Garrett gt32 miten toimisi 200d:ssä?
Garrett gt32 miten toimisi 200d:ssä?
200d tarvisi vierelleen ahtimen. Löytyisi otsikon mukainen ahdin 47mm imu ja 55mm pakosivillä, pako ar on .78 jaettu. Miten mahtaisi soveltua moottoriin johon "kaikki" temput tehtynä?
Tev. Mb rookie
Tev. Mb rookie
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Ei ole vielä. Moottoriin tulee mynä pumppu, kansityöt, paremmat veivit yms muut pakolliset. Teho tavoitteet lähempänä 3 kuin 2 sataaJP74 kirjoitti:Vaikuttas aika toimivalta, jos isotappinen pumppu kyljessä kiinni. Ehkei kuitenkaan aivan alhaalla vielä heräile, mutta kuulostas aika passelilta, jos tehoa haetaan 200+ hepoa.

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Sama ahdin mutta portillinen ja .63 pako ar:llä. Tuo varmasti olisi tähänkin projektiin parempi.petska kirjoitti:GT- piisaa jonnekkin 300hp hujakoille yhdestä bmw koneisesta (2.5 diiselissä) omegasta 297hp ja suti rulilla...![]()
en vaan muista tarkempia arvoja turbosta..
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Kannentiiviste
Sellaista tiedustelisin, että missä 4 sylinterisessä on käytetty tuota metallitiivistettä. Tilasin tuossa kokeeksi 220d:n tiivisteen, mutta oli massa tiiviste.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
olisi muistikuva et omegassa on jollain 0.8 ar suhteella ja 0.63 voi olla kaksataa naksuun sopiva....jeemu kirjoitti:Sama ahdin mutta portillinen ja .63 pako ar:llä. Tuo varmasti olisi tähänkin projektiin parempi.petska kirjoitti:GT- piisaa jonnekkin 300hp hujakoille yhdestä bmw koneisesta (2.5 diiselissä) omegasta 297hp ja suti rulilla...![]()
en vaan muista tarkempia arvoja turbosta..
Itse tein ja säästin
Minultahan noita saa.jeemu kirjoitti:Tuohan se olisi. Mistäs noita saisi? Täytyy laittaa harkintaan.norsu kirjoitti:Pistä mieluummin samainen gt32 mutta juuttuvilla siivillä. Riittää yli 350hv ja herää tyhjäkäynniltä...

Totuus tuosta on kuitenkin aivan kuten Hatemi jo sanoikin: Ohjaus tuohon on KALLIS, mutta ilman sitä tuo ahdin on viraton.
Niin, mehän keskusteltiinkin aikaisemmin tuosta yv:llä. Makia elämä maksaanorsu kirjoitti:Minultahan noita saa.jeemu kirjoitti:Tuohan se olisi. Mistäs noita saisi? Täytyy laittaa harkintaan.norsu kirjoitti:Pistä mieluummin samainen gt32 mutta juuttuvilla siivillä. Riittää yli 350hv ja herää tyhjäkäynniltä...![]()
Totuus tuosta on kuitenkin aivan kuten Hatemi jo sanoikin: Ohjaus tuohon on KALLIS, mutta ilman sitä tuo ahdin on viraton.

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Jos nyt puhutaan siitä valkoisesta b omegasta niin siinä olevan gt32:sen pakopesä on .68 ar:llä. En itsekkään tarkkaan muista mutta taisi imu siipi olla 47mm ja pako siipi 55mm.petska kirjoitti:olisi muistikuva et omegassa on jollain 0.8 ar suhteella ja 0.63 voi olla kaksataa naksuun sopiva....jeemu kirjoitti:Sama ahdin mutta portillinen ja .63 pako ar:llä. Tuo varmasti olisi tähänkin projektiin parempi.petska kirjoitti:GT- piisaa jonnekkin 300hp hujakoille yhdestä bmw koneisesta (2.5 diiselissä) omegasta 297hp ja suti rulilla...![]()
en vaan muista tarkempia arvoja turbosta..
No oli miten oli, tämä 200d projekti jäi tähän, talliin tuli om605 mihin tungen tuon 32:sen.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Tämäkin menee vähän aiheesta ohi ,mutta kun täällä on puhuttu ar. luvusta
Meneeko ar luku ja pakosiiven koko yleensa käsikädessä
mulla on carret 3/4 missä on pakosiiven koko 57,5mm ar63 ja vakio t03 on 50mm ar48
Meneeko ar luku ja pakosiiven koko yleensa käsikädessä
mulla on carret 3/4 missä on pakosiiven koko 57,5mm ar63 ja vakio t03 on 50mm ar48
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
A/R on kompressorin tai turbiinin torven alan suhde keskipisteen etäisyyteen akselista ilmaistuna tuumina. Esim. A/R=0,48 tuumaa. Siiven mitoilla ei ole merkitystä. Katso esim. http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch102.htmlsunbeam kirjoitti:Tämäkin menee vähän aiheesta ohi ,mutta kun täällä on puhuttu ar. luvusta
Meneeko ar luku ja pakosiiven koko yleensa käsikädessä
mulla on carret 3/4 missä on pakosiiven koko 57,5mm ar63 ja vakio t03 on 50mm ar48
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Ihan yhtähyvin pinta-ala on neliösenttiä ja mainittu etäisyys senttejä jolloin a/r:n yksikkö on senttiä tai cm.tomant kirjoitti:A/R on kompressorin tai turbiinin torven alan suhde keskipisteen etäisyyteen akselista ilmaistuna tuumina. Esim. A/R=0,48 tuumaa. Siiven mitoilla ei ole merkitystä. Katso esim. http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch102.htmlsunbeam kirjoitti:Tämäkin menee vähän aiheesta ohi ,mutta kun täällä on puhuttu ar. luvusta
Meneeko ar luku ja pakosiiven koko yleensa käsikädessä
mulla on carret 3/4 missä on pakosiiven koko 57,5mm ar63 ja vakio t03 on 50mm ar48
tomant
Torvi tunnetaan myös nieluna

Mitta voisi olla tietysti senttiäkin, mutta se on ilmeisesti tuumaa. Jos esimerkiksi pinta-ala on 1 neliötuuma ja etäisyys 2 tuumaa on A/R=0,5 tuumaa, mikä on tyypillinen arvo pienelle ahtimelle. Neliösentteinä vastaava olisi noin 6,45/5,08 eli 1,27 mikä on aivan erinäköinen ahdin. A/R=0,5 sentteinä johtaisi säteeseen 12,9 cm, mikä ei voi pitää paikkaansa.TDIfreak kirjoitti:Ihan yhtähyvin pinta-ala on neliösenttiä ja mainittu etäisyys senttejä jolloin a/r:n yksikkö on senttiä tai cm.tomant kirjoitti:A/R on kompressorin tai turbiinin torven alan suhde keskipisteen etäisyyteen akselista ilmaistuna tuumina. Esim. A/R=0,48 tuumaa. Siiven mitoilla ei ole merkitystä. Katso esim. http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch102.htmlsunbeam kirjoitti:Tämäkin menee vähän aiheesta ohi ,mutta kun täällä on puhuttu ar. luvusta
Meneeko ar luku ja pakosiiven koko yleensa käsikädessä
mulla on carret 3/4 missä on pakosiiven koko 57,5mm ar63 ja vakio t03 on 50mm ar48
tomant
Torvi tunnetaan myös nieluna :) .
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Tuossa on .63 pesällä oleva 32:nen http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=57463sunbeam kirjoitti:Just joo,onko toi ar=63 carrett pakopesä turhan pieni 2.9 dieseliin 7mm tapeilla ,talvi ahtimeksi vai tarviiko se jättää bensa koneisiin 350-400hv kuten myynti tekstissä luvattiin
Löytyy myös samalla siipi koolla olevaa ahdinta portittomalla .70 ar pesällä.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
kokeile pakopainemittari vaan kiinni...sunbeam kirjoitti:Just joo,onko toi ar=63 carrett pakopesä turhan pieni 2.9 dieseliin 7mm tapeilla ,talvi ahtimeksi vai tarviiko se jättää bensa koneisiin 350-400hv kuten myynti tekstissä luvattiin
Minulla on 2.5 kapiakantisessa 54/58 siivillä oleva ahdin ja pako ar on tietääkseni 63.....pelaa parhaiten 1.5-1.7bar ahdoilla...1.7 aavistuksen karkaa pakopaineet mut reilut 100tkm olen jo ajellut...


32 carretissa on vähän pienempi compura puoli ja siivet siksi se ei tuo pakokaan ahdista....mut bmw diiselin kyleessä tarvi reilusti korkeammat ahdot mitä mun autossa toi switserin ja holsetin sekasikiö....

mut kuitenkin 300hp kerhoon pukkas bemarinkin kones...ahtoja reilut 2bar
eli päätelmäksi et aika hyvä voipi olla toi 32 carretti 2.9 kapiakantiseenkin....kun ei vaan nosta ahtoja et alkaa pakopuoli ahdistaan.....

ja soppapumppua ei tarvi ruuvata tappiin minullakin on mynän säätö puolessa välissä kun ei auttanut tuossa pari vuotta sitten ruuvata lisää ei vaikuttanut kun oli liian pikku paineet ja pikkuinen ahdin

Itse tein ja säästin
Vois se näköjään toimia,tossa on imu puoli samankokoinen 58mm kun pakopuolikin ,mutta imun ar=50
Pakopaine mittari on jo mutta uuteen pakosarjaan tarvii laittaa lämpöanturikin paljon dieselissä lämmöt sais olla ?
On sit pari isompaa scwitseriä 60/60 ja 65/70 jos toi ei ole hyvä,mutta
niissä on paljon raskaampi akseli ja ne on huomattavasti isompia ulkomitaltaan
Pakopaine mittari on jo mutta uuteen pakosarjaan tarvii laittaa lämpöanturikin paljon dieselissä lämmöt sais olla ?
On sit pari isompaa scwitseriä 60/60 ja 65/70 jos toi ei ole hyvä,mutta
niissä on paljon raskaampi akseli ja ne on huomattavasti isompia ulkomitaltaan
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline