w124 vuotaa vettä sisään
w124 vuotaa vettä sisään
Jostain kuljettajan puolen vasemmasta etunurkasta pääsee sadevettä sisään ja sitten lattiat "lainehtii", tuulilasin tiiviste se tuskin on, joten mistähän kannattais vuotoa etsiä?
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Ota kaikki matot pois lattialta, sitten raota kynnyskotelon mattoa sieltä etupäästä. Näkyykö reikää, pääseekö kosteus sieltä? Toinen vaihtoehto tuulilasin tiiviste, vesi voi kulkea ylhäältäkin A-pilaria pitkin alas. Kolmas vaihtoehto jos autossa on kattoluukku, liian lyhyet vedenpoistoletkut A-pilarissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tuulilaisin tiiviste on tarkistettu ja kattoluukkua ei kyseisessä autossa ole, pitää katsoa sinne kynnyskotelon etupäähän.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Katoppas konehuoneen puolelta kun siellä on niitä läpivientejä jos jokin kumitulpista on huonosti ja sieltä kautta tulisi vettä.
Itselläni tulee hitusen vettä sisään dieselissä sateella apparin kumimatolle, kun akun takana oleva läpiviennin tulppa on huonosti kun edellinen omistaja on vetänyt virtapiuhan takakonttiin sitä kautta ja jättänyt tulpan huonosti. Itse en ole vielä jaksanut korjata tuota, kun tarvitsee akku nostaa sivuun siksi aikaa että mahdun käsien kanssa korjaamaan kyseisen tulpan.. Tarvitsee katsoa omalla kohdalla jos jaksaisi ensi vapailla.. Tosin itselläni tulee muutama naurettava tippa, eli jaloissakin kantautuu enemmän vettä..
Eniten harmittaa ääni joka kantautuu konehuoneesta sisään..
Itselläni tulee hitusen vettä sisään dieselissä sateella apparin kumimatolle, kun akun takana oleva läpiviennin tulppa on huonosti kun edellinen omistaja on vetänyt virtapiuhan takakonttiin sitä kautta ja jättänyt tulpan huonosti. Itse en ole vielä jaksanut korjata tuota, kun tarvitsee akku nostaa sivuun siksi aikaa että mahdun käsien kanssa korjaamaan kyseisen tulpan.. Tarvitsee katsoa omalla kohdalla jos jaksaisi ensi vapailla.. Tosin itselläni tulee muutama naurettava tippa, eli jaloissakin kantautuu enemmän vettä..
Eniten harmittaa ääni joka kantautuu konehuoneesta sisään..
220.128 Black Mirror
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
tiiviste
millä sinä tiivisteen totesit kun siinä ei ole tiivistettä seon liimalasi ja siinä
listassa oleva tiiviste sillä ei ole mitään tekemistä veden pitävyyden kannalta
Konehuoneen puolelta näkyy ehkä alareuna muuten se on sen listan alla Jos
liimalasi vuotaa niin lasi on silloin irti sitä saakyllä korjattua jos on vähän
irti niin saa vedettyä massaa sauman päälle muussa tapauksessa irti liimataan uudestaan
listassa oleva tiiviste sillä ei ole mitään tekemistä veden pitävyyden kannalta
Konehuoneen puolelta näkyy ehkä alareuna muuten se on sen listan alla Jos
liimalasi vuotaa niin lasi on silloin irti sitä saakyllä korjattua jos on vähän
irti niin saa vedettyä massaa sauman päälle muussa tapauksessa irti liimataan uudestaan
Minulla on ihan sama homma ,jostain tulee vettä jalkatilaan.Timo L. kirjoitti:Ota kaikki matot pois lattialta, sitten raota kynnyskotelon mattoa sieltä etupäästä. Näkyykö reikää, pääseekö kosteus sieltä? Toinen vaihtoehto tuulilasin tiiviste, vesi voi kulkea ylhäältäkin A-pilaria pitkin alas. Kolmas vaihtoehto jos autossa on kattoluukku, liian lyhyet vedenpoistoletkut A-pilarissa.
Tuulilasi on halki et voipi olla et tulee jostain tiivisteen välistä,
ja pilaria pitkin lattialle.
Niin, tiivisteellä tarkoitin juuri sitä liimamassaa jolla tuulilasi kiinnitetään, Lehdelle kiitos tarkennuksesta. Omassa farmarissa taannoin tuli vettä kuskin polvelle ajaessa. Vesihelmiä näkyi tuulilasin yläreunassa sisäpuolella. No, purin sisäverhoilut pois, kävi nyppimään kun lasin yläreunasta pilkotti ruskeaa...
Loppupelissä tilasin uuden lasin, entinen kun oli hiekansyömäkin. Paljastui, että autoon oli joskus vaihdettu lasi ja sössitty vaihdossa. Massa oli saatettu kaapia jollain terävällä lastalla ja maalipinta rikottu. Uusi massa vedetty kylmästi ja lasi asennettu. Seurauksena minulle: Uutta peltiä "lasiuraan" alareunassa puolivälistä kuskin nurkkaan sekä vähemmän toiseen nurkkaan, yläreunaan keskelle. Tuli lasinvaihdolle hintaa.
Loppupelissä tilasin uuden lasin, entinen kun oli hiekansyömäkin. Paljastui, että autoon oli joskus vaihdettu lasi ja sössitty vaihdossa. Massa oli saatettu kaapia jollain terävällä lastalla ja maalipinta rikottu. Uusi massa vedetty kylmästi ja lasi asennettu. Seurauksena minulle: Uutta peltiä "lasiuraan" alareunassa puolivälistä kuskin nurkkaan sekä vähemmän toiseen nurkkaan, yläreunaan keskelle. Tuli lasinvaihdolle hintaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Niin, tiivisteellä tarkoitin juuri sitä liimamassaa jolla tuulilasi kiinnitetään, Lehdelle kiitos tarkennuksesta. Omassa farmarissa taannoin tuli vettä kuskin polvelle ajaessa. Vesihelmiä näkyi tuulilasin yläreunassa sisäpuolella. No, purin sisäverhoilut pois, kävi nyppimään kun lasin yläreunasta pilkotti ruskeaa...
Loppupelissä tilasin uuden lasin, entinen kun oli hiekansyömäkin. Paljastui, että autoon oli joskus vaihdettu lasi ja sössitty vaihdossa. Massa oli saatettu kaapia jollain terävällä lastalla ja maalipinta rikottu. Uusi massa vedetty kylmästi ja lasi asennettu. Seurauksena minulle: Uutta peltiä "lasiuraan" alareunassa puolivälistä kuskin nurkkaan sekä vähemmän toiseen nurkkaan, yläreunaan keskelle. Tuli lasinvaihdolle hintaa.
Kyllähän noita persiilleen vaihdettuja laseja tulee vastaan valitettavan paljon



Toki myös korista vanhan liiman oli joku neropatti poistanut näppärästi rälläkällä ja vetässyt sitten liiman oikein "puhtaalle pellille"

W124 300D aut -89
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Lasin liimaus
Kiitos Yttewi Asia on juuri näin kun kerroit Kyllä näissä liimauksissa kannattaa
käyttää parhaita aineita Ja tehdä työ kunnolla Se maksaa vähän enemmän
mutta tulee ajan ollen takaisin Ja nämä lasit ovat hyvin tärkeitä tukirakenteiden kannalta Auton kori on aika" vetelä" kun lasit ovat irti
Kyllä näissä hommissa kannattaa käyttä ammatimiestä Kaikki kunjoitus näitä tee se itsemiehiä kohtaan mutta ei kukaan kaikkea osaa. j.s.lehti
käyttää parhaita aineita Ja tehdä työ kunnolla Se maksaa vähän enemmän
mutta tulee ajan ollen takaisin Ja nämä lasit ovat hyvin tärkeitä tukirakenteiden kannalta Auton kori on aika" vetelä" kun lasit ovat irti
Kyllä näissä hommissa kannattaa käyttä ammatimiestä Kaikki kunjoitus näitä tee se itsemiehiä kohtaan mutta ei kukaan kaikkea osaa. j.s.lehti
Komppaa komppaa.Kryptonite kirjoitti:Katoppas konehuoneen puolelta kun siellä on niitä läpivientejä jos jokin kumitulpista on huonosti ja sieltä kautta tulisi vettä.
Itselläni tulee hitusen vettä sisään dieselissä sateella apparin kumimatolle, kun akun takana oleva läpiviennin tulppa on huonosti
Tätä samaista asiaa mm pyysi mersumiäs kaverini tarkistamaan kun olin menossa Mersuani ostamaan. Kun ne tulpat menee tukkoon ja vesi jää seisomaan, tulee korroosiopeikko kylään. Volkkareissa ja Skodassa on sama homma, eli joka syksy saa imuroida sisälokareiden tulpat kun lehdet jaa muut shitit ovat ne tukkineet. Kaverillani oli Octavia RS jonka jätti pari kesää sitten pariksi viikoksi seisomaan kun lähti lomille, takas tultua kuskin lattialla oli 10cm vettä juuri samasta syystä.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Just noin. Itsellä oli sama juttu satalankussa. Onneksi selvisin vielä uudella pohjustuksella, eli ruosteiden hionta, hiekkapuhallus ja hapotus, jonka jälkeen pohjamaali ja pintaväri.Timo L. kirjoitti:Niin, tiivisteellä tarkoitin juuri sitä liimamassaa jolla tuulilasi kiinnitetään, Lehdelle kiitos tarkennuksesta. Omassa farmarissa taannoin tuli vettä kuskin polvelle ajaessa. Vesihelmiä näkyi tuulilasin yläreunassa sisäpuolella. No, purin sisäverhoilut pois, kävi nyppimään kun lasin yläreunasta pilkotti ruskeaa...
Loppupelissä tilasin uuden lasin, entinen kun oli hiekansyömäkin. Paljastui, että autoon oli joskus vaihdettu lasi ja sössitty vaihdossa. Massa oli saatettu kaapia jollain terävällä lastalla ja maalipinta rikottu. Uusi massa vedetty kylmästi ja lasi asennettu. Seurauksena minulle: Uutta peltiä "lasiuraan" alareunassa puolivälistä kuskin nurkkaan sekä vähemmän toiseen nurkkaan, yläreunaan keskelle. Tuli lasinvaihdolle hintaa.
Ja vettä tuli ennen vaihtoa jalkatilaan.
Ja vielä: Ei missään tapauksessa tavallista sanitettisilikoonia, koska siinä oleva muurahaishappo syövyttää pellin alta aikayksikön! Jos vaihdatte itse, niin hankkikaa juuri lasin kiinnitykseen tarkoitettua mömmöä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Vuoto nyt paikallistettu ja korjattu. Vuotokohdaksi ilmeni konehuoneen takaosassa oleva "vesikouru" joka ei ollut vasemmasta päästä tiivis, mutta nyt on 

edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08