CLK 500 Monte Carlo rallin maisemissa - kuvia ja tarinaa
- Heimonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
- Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere
CLK 500 Monte Carlo rallin maisemissa - kuvia ja tarinaa
Tässä joitakin sekalaisia tuntumia ja valokuvia tämän päivän lenkiltä tuon itselleni uuden '04 CLK 500:n kanssa Monte Carlo rallin maisemista Meri-Alppien pikkusyheröiltä ja nopeammalta Route Napoleonilta. Viiden tunnin lenkki kaikkiaan.
Suurin hämmästyksen aiheeni:
ESP on viritetty todella konservatiiviseksi. Se iskee peliin kovin aikaisin, eikä salli minkäänlaista luistoa. Jo nopeassa lähestymisessä kaarteeseen, kevyellä jarrulla ennen apexia ESP alkaa täristämään ja kolmio kojelaudassa vilkkumaan. No, ESP on pois kytkettävissä, joten turha narista, mutta jupi jupi, saisi se nyt nopean ajon sallia ja puuttua peliin vasta kun mopo on karata lapasesta.
Positiivisia yllätyksiä ja havaintoja:
+ Vetopyörästön lukottomuus häiritsee vain hyvin hyvin vähän. Herrasmiestyylisessä reippaassa ajossa lukkoa ei kaipaa lainkaan, ei edes neulansilmissä. Räyhätyylillä edetessä lukottomuus ja ESP yhdessä tekevät ajosta tiukoissa taitoksissa turhauttavaa, joten käytännössä ESP on kytkettävä pois jos haluaa räyhätä, mutta eipä tälläinen ajotyyli edes sovi auton luonteelle.
+ Auto ei nitise, natise eikä kolise. Ei vaikka tie olisi kuinka pomppuinen ja melkein rallityylillä mentäisiin. Sisustus on todella laadukas.
+ Moottoritiellä auto on vakaa kuin... no, alasin. Ja kulkee ja kiihtyy.
+ Keskikulutukseksi tuli VAIN 12.5 l/100km ajotietokoneen mukaan.
+ Sähköhimmeliä ja varustetta löytyy joka lähtöön. Erityisesti ihastuin nopeudenrajoittimeen, joka on nerokkaan helppokäyttöoinen ja siten aivan loistava varuste kaupungissa, tai kun liikkuu tutkavaara-alueilla.
+ Maalipinta on lasikuula, yli kolmen vuoden käyttö on jättänyt aivan käsittämättömän vähän jälkiä.
Juttuja, jotka saisivat olla toisin:
- Ohjaus on joskus nahkea. Jollain tapaa se on kai nopeuden tms mukaan säätyvä (?), kun pienivauhtisissa S-mutkissa ja erityisesti alaspäin neulansilmää ajaessa tuntuu, että se ei palauta itse lainkaan, vaan ratista joutuu vääntämään palautusta melkein kovemmin kuin mutkaan. Sitten taas normaalissa ajossa ja kovemmassa vauhdissa ohjaus palauttaa ja keskittää vallan mainiosti. Höh.
- Oven sisäpuolen aikaisukahvan tuntuma on rimpula, se ei ole samalla jykevällä tasolla kuin sisustus muuten.
- Takapaksin sulkemisääni on peltipurkki.
100% tyytyväinen ostokseeni, aika paljon autoa saa vielä alle kolmella kympillä!
Ja sitten ne kuvat:
Lasikuula:
Ainakin joskus pikakokeen alku on ollut tässä:
Solan päällä:
V8 kaipaa bensaa:
Synkkä pilvi uhkailee vielä synkempää CLK:ta Route Napoleonilla:
Sama paikka:
Lasikuula 2:
Suurin hämmästyksen aiheeni:
ESP on viritetty todella konservatiiviseksi. Se iskee peliin kovin aikaisin, eikä salli minkäänlaista luistoa. Jo nopeassa lähestymisessä kaarteeseen, kevyellä jarrulla ennen apexia ESP alkaa täristämään ja kolmio kojelaudassa vilkkumaan. No, ESP on pois kytkettävissä, joten turha narista, mutta jupi jupi, saisi se nyt nopean ajon sallia ja puuttua peliin vasta kun mopo on karata lapasesta.
Positiivisia yllätyksiä ja havaintoja:
+ Vetopyörästön lukottomuus häiritsee vain hyvin hyvin vähän. Herrasmiestyylisessä reippaassa ajossa lukkoa ei kaipaa lainkaan, ei edes neulansilmissä. Räyhätyylillä edetessä lukottomuus ja ESP yhdessä tekevät ajosta tiukoissa taitoksissa turhauttavaa, joten käytännössä ESP on kytkettävä pois jos haluaa räyhätä, mutta eipä tälläinen ajotyyli edes sovi auton luonteelle.
+ Auto ei nitise, natise eikä kolise. Ei vaikka tie olisi kuinka pomppuinen ja melkein rallityylillä mentäisiin. Sisustus on todella laadukas.
+ Moottoritiellä auto on vakaa kuin... no, alasin. Ja kulkee ja kiihtyy.
+ Keskikulutukseksi tuli VAIN 12.5 l/100km ajotietokoneen mukaan.
+ Sähköhimmeliä ja varustetta löytyy joka lähtöön. Erityisesti ihastuin nopeudenrajoittimeen, joka on nerokkaan helppokäyttöoinen ja siten aivan loistava varuste kaupungissa, tai kun liikkuu tutkavaara-alueilla.
+ Maalipinta on lasikuula, yli kolmen vuoden käyttö on jättänyt aivan käsittämättömän vähän jälkiä.
Juttuja, jotka saisivat olla toisin:
- Ohjaus on joskus nahkea. Jollain tapaa se on kai nopeuden tms mukaan säätyvä (?), kun pienivauhtisissa S-mutkissa ja erityisesti alaspäin neulansilmää ajaessa tuntuu, että se ei palauta itse lainkaan, vaan ratista joutuu vääntämään palautusta melkein kovemmin kuin mutkaan. Sitten taas normaalissa ajossa ja kovemmassa vauhdissa ohjaus palauttaa ja keskittää vallan mainiosti. Höh.
- Oven sisäpuolen aikaisukahvan tuntuma on rimpula, se ei ole samalla jykevällä tasolla kuin sisustus muuten.
- Takapaksin sulkemisääni on peltipurkki.
100% tyytyväinen ostokseeni, aika paljon autoa saa vielä alle kolmella kympillä!
Ja sitten ne kuvat:
Lasikuula:
Ainakin joskus pikakokeen alku on ollut tässä:
Solan päällä:
V8 kaipaa bensaa:
Synkkä pilvi uhkailee vielä synkempää CLK:ta Route Napoleonilla:
Sama paikka:
Lasikuula 2:
Viimeksi muokannut Heimonen, Su 20.01.2008 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Heimonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
- Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere
Jaa no, mä luulin että tää on sillai enempi autopalsta Mistä niitä kauniita maisemia nyt tähän hätään... otin mä yhden, mutta ei se ole kovin kaunis...Tctic kirjoitti:Hyvä juttu muuten, mutta maisemista voisi olla enemmän kuvia. Eli auto pienenä kauniissa maisemassa.
Valkoinen kama tuolla taivaanrannassa ei ole lunta, se on pilviverho siellä alempana, jossain 700 metrissä.
bonuskuva Cannesin rannasta:
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
Re: CLK 500 Monte Carlo rallin maisemissa - kuvia ja tarinaa
Joopajoo...muista hyvä mies että me muut asustelemme Suomessa ja sen myötä ostamme kulkupelimme täältä..Heimonen kirjoitti:100% tyytyväinen ostokseeni, aika paljon autoa saa vielä alle kolmella kympillä!
Vaan hienoja ovat ottamasi kuvat! Olen pitänyt Mersun esitteissä olevia kuvia erinomaisina autokuvina, mutta kyllä nuo sinun ottamasi kuvat lyövät laudalta kirkkaasti CLK-esitteiden kuvat
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
- Heimonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
- Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere
Tack tack kaikille... älkää nyt hullua liikaa yllyttäkö, pian täyttyy tämä foorumi muuten valokuvista
Suht kiitollinen kuvattava muuten tuo CLK, toimii monesta kulmasta... ainoastaan takaviistosta on vaikea saada kuvaa, josta ei tulisi paha mieli.
OFF-TOPIC alkaa...
Pitää tunnustaa, että joskus kuvaan muutakin kuin moottorikäyttöisiä laitteita. Mutta harvoin Laitan tähän nyt kuitenkin pari maisemaakin.
Kamera on Canon 20D, jo kaksi sukupolvea vanha digijärkkäri. Kuvaus RAW:na ja rajaukset, oikaisut ja sävysäädöt postina Lightroomilla. Ei Photoshoppia .raul kirjoitti: Joku tuolla toisaalla jo kyselikin minkälaisella kameralla kuvaat?
Suht kiitollinen kuvattava muuten tuo CLK, toimii monesta kulmasta... ainoastaan takaviistosta on vaikea saada kuvaa, josta ei tulisi paha mieli.
OFF-TOPIC alkaa...
Pitää tunnustaa, että joskus kuvaan muutakin kuin moottorikäyttöisiä laitteita. Mutta harvoin Laitan tähän nyt kuitenkin pari maisemaakin.
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL