nonniin arvon mersun porukka.tarkoituksena olisi vaihtaa g mersuun -84.tuo 123-84 turbo mylly.en ole hirveästi tekniikoita vaihtanu sillä kysynkin asiantuntijoilta.eli mitä tulee ottaa huomioon ja tarviiko kummosempia muutoksia tehdä kun laitan sen ahdetun myllyn?käyköhän g´een oma laatikko suoraan ja pitääkö laatikko poistaa kun nostaa myllyt veke?kiitokset etu käteen.
Laatikoineen päivineen se on ainakin w123 koppasessa helpompi ottaa pois. On todella ahdasta irroitella lootan pultteja kun vaihteisto on paikallaan. Hyvin ne pakettina sieltä lähtee.
Haisuli kirjoitti:Laatikoineen päivineen se on ainakin w123 koppasessa helpompi ottaa pois. On todella ahdasta irroitella lootan pultteja kun vaihteisto on paikallaan. Hyvin ne pakettina sieltä lähtee.
Edellyttää kohtalaisen hyvää nosturia. Itse otin kyllä molemmat erikseen irti, ei se nyt niin kauheen ahdas paikka ole, hylsy ei kyllä mahdu mutta lenkki menee jo ihan kivasti. Startin kuusiokolot voi olla hankalampia mut ne saa kyllä räikälläkin alakautta.
^Ei näitä hommia kannata huonoilla vehkeillä yrittää, om617 painaa lähes 300 kiloa, joten moni nostin jää pieneksi. Mulla ei ollut monttua eikä autonosturia käytössä jolloin aikaa tuhraantui melkoisesti.
joo touhuilen kunnon nosturin.sen verran vielä että miten tuosta kannattaisi tehoja ottaa irti siis muuta kuin syöttöä säätämällä.ja sittenhän tuo 123 jääpi ylimääräiseksi jos joku sattuu tarvimaan osia tai koko autoa.?
Mä nostin 617 pois paikoiltaan ihan normaalilla vaijeritaljalla, laatikon kanssa se ei olisi varmaan sillä noussutkaan. Ootko henteri muuten kysyny insinöörin mielipidettä tuosta tekniikasta geessä? vai vaihdatko pataa aina katsastukseen?
autossa ollu aikaisemmin turbo ja rekisteri otteessa on myös siitä maininta.oikeastaan pakko laittaa kun ei tahdo millään jaksaa kulkea noilla isoilla pyörillä muuteen.
G:n kehäpultit mahtuu irrottamaan ihan mukavasti paikoillaan, tosin ehkä se on kuitenkin pienempi vaiva irrottaa koko paketti yhtenäisenä. Mitenkähän tollasella moottorinosturilla ylettää nostamaan moottorin G:n lukkopellin yli? Täytynee pudottaa auto mahdollisimman alas pukkien varaan, vai kuinka?
se voi olla että joutuu tiputtamaan melkein jarrulevyjen varaan.kun on koroitettu +4".mietin tuossa että eihän minun kannata g´eestä ottaa laatikkoa pois joskerran lähtee nättiin ne pultit laatikosta pois.ja sitte nostaa se turbo mylly vain paikoilleen ja laatikko takas kii.kerran laatikot on samanlaisia.vai tuleeko siinä laatikon kohilleen saamisessa ongelmia?
G:stä kannattaa ottaa kyllä vaihdelaatikko moottorin mukana pois.
Siitä saa koko nokan todella helposti purettua ja silloin moottoriakaan ei tarvii nostaa kuin muutama sentti ylöspäin ja senkun lykkää auton pois alta. Tällöin on ihan sama onko se laatikko siinä mukana vai ei. Mihinkää autoon ei kyllä ole helpompi moottoria vaihtaa..
Ja sähköpostilla voin lähettää kuvia G:n moottorin vaihdosta tällä tavalla, jos haluat....
Siinä onki näemmä heitetty Twin Cam nokilekan tilalle. Ei taia tulla iha hirveesti kilometrejä, tai sitte vaihtoehtosesti huoltsikalla levitetään punainenmatto kun asioit.
Tosta koneenvaihdosta on jo 4 vuotta aikaa. Maasturi oli 240d henkilöautoksi rekisteröity ja kun kilometrejä ei tosiaankaan silloin tullut kuin 2000 vuodessa, niin bensakone oli aika perusteltua.
Aikalailla muuttu auton luonne toisenlaiseksi, kun tehoa tuli hiukan yli 100 heppaa lisää!
Mutta haikein mielin olen jo tosta autosta luopunut...
Totta se on, G:stä jäähdytin, maski ja lokasuojien välinen poikittaispalkki irti, aika menee noin 15min ja koko keula on tyhjä, moottori hiukan ylös ja ulos, ja laatikon kanssa niin saa tuhrata startit ym paikoilleen lattialla.
Ja homma onnistuu myös näin, 603:nen turbo ja 722.3 raksien päässä verstaan pihalla.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...