W124 300 12v vai 24v
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma 10.12.2007 09:11
W124 300 12v vai 24v
Mitä eroa noilla 12 ja 24 venttiilisillä 300:lla on käytännössä muuta kuin teho?
Onko tuota konetta saanut uutena kumpanakin versiona? Kumpi on halutumpi, kestävämpi jne.?
12 venaset taitavat olla luonnollisesti käytettynä jonkun verran halvempia kuin 24v, vai?
Onko tuota konetta saanut uutena kumpanakin versiona? Kumpi on halutumpi, kestävämpi jne.?
12 venaset taitavat olla luonnollisesti käytettynä jonkun verran halvempia kuin 24v, vai?
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W124 300 12v vai 24v
Kaikki 12V omistajat väittävät että se on kestävämpi, vaikka ei niillä kokemusta ole 24 tappisesta. noh itse sanon että kunnossa olevat 24V hakkaa 12tappiset 100-0. Minun mielipiteeni on tämä. Kyllä tuo moniventtiili kone käy sitten nätisti ollessaan kunnossa.JanisPetke kirjoitti:Mitä eroa noilla 12 ja 24 venttiilisillä 300:lla on käytännössä muuta kuin teho?
Onko tuota konetta saanut uutena kumpanakin versiona? Kumpi on halutumpi, kestävämpi jne.?
12 venaset taitavat olla luonnollisesti käytettynä jonkun verran halvempia kuin 24v, vai?
Itse tiedän todella huonoja 12 tappisia, mitkä käy miten sattuu, niin en osaa sanoa että kumpi on parempi. Mutta sen sanon että 12tappiseen on halvemmat osat, mikä on aina hyvä asia. Kulutus on samaa luokkaa molemmilla.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Käytännössä noissa koneissa ei ole edes tehoeroa.. Noh lapulla näkyy olevan mutta ikään en ole eroa oikein tiellä huomannut
molemmat yhtä laiskoja
Monitappisen vika on tosiaan ainakin tuo kuseva kannentiiviste.
12-tappisessa (jos on tarpeeksi vanha) kulahtaa nenäkeppi sileäksi..ja satunnaisia käyntihäiriöitä saattaa ilmetä (niinkuinn varmaan kaikissa vanhoissa autoissa)..
Hyviä koneita kai ne kaikkiaan on


Monitappisen vika on tosiaan ainakin tuo kuseva kannentiiviste.
12-tappisessa (jos on tarpeeksi vanha) kulahtaa nenäkeppi sileäksi..ja satunnaisia käyntihäiriöitä saattaa ilmetä (niinkuinn varmaan kaikissa vanhoissa autoissa)..
Hyviä koneita kai ne kaikkiaan on
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Juu, ei ole dieselissä johtonivaskavikaa.E280T kirjoitti:bensa vai diiseli? diiselissä ei kai tota johtonivaskavikaa? ainakin diiseli 24v. käy huomattavasti nätimmin kuin 12v.!!
Näin ollen pitäisikin tietää, puhutaanko nyt bensa- vai naftakoneesta.
Haullahan pääsee pitkälle, jos rinnakkain hakee OM603:sta ja OM606:sta, mitä naftakoneisiin tulee..

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Toden totta, tuli päissään ajateltua bensakuutosia yleensä.Kryptonite kirjoitti:Johtonivaska ongelma on enemmänkin 320-24 ominaisuus.Fenton kirjoitti:24:ssa on tyyppivikoina kannentiiviste ja johtonivaska. 12v:n osalta tilanne on hankalampi. Koskaan ei tiedä mikä pettää
Vaikkei kysymyksessä edes kerrottu kumpaa ainetta käytetään.
Pahoittelen.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Säikähin jo... luin unisila silmilä että: tuli päissään ajaltua bensakuutosia yleensä.Fenton kirjoitti:Toden totta, tuli päissään ajateltua bensakuutosia yleensä.Kryptonite kirjoitti:Johtonivaska ongelma on enemmänkin 320-24 ominaisuus.Fenton kirjoitti:24:ssa on tyyppivikoina kannentiiviste ja johtonivaska. 12v:n osalta tilanne on hankalampi. Koskaan ei tiedä mikä pettää
Vaikkei kysymyksessä edes kerrottu kumpaa ainetta käytetään.
Pahoittelen.
Piti muutaman kerran lukea ko en uskonu silmiä

Pienempi vika, isompi leka.