200D korjausta

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

200D korjausta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Moi

Elikkäs ajattelin laittaa vähän omasta autosta(mb w124 200d 92) auto on ollut minulla vähän vajaa vuoden ja hyvin on toiminut 8)

Paitsi :lol:

(Korjattua)
-Etukallistuksen vakaajan kumit uusin kun olivat aivan muusina

-4 pytyn naftaputki oli edellisen omistajan itse vääntämä ja lopputulos tärissyt poikki.

-Nykyään uusi ja sellainen kuin sinne kuuluu.
oli vähän ihmettelemistä miten se sinne menee kun ei voinut ottaa vanhasta mallia joka meni imusarjan päälta jotenkin ihme mutkalla :shock:

- Mittarin valot ja tuuletus räppänien valot korjattu

-Mittari valojen ratkaisu himmentimen takana oleva johdin levy napsahtanut irti liitoksesta =kolvasin kuntoon

- Tuuletus räppänien valot :lol: vaihdoin pelkääjän puolen räppänän uuteen kun oli rikki ja huomasin että perskule sinne kuuluu valo :lol: kaikki olivat palaneet joten en tiennyt että sinne kuuluu (eka mersu kun on :oops: mutta ei varmasti viiminen)
nykyään kaikki palaa komiasti 8).
Samalla laitoin keskimmäiseen räppänään ne palat jotka pitävät vaaka tason siivet yhdessä kun sellaisetkin puuttuivat on aika leikkimistä niiden kanssa :)

(ei korjattua)
-Ruoste ongelmia :)

1 kuskin ovi muuten hyvässä kunnossa paitsi
Kuva


2 kuskin peili
maali kadonnut kulmasta jonnekkin
Kuva


-Tekniikka vika

1 Esikammio löysällä
yhtenä päivänä menin pihaan ja kuuntelin moottorin ääntä ja kuinka voima jyllää :oops: huomasin että oonko sittenkin ostanut höyry veturin :shock: kuului sellainen tshu tshu tshu ääni ihmettelin että mikä se mahtaa olla mutta kiireessä en kerinnyt katsoa tarkemmin sitten toisena päiväna huomasin ettei ääntä kuulunutkaan.

Vuoto kuuluu hyvin kun kone on lämmennyt (60-80 astetta) siksi ei yhtenä päivänä kuulunut, ja paikka on 2 pytyn suuttimen välistä tulee ilmaa ihan käden tuntuvasti ja mustaa pikeäkin on tullut :cry: toivon että ei ole pahasti syöpynyt :cry:

- korjaukseen keskiviikkona korjaaja sanoi että pistää uuden kammion ja liimaa sen ja kuulemma ei ole koskaan alkanut enää vuotamaan sen jälkeen :shock: toivotaan että on sanansa mukainen :lol:

mutta miten mahtaa olla jos sattuukin vuotamaan joskus niin irroituksen paikka jos on (liimattu) ?

2 Ruiskutus pumppu
Vika ja vika :lol: pumppussa on jostain kumman syystä säädetty syöttö liian pienelle vika ollut jo tehtaalta tullessa:)
elikkäs lisää "sauvua" kun katsastuksessa on käyty ja päästöt mitattu että paraneeko lisätä.

Samalla vaihtaisin hehkutulpat.


Muu vika

1 Löysä ikkuna kuskin ovessa
- kiristyksestä kuvia ja tekstiä kun kerkeän korjaamaan

lisää korjauksista kun kerkeän 8)
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Onko hehkut rikki kun vaihtelet? Varmuuden vuoksi vain noita ei kannata vaihdella. Omaan 200D:hen ei ole hehkuja vaihdettu koskaan, ja ajettu yli milli.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

ei niistä kyllä ole yksikään rikki :) tarvitsee katsoa mitä tekee kun pumpun säätää.

Tuossa viikonloppuna kerkesin tuon peilin korjaamaan :P

Tuossa teipattuna ja hiottuna
Kuva
tiedän olis sen peilin voinut irroittaa mutta halusin tehdä noin

maalattuna ja sitä ennen käsitelty endferner silikoonin/rasvanpoistajalla että maali pysyy :wink:
Kuva

Kuva lopputuloksesta kun saan napattua kuvan :)

Mitä tohon oveen kannattas tehdä jotain sinkki speitä vai kittiä onko turhaa, dremel käyntiin vaan hio ja maali pintaan? onko järkeä tehdä mitään :lol:
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Viikonloppuna en kerinnyt tekemään sitten yhtikäs mittään autoon :cry:

Mutta tuli tälläinen mieleen kun auto on edellisten omistajien (3:men) räpeltämä ja noenkierrätys mekanismi on tukittu ja ohjaus kisko otettu pois mutta läppä on jätetty imusarjaan joka siellä sitten heiluu työttömänä.
kymysys kuuluu onko sitä järkeä ottaa pois sieltä :?: onko siitä haittaa kun heiluu, sais ainakin vähän ylimääräistä ääntä pois koneen äänestä :lol:
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Läppä ehdottomasti pois. Varsinkin jos se pääsee siellä liikkumaan omia aikojaan.
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Kiitoksia tiedosta läppä lähtee pian:) mitenkäs voiko kaikki ne kiskot ottaa pois jotka liittyy läpän ohjaukseen tuleeko sanomista konttorissa? :lol:
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Tänään otin lämmönsäätöpaneelin irti ja arveluni piti paikkaansa kummankin rullan juotokset olivat huonoja siinä paneelia irrottaessa kävi vahinko että toisen rullan kiinnitys tappi katkesi kun olivat liimattu kiinni.

Kuuluuko ne liimata kiini kun tuossa ainakin näkyi liima oikeen kunnolla:?: :shock: Toinen ainakin napsahti lujasti ilman liimaa kiinni :)

Elikkäs kuinka paljon maksaa kyseinen lämmönsäätö rulla taikka rullat? :roll: merkkiliikkeestä vai romuttamo? :lol:
Kun ei oikeen kiinnosta alkaa liimaamaan tappia kiinni kun ei ikinä hyvä tule liimaamalla:lol:
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kyllä sen läpän voi heittää kokonaan meneen siältä. mulla on se läppä otettu pois ja laitettu siihen ilmanputsarikoteloon sen läpän akselin reijän tilalle pultti ja mutteri. sitten mulla on pakokaasun kierrätys otettu kokonaan pois, eli se koko putki, mistä ne kaasut on ennen virrannu imusarjalle. ja katsastuksissa ei oo ollu mitään ongelmaa. kunhan muistaa vaan ruuvata syötön sopivalle, ennenku menee sinne konttorille. :lol:
W201 250DT 20V
w201 190E
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Tänään saa läppä kyytiä kun pääsen töistä aikasin :twisted: kuvia voisin laittaa jos jatkossa joku on vielä kokemattomanpi tuon "piristyksen" kanssa :lol:
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Nonii nyt on läppä lähtenyt ja totisesti sai kyytiä :lol:


Työ kesti yllättävän kauan kun tuli pari ongelmaa :oops:

Kuva

Kuva läpästä :) mikä kuvassa esitettu laite on? ja voiko poistaa?

Kuva

Toinen kuva

Ajattelin että läppän ohjaus tanko lähtisi ja läppä mukana helposti, kun aukaisee nuo ruuvit. Mutta tietenkin olivan niin Perkl tiukassa että kannat niistä meni ja crc oli apuna mutta ei auttanut :oops:

Siinä tovi taisteltiin ja turhautuminen iski :evil: hain lopulta dremelin ja katkaisu terän ja siivet poikki ja tanko tuli mukavasti pois :lol:

ja paineella roskat pois imusarjasta ja rätillä viimeistely :)

sitten velipoika tuli siihen ja sanoi että lyö käymään no tein työtä käskettyä väänsin avaimesta mutta mitään ei tapahtunut :shock:

kokeiltiin monta kertaa ei mitään :shock: ainakun väänsi start asentoon niin mitään ei tapahtunut :lol: siinä tutkittiin mitä olisi voinut tapahtua ja lopuksi meni peukalo keskelle kämmentä kun vikaa ei vaan löytynyt kaikki oli kuin ennen paitsi läppää ei ollut :lol: alettiin pelätä että puhtaudesta tunnettu diesel olisi hajonnut kun leikattiin laippa irti ja metalli purua lensi vähäsen. :lol:
alko olemaan niin pimeetä että alettiin lopettaa mutta sitten kokeilin vielä kerran otin "käsi"jarrun pois ja kytkin pohjaan ja lähti käymään kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollut ja alkoi toimia :lol:

Voisiko joku ketä paneutunut enemmän mersun henki elämään kertoa miksi ei ensiksi käynistynyt :oops: :?:

Huomattava ero perstuntumalla kierroksia ottaa paljon herkemmin ja kiihtyvyys parani mukavasti :twisted:

Huomenna lisää kuvia kun vielä tarvii vähän viimeistellä kun heräsi pieni amistelun halu itsessä :oops:
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Avatar
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ma 19.01.2004 15:56
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Tuo läppä on pakokaasun kierrätys systeemistä.Ei sillä mitään virkaa sinänsä ole ja ei kyllä pitäisi vaikuttaa mihinkään.Eikö siis kuulunu edes "naknak" ääntä kun tarttasit?
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Juuu kyllä tiedän mikä se läppä oli mutta tuo musta varmaankin anturi tai mikä onkaan, mikä sen virka oli :lol:
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Tänään tuli tukittua sitten se imusarjan oikealta puolelta lähtevä putki joka kuuluu noen kierrätykseen, koska haitari putki oli niin vääntynyt että ei mennyt enää paikoilleen ja siitä pääsi ilmaa sisälle :D
Kuva

Tuollaisen laipan leikkasin pellistä ja sopi todella hyvin eikä enää vuoda niinkuin ennen :)

Huomasin samalla että ne neljät kumipuslat ovat loppunsa nähnyt jotka pitää imusarjan kiinnikkeissä :) tuskin kauheen kalliit ovat huomenna ostan uudet :P
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Uudet kummit hankittu :P maksoi kaikki yhteensä 18e.
Kuva


ei ole ihme että piti vähän oli löysällä ja heilui :lol:


Kuva
Kuva

Öljynsuodatin jalan puolen kiinnikkeessä ei ollut kumeja lainkaa :shock:
ollut varmaan laiska omistaja viimeksi kun ei kumeja ole laittanu :lol: oli siinä pieni tappelu että sai sen laitettua, mutta nyt on laitettu ja ei tärise :lol:

seuraavaksi näätte kuvan takaluukusta :shock: joku on asentanut joskus autoon 6x9 kaijuttimet ja asennus jälki on sama kun sardiini purkki olisi aukaistu :shock:
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Vastaa Viestiin