W124 300 12v vai 24v

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
JanisPetke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 10.12.2007 09:11

W124 300 12v vai 24v

Viesti Kirjoittaja JanisPetke »

Mitä eroa noilla 12 ja 24 venttiilisillä 300:lla on käytännössä muuta kuin teho?
Onko tuota konetta saanut uutena kumpanakin versiona? Kumpi on halutumpi, kestävämpi jne.?
12 venaset taitavat olla luonnollisesti käytettynä jonkun verran halvempia kuin 24v, vai?
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 300 12v vai 24v

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

JanisPetke kirjoitti:Mitä eroa noilla 12 ja 24 venttiilisillä 300:lla on käytännössä muuta kuin teho?
Onko tuota konetta saanut uutena kumpanakin versiona? Kumpi on halutumpi, kestävämpi jne.?
12 venaset taitavat olla luonnollisesti käytettynä jonkun verran halvempia kuin 24v, vai?
Kaikki 12V omistajat väittävät että se on kestävämpi, vaikka ei niillä kokemusta ole 24 tappisesta. noh itse sanon että kunnossa olevat 24V hakkaa 12tappiset 100-0. Minun mielipiteeni on tämä. Kyllä tuo moniventtiili kone käy sitten nätisti ollessaan kunnossa.

Itse tiedän todella huonoja 12 tappisia, mitkä käy miten sattuu, niin en osaa sanoa että kumpi on parempi. Mutta sen sanon että 12tappiseen on halvemmat osat, mikä on aina hyvä asia. Kulutus on samaa luokkaa molemmilla.
220.128 Black Mirror
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

24:ssa on tyyppivikoina kannentiiviste ja johtonivaska. 12v:n osalta tilanne on hankalampi. Koskaan ei tiedä mikä pettää :lol:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Fenton kirjoitti:24:ssa on tyyppivikoina kannentiiviste ja johtonivaska. 12v:n osalta tilanne on hankalampi. Koskaan ei tiedä mikä pettää :lol:
Johtonivaska ongelma on enemmänkin 320-24 ominaisuus.
220.128 Black Mirror
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Käytännössä noissa koneissa ei ole edes tehoeroa.. Noh lapulla näkyy olevan mutta ikään en ole eroa oikein tiellä huomannut :arrow: molemmat yhtä laiskoja :lol:

Monitappisen vika on tosiaan ainakin tuo kuseva kannentiiviste.
12-tappisessa (jos on tarpeeksi vanha) kulahtaa nenäkeppi sileäksi..ja satunnaisia käyntihäiriöitä saattaa ilmetä (niinkuinn varmaan kaikissa vanhoissa autoissa)..
Hyviä koneita kai ne kaikkiaan on
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 260
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

bensa vai diiseli? diiselissä ei kai tota johtonivaskavikaa? ainakin diiseli 24v. käy huomattavasti nätimmin kuin 12v.!!
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

E280T kirjoitti:bensa vai diiseli? diiselissä ei kai tota johtonivaskavikaa? ainakin diiseli 24v. käy huomattavasti nätimmin kuin 12v.!!
Juu, ei ole dieselissä johtonivaskavikaa.
Näin ollen pitäisikin tietää, puhutaanko nyt bensa- vai naftakoneesta.
Haullahan pääsee pitkälle, jos rinnakkain hakee OM603:sta ja OM606:sta, mitä naftakoneisiin tulee.. :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Luulisimpa että bensa koneesta on kysymys.

Ehkä :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kryptonite kirjoitti:
Fenton kirjoitti:24:ssa on tyyppivikoina kannentiiviste ja johtonivaska. 12v:n osalta tilanne on hankalampi. Koskaan ei tiedä mikä pettää :lol:
Johtonivaska ongelma on enemmänkin 320-24 ominaisuus.
Toden totta, tuli päissään ajateltua bensakuutosia yleensä.
Vaikkei kysymyksessä edes kerrottu kumpaa ainetta käytetään.

Pahoittelen.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
JanisPetke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 10.12.2007 09:11

Viesti Kirjoittaja JanisPetke »

Bensakonetta tarkoitin.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Fenton kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:
Fenton kirjoitti:24:ssa on tyyppivikoina kannentiiviste ja johtonivaska. 12v:n osalta tilanne on hankalampi. Koskaan ei tiedä mikä pettää :lol:
Johtonivaska ongelma on enemmänkin 320-24 ominaisuus.
Toden totta, tuli päissään ajateltua bensakuutosia yleensä.
Vaikkei kysymyksessä edes kerrottu kumpaa ainetta käytetään.

Pahoittelen.
Säikähin jo... luin unisila silmilä että: tuli päissään ajaltua bensakuutosia yleensä.
Piti muutaman kerran lukea ko en uskonu silmiä :P
Pienempi vika, isompi leka.
Vastaa Viestiin