123´sen turbo kone g´hen.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
henteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.12.2007 18:33

123´sen turbo kone g´hen.

Viesti Kirjoittaja henteri »

:roll: nonniin arvon mersun porukka.tarkoituksena olisi vaihtaa g mersuun -84.tuo 123-84 turbo mylly.en ole hirveästi tekniikoita vaihtanu sillä kysynkin asiantuntijoilta.eli mitä tulee ottaa huomioon ja tarviiko kummosempia muutoksia tehdä kun laitan sen ahdetun myllyn?käyköhän g´een oma laatikko suoraan ja pitääkö laatikko poistaa kun nostaa myllyt veke?kiitokset etu käteen. :D
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3517
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Jos siulla on siellä diiseli ollu, ni lootan pitäis käyä. Onko siulla automaatti vai manuaali?

Saattais olla helpompi ottaa kone laatikkoineen pois sieltä ku alkaa kytkinkopan pultteja avaa paikoillaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
henteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.12.2007 18:33

Viesti Kirjoittaja henteri »

manuaaleja ovat molemmat.meinasitkos että laatikkoineen päivineen nostais?
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Laatikoineen päivineen se on ainakin w123 koppasessa helpompi ottaa pois. On todella ahdasta irroitella lootan pultteja kun vaihteisto on paikallaan. Hyvin ne pakettina sieltä lähtee.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
henteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.12.2007 18:33

Viesti Kirjoittaja henteri »

joo.täytyypi sitten nostaa laatikkoinenn päivineen?kummassakin on 4 loviset laatikot.onkohan välitys sama?
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Välitys on sama nuissa askeissa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Haisuli kirjoitti:Laatikoineen päivineen se on ainakin w123 koppasessa helpompi ottaa pois. On todella ahdasta irroitella lootan pultteja kun vaihteisto on paikallaan. Hyvin ne pakettina sieltä lähtee.
Edellyttää kohtalaisen hyvää nosturia. Itse otin kyllä molemmat erikseen irti, ei se nyt niin kauheen ahdas paikka ole, hylsy ei kyllä mahdu mutta lenkki menee jo ihan kivasti. Startin kuusiokolot voi olla hankalampia mut ne saa kyllä räikälläkin alakautta.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Ei näitä hommia kannata huonoilla vehkeillä yrittää, om617 painaa lähes 300 kiloa, joten moni nostin jää pieneksi. Mulla ei ollut monttua eikä autonosturia käytössä jolloin aikaa tuhraantui melkoisesti.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
henteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.12.2007 18:33

Viesti Kirjoittaja henteri »

joo touhuilen kunnon nosturin.sen verran vielä että miten tuosta kannattaisi tehoja ottaa irti siis muuta kuin syöttöä säätämällä.ja sittenhän tuo 123 jääpi ylimääräiseksi jos joku sattuu tarvimaan osia tai koko autoa.?
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Mä nostin 617 pois paikoiltaan ihan normaalilla vaijeritaljalla, laatikon kanssa se ei olisi varmaan sillä noussutkaan. Ootko henteri muuten kysyny insinöörin mielipidettä tuosta tekniikasta geessä? vai vaihdatko pataa aina katsastukseen?
henteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.12.2007 18:33

Viesti Kirjoittaja henteri »

autossa ollu aikaisemmin turbo ja rekisteri otteessa on myös siitä maininta.oikeastaan pakko laittaa kun ei tahdo millään jaksaa kulkea noilla isoilla pyörillä muuteen.
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

G:n kehäpultit mahtuu irrottamaan ihan mukavasti paikoillaan, tosin ehkä se on kuitenkin pienempi vaiva irrottaa koko paketti yhtenäisenä. Mitenkähän tollasella moottorinosturilla ylettää nostamaan moottorin G:n lukkopellin yli? Täytynee pudottaa auto mahdollisimman alas pukkien varaan, vai kuinka?
henteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.12.2007 18:33

Viesti Kirjoittaja henteri »

se voi olla että joutuu tiputtamaan melkein jarrulevyjen varaan.kun on koroitettu +4".mietin tuossa että eihän minun kannata g´eestä ottaa laatikkoa pois joskerran lähtee nättiin ne pultit laatikosta pois.ja sitte nostaa se turbo mylly vain paikoilleen ja laatikko takas kii.kerran laatikot on samanlaisia.vai tuleeko siinä laatikon kohilleen saamisessa ongelmia?
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

G:stä kannattaa ottaa kyllä vaihdelaatikko moottorin mukana pois.
Siitä saa koko nokan todella helposti purettua ja silloin moottoriakaan ei tarvii nostaa kuin muutama sentti ylöspäin ja senkun lykkää auton pois alta. Tällöin on ihan sama onko se laatikko siinä mukana vai ei. Mihinkää autoon ei kyllä ole helpompi moottoria vaihtaa..
Ja sähköpostilla voin lähettää kuvia G:n moottorin vaihdosta tällä tavalla, jos haluat....
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3517
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

JuhoK kirjoitti:Ja sähköpostilla voin lähettää kuvia G:n moottorin vaihdosta tällä tavalla, jos haluat....
Laita kuvat tänne tai meilaa miulle ni mie laitan näkyville. (jaakko.arminen ättä lut.fi)
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
henteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.12.2007 18:33

Viesti Kirjoittaja henteri »

joo olis todella hienoa jos sais ne kuvat mikolta?vaikka kaikkien näkyviin tai s-postiin.heikkilatvala@gmail.com
henteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.12.2007 18:33

Viesti Kirjoittaja henteri »

anteeksi juholta meinasin.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3517
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Juhon projektikuvat löytyy täältä.

Siinä onki näemmä heitetty Twin Cam nokilekan tilalle. Ei taia tulla iha hirveesti kilometrejä, tai sitte vaihtoehtosesti huoltsikalla levitetään punainenmatto kun asioit. :lol:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

Tosta koneenvaihdosta on jo 4 vuotta aikaa. Maasturi oli 240d henkilöautoksi rekisteröity ja kun kilometrejä ei tosiaankaan silloin tullut kuin 2000 vuodessa, niin bensakone oli aika perusteltua.
Aikalailla muuttu auton luonne toisenlaiseksi, kun tehoa tuli hiukan yli 100 heppaa lisää! :D
Mutta haikein mielin olen jo tosta autosta luopunut...
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Totta se on, G:stä jäähdytin, maski ja lokasuojien välinen poikittaispalkki irti, aika menee noin 15min ja koko keula on tyhjä, moottori hiukan ylös ja ulos, ja laatikon kanssa niin saa tuhrata startit ym paikoilleen lattialla.

Ja homma onnistuu myös näin, 603:nen turbo ja 722.3 raksien päässä verstaan pihalla.

Kuva
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
henteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.12.2007 18:33

Viesti Kirjoittaja henteri »

kättäähän se toki nuinkin :D
Vastaa Viestiin