jaloissakin kantautuu enemmän vettä..

Eniten harmittaa ääni joka kantautuu konehuoneesta sisään..
220.128 Black Mirror
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

tiiviste

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

millä sinä tiivisteen totesit kun siinä ei ole tiivistettä seon liimalasi ja siinä
listassa oleva tiiviste sillä ei ole mitään tekemistä veden pitävyyden kannalta
Konehuoneen puolelta näkyy ehkä alareuna muuten se on sen listan alla Jos
liimalasi vuotaa niin lasi on silloin irti sitä saakyllä korjattua jos on vähän
irti niin saa vedettyä massaa sauman päälle muussa tapauksessa irti liimataan uudestaan
Avatar
Hece45
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 10.10.2005 14:30
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Hece45 »

Timo L. kirjoitti:Ota kaikki matot pois lattialta, sitten raota kynnyskotelon mattoa sieltä etupäästä. Näkyykö reikää, pääseekö kosteus sieltä? Toinen vaihtoehto tuulilasin tiiviste, vesi voi kulkea ylhäältäkin A-pilaria pitkin alas. Kolmas vaihtoehto jos autossa on kattoluukku, liian lyhyet vedenpoistoletkut A-pilarissa.
Minulla on ihan sama homma ,jostain tulee vettä jalkatilaan.
Tuulilasi on halki et voipi olla et tulee jostain tiivisteen välistä,
ja pilaria pitkin lattialle.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Niin, tiivisteellä tarkoitin juuri sitä liimamassaa jolla tuulilasi kiinnitetään, Lehdelle kiitos tarkennuksesta. Omassa farmarissa taannoin tuli vettä kuskin polvelle ajaessa. Vesihelmiä näkyi tuulilasin yläreunassa sisäpuolella. No, purin sisäverhoilut pois, kävi nyppimään kun lasin yläreunasta pilkotti ruskeaa...

Loppupelissä tilasin uuden lasin, entinen kun oli hiekansyömäkin. Paljastui, että autoon oli joskus vaihdettu lasi ja sössitty vaihdossa. Massa oli saatettu kaapia jollain terävällä lastalla ja maalipinta rikottu. Uusi massa vedetty kylmästi ja lasi asennettu. Seurauksena minulle: Uutta peltiä "lasiuraan" alareunassa puolivälistä kuskin nurkkaan sekä vähemmän toiseen nurkkaan, yläreunaan keskelle. Tuli lasinvaihdolle hintaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

Timo L. kirjoitti:Niin, tiivisteellä tarkoitin juuri sitä liimamassaa jolla tuulilasi kiinnitetään, Lehdelle kiitos tarkennuksesta. Omassa farmarissa taannoin tuli vettä kuskin polvelle ajaessa. Vesihelmiä näkyi tuulilasin yläreunassa sisäpuolella. No, purin sisäverhoilut pois, kävi nyppimään kun lasin yläreunasta pilkotti ruskeaa...

Loppupelissä tilasin uuden lasin, entinen kun oli hiekansyömäkin. Paljastui, että autoon oli joskus vaihdettu lasi ja sössitty vaihdossa. Massa oli saatettu kaapia jollain terävällä lastalla ja maalipinta rikottu. Uusi massa vedetty kylmästi ja lasi asennettu. Seurauksena minulle: Uutta peltiä "lasiuraan" alareunassa puolivälistä kuskin nurkkaan sekä vähemmän toiseen nurkkaan, yläreunaan keskelle. Tuli lasinvaihdolle hintaa.

Kyllähän noita persiilleen vaihdettuja laseja tulee vastaan valitettavan paljon :( Se vanha liima korista lasin irroituksen jälkeen leikataan yleensä mattoveitsellä tai vastaavalla ja tahtoohan siinä väkisinkin joku naarmu maaliin tulla,ja nekun sitten jätetään suojaamatta niin noinhan siinä käy ja lasinvaihdon hinta helposti tuplaantuu :cry: Aikapaljon näkee myös laseja mitkä on vaihdettu lankomiehen kanssa viikonloppuna ja ei sitten ole muistettu ostaa liiman mukaan oikeita primereita/aktivaattoria jos on muistettu ostaa edes oikeaa tuulilasille tarkoitettuja liimoja,vastaan on tullut mm liima ja tiivistemassaa kokolailla kaikissa väreissä,silikoonia(sekä tiiviste että saniteetti taas koko värikartan mukaani) korimassaa,akryylimassaa ja ehkäpä luovin suoritus oli camryssä jonka lasi oli kiinnitetty nohevasti uretaanivaahdolla :shock:
Toki myös korista vanhan liiman oli joku neropatti poistanut näppärästi rälläkällä ja vetässyt sitten liiman oikein "puhtaalle pellille" :D
W124 300D aut -89
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Lasin liimaus

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Kiitos Yttewi Asia on juuri näin kun kerroit Kyllä näissä liimauksissa kannattaa
käyttää parhaita aineita Ja tehdä työ kunnolla Se maksaa vähän enemmän
mutta tulee ajan ollen takaisin Ja nämä lasit ovat hyvin tärkeitä tukirakenteiden kannalta Auton kori on aika" vetelä" kun lasit ovat irti

Kyllä näissä hommissa kannattaa käyttä ammatimiestä Kaikki kunjoitus näitä tee se itsemiehiä kohtaan mutta ei kukaan kaikkea osaa. j.s.lehti
kenus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.01.2008 07:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kenus »

Kryptonite kirjoitti:Katoppas konehuoneen puolelta kun siellä on niitä läpivientejä jos jokin kumitulpista on huonosti ja sieltä kautta tulisi vettä.

Itselläni tulee hitusen vettä sisään dieselissä sateella apparin kumimatolle, kun akun takana oleva läpiviennin tulppa on huonosti
Komppaa komppaa.

Tätä samaista asiaa mm pyysi mersumiäs kaverini tarkistamaan kun olin menossa Mersuani ostamaan. Kun ne tulpat menee tukkoon ja vesi jää seisomaan, tulee korroosiopeikko kylään. Volkkareissa ja Skodassa on sama homma, eli joka syksy saa imuroida sisälokareiden tulpat kun lehdet jaa muut shitit ovat ne tukkineet. Kaverillani oli Octavia RS jonka jätti pari kesää sitten pariksi viikoksi seisomaan kun lähti lomille, takas tultua kuskin lattialla oli 10cm vettä juuri samasta syystä.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Niin no. Itselläni tuli siitä tulpasta, jonka eilen muuuten korjasin jo talilla.
Itse imuroin aina sadevesikourut. ja kyllä ne näyttäisi normaalisti vetävän, mutta olisihan joskus hyvä päästää kunnon paineilmalla kyseisiin kouruihin, niin tulis varmasti kaikki mutu pois..
220.128 Black Mirror
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Timo L. kirjoitti:Niin, tiivisteellä tarkoitin juuri sitä liimamassaa jolla tuulilasi kiinnitetään, Lehdelle kiitos tarkennuksesta. Omassa farmarissa taannoin tuli vettä kuskin polvelle ajaessa. Vesihelmiä näkyi tuulilasin yläreunassa sisäpuolella. No, purin sisäverhoilut pois, kävi nyppimään kun lasin yläreunasta pilkotti ruskeaa...

Loppupelissä tilasin uuden lasin, entinen kun oli hiekansyömäkin. Paljastui, että autoon oli joskus vaihdettu lasi ja sössitty vaihdossa. Massa oli saatettu kaapia jollain terävällä lastalla ja maalipinta rikottu. Uusi massa vedetty kylmästi ja lasi asennettu. Seurauksena minulle: Uutta peltiä "lasiuraan" alareunassa puolivälistä kuskin nurkkaan sekä vähemmän toiseen nurkkaan, yläreunaan keskelle. Tuli lasinvaihdolle hintaa.
Just noin. Itsellä oli sama juttu satalankussa. Onneksi selvisin vielä uudella pohjustuksella, eli ruosteiden hionta, hiekkapuhallus ja hapotus, jonka jälkeen pohjamaali ja pintaväri.
Ja vettä tuli ennen vaihtoa jalkatilaan.
Ja vielä: Ei missään tapauksessa tavallista sanitettisilikoonia, koska siinä oleva muurahaishappo syövyttää pellin alta aikayksikön! Jos vaihdatte itse, niin hankkikaa juuri lasin kiinnitykseen tarkoitettua mömmöä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
cdi turbo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 11.11.2007 09:33
Paikkakunta: TIEN PÄÄLLÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cdi turbo »

vetäse traktorilla naapurin liiteriin ja pressu niskaan ei vuoda :P
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Vuoto nyt paikallistettu ja korjattu. Vuotokohdaksi ilmeni konehuoneen takaosassa oleva "vesikouru" joka ei ollut vasemmasta päästä tiivis, mutta nyt on :)
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Vastaa Viestiin