Ikuisuus projekti 300ce-24v

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Make kirjoitti:
Lämmönsäätörullille menevä polttimo on syvennyksessä,mutta se kirkas muovinen"prisma",lähtee helposti pois,jolloin polttimo on helppo vaihtaa.
Jeps, näihän se oli. Helppoa oli ja hyvä tuli. Joku tuossa pääsi sanomaankin että ovat vähän vaikea ottaa sieltä kannoista irti nuo polttimot, kun ovat niin pieniä ja menevät helposti rikki. Itsellä ainakin ne lähtivät aivan köykäsesti nyppäämällä ilman minkäänlaisia ongelmia. Onneksi. :P

Täytyy tässä joku päivä kun viittii niin vaihtaa nuo suodattimet mitkä kävin ostamassa.
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Nyt tuli eteen sellanen juttu, että en löydä konehuoneesta tuota polttoaineen suodatinta? Missä päin autoa / konehuonetta se sijaitsee, jotta pääsisin vaihtamaan uuden tilalle? Ilmansuodattimen vaihdoinkin jo uuteen, myöskin öljynsuodattimen paikka on jo tiedossa...

Jaahas, muutama kuukausi ja sitten on täysi-ikäisyys ja autokortti taskussa, tai mittarissa, tai miten vain sen haluaa sanoa. 8) Pitäis muutamia pikkuhommia tehdä vielä autoon + kesärenkaat hankkia 18" vanteille jostakin kohtuu halvalla, koska rupeaa tuo opiskelijan budjetti hiljalleen hiipua, no, onneksi tässä kerkee vielä töitä tehdä koulun jälkeen tuon muutaman kuukauden. :D
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Kalle.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 26.10.2003 11:43
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja Kalle.K »

Sihti löytyy taka-akselin etupuolelta, oikealta, muovisuojan alta jossa myöskin bensa pumppu/pumput oleilee.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

19.90 motonetista,ite vaihdoin muutama päivä sitten,oli saksalainen suodatin,helppo vaihtaa.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Kalle.K kirjoitti:Sihti löytyy taka-akselin etupuolelta, oikealta, muovisuojan alta jossa myöskin bensa pumppu/pumput oleilee.
Ööh, niin siis, tarviiko mennä auton alle vai? :roll: Vai löytyykö härpäke takapenkkien alta, vai siis mistä pääsen sinne käsiksi? :D :D

Siis suodatin on mulla jo, eli pitäs vaan löytää paikka, jossa se vanha on, jotta pääsen vaihtamaan uuden tilalle.
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Lepisto kirjoitti:
Kalle.K kirjoitti:Sihti löytyy taka-akselin etupuolelta, oikealta, muovisuojan alta jossa myöskin bensa pumppu/pumput oleilee.
Ööh, niin siis, tarviiko mennä auton alle vai? :roll: Vai löytyykö härpäke takapenkkien alta, vai siis mistä pääsen sinne käsiksi? :D :D

Siis suodatin on mulla jo, eli pitäs vaan löytää paikka, jossa se vanha on, jotta pääsen vaihtamaan uuden tilalle.
Auton alle tarvitsee mennä. Löytyy tosiaan apukuskinpuolen takarenkaan luota. Havaitset hyvin kun pistät auton käyntiin ja kuuntelet missä se polttoainepumppu suhisee. Kuitenkin löytyy auton alta. suojamuovin alta löytyy härpäkkeet. Eli takapää ylös vaan. Aja vaikka pukeille ja ryömi alle. Tietysti pajalla voi käyttää suodattimen vaihdossa jos ei tykkää itseänsä uittaa bensassa.. Sillä ilman monttua tai autonosturia tuota ei tee siististi..

Itse käytin pajalla kun ei napannut sotkea itseäni. Kerran olen itse tuon vaihtanut ja toista kertaa ei kiinosta ilman laitteita. Tosiaan suodatin + työ oli täällä päin 60e muistaakseni.
220.128 Black Mirror
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Noniin, kiitoksia jälleen kerran niin kryptonitelle, kuin muillekkin.

Muutenkin käytän jossakin päin lähiötä vaihdatuttamassa kaikki öljyt, niin täytyy varmaan kysästä, jos samalla vaihtaisivat sitten tuon polttoaine suodattimenkin, mutta jollei, niin sitten vaan auto pukeille ja auton alle ryömimään. 8)
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Minäkin vein 230E:n pajalle että vaihtavat suodattimen -> piti itsellä olla apuna ja sain bensat silmille. Kannattaa maksaa täys hinta ja olla kauempana jos meinaa näin tehdä :wink:
-Mercedes-Benz s211
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Joo, en taidakkaan ruveta vaihtamaan, eli päätettiin tuossa notta joka tapauksessa vien veholle auton ennen huhtikuuta, kaikki öljyt ja sitten saavat samalla vaihtaa tuon polttoainesuodattimen ja öljynsuodattimenkin..

sitten rupeekin oleen auto kunnossa ja vailla ajoa, ja poika vailla korttia. :wink:
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

No nyt sain haettua purkin sekä kiiltävää mustaa että kovalle muoville tarkoitettua pohjamaalia. Tarkoituksena kun ilmat tuosta hieman lämpenee niin hieman hioo tuota vaihdekepin nuppia ja maalata se sitten mustaksi, koska se on tuosta logon ympäriltä hieman kulunut...

Tämä projekti sen takia, koska en mistään löytänyt vastaavan laista uutta vaihdekepin nuppia (jossa siis on tuo sportline + käännetyn vaihdekaavion logo).

Pikkuhiljaa täytyy tässä myös kesä renkaita ruveta katteleen, että ehtii ennen kesää ostaa ja vaihtaa myös jousiin nuo 1:sen säätökumit.

Eipä sitten muuta tällä kertaa, vielä 75 päivää aikuistumiseen. :lol:
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Mä voin sulle muutaman vuoden lainata niin ei tarvii pojjaan odotella nuin montaa päivää :shock:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

van_gils kirjoitti:Mä voin sulle muutaman vuoden lainata niin ei tarvii pojjaan odotella nuin montaa päivää :shock:
No olisin kyllä kovin kiitollinen. :shock:
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Nyt rupeaa pikkuhiljaa olemaan edessä tullissa käyttö ja verojen maksu, myöskin katsastus. Mullahan tuossa pelissä ei sivuvilkkuja ole, joten pellit on ehjät, eikä millään viitsisi porata reikiä kunnossa olevaan peltiin. :?

Joten oliskos teillä jotain ehdotuksia, miten ratkoisin tän sivuvilkku ongelman? Ostamalla biltemasta katsastuksen ajaksi 'liimattavat' sivuvilkut? Vai miten?

ps. vilkkupeilit ovat heti pois ajatuksista, niitä en ole ostamassa.

pps. menisiköhän katsastuksesta läpi ilman sivuvilkkuja? :P
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Lepisto kirjoitti:
pps. menisiköhän katsastuksesta läpi ilman sivuvilkkuja? :P
Ei mene :!:

Osta ylimääräiset etuvilkut ja sivuvilkut. Liimaa sivuvilkut etuvilkkulyhtyjen päälle. vaihda ne autoosi katsastuksen ajaksi ja vaihda vanhat takas katsastuksen jälkeen.
220.128 Black Mirror
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Mmm.mm, mulla on tuossa kyllä nuo oranssiset etuvilkut, eli niihin vois jotain liimatakkin, myöskin omistan kirkkaat sivuvilkut, eli tuo vois olla yks tapa. Mitenkäs sitten, pitäis saada johdotus vedettyy sivuvilkusta jostakin raosta konehuoneen puolelle sitten..

En aivan älynnyt, että miten tarkoitit liimata se sivuvilkku siihen etuvilkun päälle? Mitehän tuo tapahtuisi? :roll:
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Oumaikaad, lakkasi kierrosluku mittari toimimasta, muuten toimii mittaristo kyllä, mutta mikä avuksi kun ei tuo kierrosluku mittari toimi?

:? :? :evil:
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

onkoon tuolla sille sulaketta
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

En tiedä varmaksi, mutta sulakkeet on ehjät.. :roll:
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

olikos mittariston takana sit mitään sulaketta?
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

No sitä en tiedä, en ole lähtenyt avaamaan mittaristoa, kun ei mulla ole niitä koukkuja millä sen saa vedettyä kolostaan pois.. Ja jos sielä on joku sulake, niin olisiko se pelkästään kierrosluku mittarille, vai muillekkin mittareille? Koska kaikki muut toiminnot toimii mittaristossa kuin kierrosluku mittari.
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Lepisto kirjoitti:No sitä en tiedä, en ole lähtenyt avaamaan mittaristoa, kun ei mulla ole niitä koukkuja millä sen saa vedettyä kolostaan pois.. Ja jos sielä on joku sulake, niin olisiko se pelkästään kierrosluku mittarille, vai muillekkin mittareille? Koska kaikki muut toiminnot toimii mittaristossa kuin kierrosluku mittari.
En muista varmaksi mut veikataan.

Se (mittarin)sulake vaikuttaa muihinkin kun pelkästään kiekkakelloon.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Itse en ole ainakaan nähnyt sulaketta pelkästään jengamittarille. E-mallin mittaristosta siirsin ja askartelin kiekkamittarin omaan mittaristoon. Itellä oli alkuun kanssa hankaluuksia saada mittaristoa irti. Kun purkaa sen aluspahvin pois siitä ratin alapuolelta niin kädellä pitäisi pystyä avittamaan sen verran että sen saattaa saada siitä irti ilman koukkuja. (Itse poistin muutaman klipsin joka pitää mittaristoa kolossaan. Nyt lähtee ilman järjetöntä väkivaltaa). Sitten vaan testaamaan jännitemittarilla että tuleeko niihin kahteen kiekkamittariin menevän johdon välille jännitettä auton käydessä... Jos tulee, niin sitten vika on itse mittarissa tai sen maadoituksessa.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Manu300cea24 kirjoitti:
Lepisto kirjoitti:No sitä en tiedä, en ole lähtenyt avaamaan mittaristoa, kun ei mulla ole niitä koukkuja millä sen saa vedettyä kolostaan pois.. Ja jos sielä on joku sulake, niin olisiko se pelkästään kierrosluku mittarille, vai muillekkin mittareille? Koska kaikki muut toiminnot toimii mittaristossa kuin kierrosluku mittari.
En muista varmaksi mut veikataan.

Se (mittarin)sulake vaikuttaa muihinkin kun pelkästään kiekkakelloon.
Niin, no onhan mulla koko keskikonsolin noiden katkaisimien ja säätörullien valot pimeenä, A riviltä 3 sulake on kärähtänyt siis. Mutta vaikuttaako se tähän, luulisin että ei?

Ei ole siis muuta vaihtoehtoa, kuin lähtee repimään mittaristoa irti autosta? :? :? :?
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Vaihda uus tilalle ja kokeile että pelaako.
Jos toimii niin ei tarvii turhaa purkaa mittaristoo pois.

Tarkkaan en muista että oliko niin et se mittarin sulake vaikutti myös niihin valaistuksiinkin.
Näin muistelen.(en jaksa rueta ettii haulla) :)

Kokeile ite tota "haku" sieltä pitäisi jotain löytyä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Manu300cea24 kirjoitti:Vaihda uus tilalle ja kokeile että pelaako.
Niin siis uusi sulake mittariston taakse? Tarviihan se mittaristo ilmeisesti senkin takia irroittaa?
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Lepisto kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Vaihda uus tilalle ja kokeile että pelaako.
Niin siis uusi sulake mittariston taakse? Tarviihan se mittaristo ilmeisesti senkin takia irroittaa?
Ei kun sanoit et kolmos sulake oli palanu niin vaihda se ensiksi ja kokeile.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Täytyy huomenna kokeilla. Jos se ei sillä lähde toimimaan, niin viikonlopun aikana täytyy sitten irrottaa varmaan mittaristo autosta, tosin mulla ei niitä koukkuja oo, joten täytyy keksiä siihen joku muu tyyli, jos se on mitenkään mahdollista saada ilman koukkuja sieltä tulemaan. :?

Niin muuten, koko mittariston valaistuskin on pimeenä tällä hetkellä. Vaikuttaakohan se 3 sulake tähänkin, vai onkohan noi sen mittariston takana olevan sulakkeen perässä. :?
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Itseasiassa, tietääkö teistä kukaan, tuleeko ne johdot kierroslukumittarille moottorinohjaukselta, vai jostain muualta konehuoneesta? Ajattelin katsoa sen liittimen kunnon ja mitata vaikka siitä, tuleeko jännitettä, jos tulee, niin on sitten itse mittarissa jotain mekaanista vikaa, tietää sen ainakin sitten...
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Lepisto kirjoitti:Itseasiassa, tietääkö teistä kukaan, tuleeko ne johdot kierroslukumittarille moottorinohjaukselta, vai jostain muualta konehuoneesta? Ajattelin katsoa sen liittimen kunnon ja mitata vaikka siitä, tuleeko jännitettä, jos tulee, niin on sitten itse mittarissa jotain mekaanista vikaa, tietää sen ainakin sitten...
Piuhojen kulusta en tiedä mutta testauspistokkeessa on yksi nasta td:lle. Se jännite kulkee piuhaa kiekkamittarille yhteen nastaan. Eli siitä voisi tarkastaa tuleeko nastaan jännitettä. Pitäisi olla pienempi jännite mitä enemmän kierroksia.

Mikäli nyt muistan oikein niin omassa on tuo kiekkamittari sulakkeen 5 takana. Tai siis sähkökaavion mukaan pitäisi olla. Itse tein omat kytkennät...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Lepisto kirjoitti:Täytyy huomenna kokeilla. Jos se ei sillä lähde toimimaan, niin viikonlopun aikana täytyy sitten irrottaa varmaan mittaristo autosta, tosin mulla ei niitä koukkuja oo, joten täytyy keksiä siihen joku muu tyyli, jos se on mitenkään mahdollista saada ilman koukkuja sieltä tulemaan. :?

Niin muuten, koko mittariston valaistuskin on pimeenä tällä hetkellä. Vaikuttaakohan se 3 sulake tähänkin, vai onkohan noi sen mittariston takana olevan sulakkeen perässä. :?
Kyllä sulla sit on maahäiriö tai sulake kyrvähtänyt kun ei pala mittaristossakaan valot.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vastaa Viestiin