2+3 paikkasista 124 pakettiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

2+3 paikkasista 124 pakettiautoista

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!

Onko tietoa onko noita 2+3 paikkasia pakuja tehty paljonkin muita kuin 4-matikkeina??
Siis niitä kovapenkkisiä.

Ainakin yhdellä foorumilaisella on ollut 100% varmuudella 300 TD 2+3 paikkanen paku.
Sitten 300 TDT takavetosia on kans joskus suomessa tehtailtu, mutta kuinka paljon niitä on tehty ja onko niitä vielä liikenteessä??

"Yhellä tutulla" on sellainen tallissa projektiautona...


~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
alille
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 06.04.2006 09:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Moi!

Viesti Kirjoittaja alille »

Määristä ei ole tietoa.

Yksi Bensa TD löytyy veljen varastosta, mutta se kyllä on 4-matic.

Aikoinaan niitä tuotiin silloin 87 - 89 paikkeila.
Paino oli se jota haettiin jotta saatiin tietyt ehdot täyteen. Tästä syystä kaiketi piti olla 4-matic.

Mihin etsit ko autoa?
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 2+3 paikkasista 124 pakettiautoista

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

KOS kirjoitti:HEP!!

Onko tietoa onko noita 2+3 paikkasia pakuja tehty paljonkin muita kuin 4-matikkeina??
Siis niitä kovapenkkisiä.

Ainakin yhdellä foorumilaisella on ollut 100% varmuudella 300 TD 2+3 paikkanen paku.
Sitten 300 TDT takavetosia on kans joskus suomessa tehtailtu, mutta kuinka paljon niitä on tehty ja onko niitä vielä liikenteessä??

"Yhellä tutulla" on sellainen tallissa projektiautona...


~KOS~

Ostin aikoinaan v.89 uuden 300TDT 4-matic mesen ,maahantuoja Haljala Oy,tuotiin varmaan sinä vuonna useita kymmeniä jos ei satoja,maksoi uutena valmiiksi muutettuna pakuksi eli 5 senttiä paksut taka penkit (alkuperäiset tuli mukaan) 310000mk,samoilla varusteilla Veholla yli 600000,että kannatti ostaa näillä ryhti penkeillä.Autossa pelasi Vehon täysi takuu,ei mitään ongelmia. Tulli muuten haki kyseisen auton aikoinaan syyniin Oulun katsastuskonttorille,jossa auto syynättiin ja punnittiin,ja palautettiin ilman huomautuksia.
Sen verran tiedän,että jos kyseinen auto,kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla(mm.sammutin ja lisäpolttoaine säiliö painoi 1800kg)jonka laki vaati,ei auto varmasti sitä paina jos ei ole 4-matic turbo diessel,ja jos painaa on painoa nostettu keinotekoisesti.Muuten samalla autolla sai vielä 12 vuoden jälkeen yli 150000,ettei mitenkään kallista autoilua.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: 2+3 paikkasista 124 pakettiautoista

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jussilampi kirjoitti: Sen verran tiedän,että jos kyseinen auto,kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla(mm.sammutin ja lisäpolttoaine säiliö painoi 1800kg)jonka laki vaati,ei auto varmasti sitä paina jos ei ole 4-matic turbo diessel,ja jos painaa on painoa nostettu keinotekoisesti..
Paljonkohan on sit ollut punnituksessa "hyväntahdonlisää", kun meikäläisenkin entinen 300TE 4matic painoi tasan tuon 1800 kg. Siinä kyllä oli tempomatia lukuunottamatta kaikki mahdolliset varusteet mitä olla voi, pohjan panssaria myöten.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 2+3 paikkasista 124 pakettiautoista

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Aku P kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: Sen verran tiedän,että jos kyseinen auto,kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla(mm.sammutin ja lisäpolttoaine säiliö painoi 1800kg)jonka laki vaati,ei auto varmasti sitä paina jos ei ole 4-matic turbo diessel,ja jos painaa on painoa nostettu keinotekoisesti..
Paljonkohan on sit ollut punnituksessa "hyväntahdonlisää", kun meikäläisenkin entinen 300TE 4matic painoi tasan tuon 1800 kg. Siinä kyllä oli tempomatia lukuunottamatta kaikki mahdolliset varusteet mitä olla voi, pohjan panssaria myöten.


Saahan sen 300TE 4-maticin painaan sen 1800kg,laitetaan pohjapanssaria,vetokoukkua,isompaa akkua ja kumimattoja ym.Mutta kulutus sitä luokkaa että tulee verot maksettua sitä kautta.kuitenkin vähän haiskahtaa jos pelkkä takavetonen painaa 1800kg,on täytynyt olla mielikuvitusta rakentajalla,jos katsastajakaan ei löydä syytä lisäpainoon.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Hulk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:13
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Hulk »

Onko ne pitänyt olla jotain virallisia varusteita?

Maastureita kun nykyään katsastavat huoltoautoiksi niin siinäkin on joku painoraja, olikohan sekin 1800 kg, joka todetaan vasta vaa'alla. Huoltoautovarusteet voi katsos painaa.. tarvittaessa!

Eli oisko toiminut esim "takapenkinaluslevyksi" semmoinen 20 mm rautalevy. Tuleehan niitä kiloja lisää ja jämäkkä istua.

Niin, onko tämä jussin vanha auto ollut niitä suksiboksivehkeitä?
200d '86
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Tuo 1800 kg oli lainsäädännössä ollut possaanreikä. Kun painoi tuon 1800 kg niin ei ollut 80 km/h rajoitusta eikä tarvinnut laittaa sitä kattoboksia. Jos oli alle 1800 kg niin piti olla tuo boksi katolla, tai jos painoi yli 1800 kg niin oli tuo nopeusrajoitus. Myöhemminhä tuo nopeusjajoitus tuli myös tasan 1800 kg:n autoihin Karpon ohjelman jälkeen. Siinä paheksuttiin näitä veronkierto autoja ja esimerkkinä oli mm. erään katsastuskonttorin päälikkö, joka valtion virkamiehenäkin kierti autoveroa. Pian tuon ohjelman jälkeen lakia muutettiin poikkeuksellisesti koskemaan myös jo aikaisemmin katsastuksessa hyväksyttyjä autoja. Vuosikatsastuksessa niihin vaadittiin sitten se iso pakettiauton 80 lätkä.
Tuo 1800 kg taisi täyttyä lähinnä noissa 4-matikeissa, joissa oli ilmastointi ja kattoluukku sekä vetokoukku. Ja painoa "säädettiin" tarvittessa sopivalla tavalla.
Eräskin Humppilalainen autokorjaaja kehui kerran varustaneensa 60 kpl 4-matikkia 64 kg:n painoisella vetolaitteella. Se ei käynyt selväksi vaihdettiinko niihin putkipalkkien tilalle esim umpipalkit.
Myöhemminhän tuo veronkietoautojen nopeusrajoitus on tainnut "unohtua" lainsäädännöstä pakettiautojen määräysten muutuessa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

juhaoh kirjoitti: Eräskin Humppilalainen autokorjaaja kehui kerran varustaneensa 60 kpl 4-matikkia 64 kg:n painoisella vetolaitteella. Se ei käynyt selväksi vaihdettiinko niihin putkipalkkien tilalle esim umpipalkit.
Oisko oma ollut yksi noista. Heh.

Olihan siinä vielä noita varusterajoituksia nopeusrajoituksia sotkemassa. Esimerkiksi omalla autolla sai ajaa vain 80 km/h, koska ei ollut airbagia. Bagin kanssa olisi saanut ajaa satkua. Tästä kerran katsatstusmieskin sanoi ja suositteli vielä 80-lätkän ostamista autoon edes mukaan.

Arvannette, ostinko. :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Itsellänihän oli aikanaan tuollainen takavetoinen katsastettuna 2+2 paikkaiseksi Rautaa oli pultattu aika reilusti pohjaan kiinni, mutta eipä se tuossa vapari 300 kulutuksessa kyllä näkynyt, suorituskyvyssä kylläkin...
Pultattu rauta määrä varmaan vähensi kantavuutta ja näin ollen paikka määrää.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Aku P kirjoitti:
Olihan siinä vielä noita varusterajoituksia nopeusrajoituksia sotkemassa. Esimerkiksi omalla autolla sai ajaa vain 80 km/h, koska ei ollut airbagia. Bagin kanssa olisi saanut ajaa satkua. Tästä kerran katsatstusmieskin sanoi ja suositteli vielä 80-lätkän ostamista autoon edes mukaan.

Arvannette, ostinko. :twisted:
Tämä oli silloin välivaiheessa Karpon ohjelman jälkeen, mutta aluksi niissä ei olut sitä rajoitusta eikä varuste vaatimuksia, jos painoi sen 1800 +- 2,5 kg.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Re: 2+3 paikkasista 124 pakettiautoista

Viesti Kirjoittaja KOS »

KOS kirjoitti:HEP!!

Ainakin yhdellä foorumilaisella on ollut 100% varmuudella 300 TD 2+3 paikkanen paku.

~KOS~
Tuota "pyhimyksen" ex. autoa tarkotin.
Muistin et se ois ollu 2+3 paikkanen kun olin sitä kerran autoliikkeessä kattomassa....

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: 2+3 paikkasista 124 pakettiautoista

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

KOS kirjoitti:
KOS kirjoitti:HEP!!
Ainakin yhdellä foorumilaisella on ollut 100% varmuudella 300 TD 2+3 paikkanen paku.
~KOS~
Tuota "pyhimyksen" ex. autoa tarkotin.
Muistin et se ois ollu 2+3 paikkanen kun olin sitä kerran autoliikkeessä kattomassa....
~KOS~
Onhan noita ollut 250TD:kin, mutta nehän vaati kattoboksin kun paino jäi alle sen maakisen 1800kg:n.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Re: 2+3 paikkasista 124 pakettiautoista

Viesti Kirjoittaja KOS »

juhaoh kirjoitti:
KOS kirjoitti:
KOS kirjoitti:HEP!!
Ainakin yhdellä foorumilaisella on ollut 100% varmuudella 300 TD 2+3 paikkanen paku.
~KOS~
Tuota "pyhimyksen" ex. autoa tarkotin.
Muistin et se ois ollu 2+3 paikkanen kun olin sitä kerran autoliikkeessä kattomassa....
~KOS~
Onhan noita ollut 250TD:kin, mutta nehän vaati kattoboksin kun paino jäi alle sen maakisen 1800kg:n.
Eikös ne oo ollu "kaksipaikkasia urheiluautoja" jossa vene katolla..??
;-)

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: 2+3 paikkasista 124 pakettiautoista

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

KOS kirjoitti:
Tuota "pyhimyksen" ex. autoa tarkotin.
Muistin et se ois ollu 2+3 paikkanen kun olin sitä kerran autoliikkeessä kattomassa....

~KOS~
Muistit väärin tai et edes kattonut rekisteriotetta....
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Olen minäkin näitä nelivetoisia jotain 10 kpl väsännyt mutta niissä riittää
paino mutta sitten oli korjattavana en muista minkä numeroinen mutta pensa-auto kuitenkin en tiedä millä oli painoa lisätty kun asiakas pyysi jos saan punnittua jossain Menin katsastus toimistoon ja auto punnittiin
molemmat päät erikseen Paino oli tasan 1800 kg ja aivan tasan en tiedä
millä oli painoa lisätty mitään ei näkynyt missään muuta kuin takapenkin
alla oli paksusta profilista tehty kehikko mitä salossa ei hyväksytä minä
sahasin sen etupäästä poikki siirrettiin se takaosaan pari rautakankea
sisälle ja kiinni nyt se oli sarana Mutta kyllä näitä pensa auto oli silloin enemmänkin Mutta enää harvoin näkee näitä suksipoxsia kyllä on liikeenteessä
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja Aku P »

j.s.lehti. kirjoitti:Mutta kyllä näitä pensa auto oli silloin enemmänkin Mutta enää harvoin näkee näitä suksipoxsia kyllä on liikeenteessä
Tuntuu, että oman ex-matikin kanssa ihan identtisiä on ainakin muutama. Olisko niittä tuotu joskus nipussa oikeen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Aku P kirjoitti:
j.s.lehti. kirjoitti:Mutta kyllä näitä pensa auto oli silloin enemmänkin Mutta enää harvoin näkee näitä suksipoxsia kyllä on liikeenteessä
Tuntuu, että oman ex-matikin kanssa ihan identtisiä on ainakin muutama. Olisko niittä tuotu joskus nipussa oikeen.
Se oli semmonen Firma kun Haljala Oy,toi varmaan kymmeniä ja teki kaikki muutokset ja rekisteröi,mutta kaikki oli 300TDT 4-matic:ja ostin itse yhden v.89 maksoi 310000mk,(veholla yli 600000) ja ajoin 12 vuotta, sain Audin vaihdossa 154000mk,oikea talviauto.Tehtaan takuut toimi.
Huolloiksi riitti Öljyjen,puhdistajien,jarrupalojen ja nesteiden vaihdot.
Vikoja etunivelien suojakumit,ABS etujohdot, ratin sisällä joku tunnistin ,jarruvalokatkaisin,ohjausiskari,hihnankiristäjän iskari,taakse joku pusla,
Kaikki huollot ja korjaukset maksoi varmaan saman kun nykyauton iso huolto.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jussilampi kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
j.s.lehti. kirjoitti:Mutta kyllä näitä pensa auto oli silloin enemmänkin Mutta enää harvoin näkee näitä suksipoxsia kyllä on liikeenteessä
Tuntuu, että oman ex-matikin kanssa ihan identtisiä on ainakin muutama. Olisko niittä tuotu joskus nipussa oikeen.
Se oli semmonen Firma kun Haljala Oy,toi varmaan kymmeniä ja teki kaikki muutokset ja rekisteröi,mutta kaikki oli 300TDT 4-matic:ja ostin itse yhden v.89 maksoi 310000mk,(veholla yli 600000) ja ajoin 12 vuotta, sain Audin vaihdossa 154000mk,oikea talviauto.Tehtaan takuut toimi.
Huolloiksi riitti Öljyjen,puhdistajien,jarrupalojen ja nesteiden vaihdot.
Vikoja etunivelien suojakumit,ABS etujohdot, ratin sisällä joku tunnistin ,jarruvalokatkaisin,ohjausiskari,hihnankiristäjän iskari,taakse joku pusla,
Kaikki huollot ja korjaukset maksoi varmaan saman kun nykyauton iso huolto.
Pitääkin tota haljalaa hakea.

Itsehän en ajanut ku neljä vuotta matikilla, samantapaista vikaa tai kulumaa siinäkin. Perushuoltoa tyyliin jakajankantta ja jakoketjua laitettiin, sit tehtiin vielä iso alustaremppa jossa pistettiin taakse ja eteen kaikki uudet puslat, jouset ja iskarit. Käsittämättömän juhlava auto se oli ajaa talvisilla pöperökeleillä muutenkin, ja tuon alustalaiton jälkeen kahta parempi. 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Periaatteessa käytetty auto pitäisi saada tuoda ulkomailta Suomeen
samoilla ehdoilla, kuin sen on aikoinaan voinut uutena rekisteröidä
Suomessa. Ts. vastaavan 1989-mallisen MB:n pitäisi voida edelleen
rekisteröidä 2+3 -paikkaiseksi. AKE suhtautuu tähän kuitenkin nihkeästi.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Eipä taida onnistua enää....
...pakettiautoissa pitää olla penkit yhdessä rivissä.

Jos ei oo rekisteriotteessa merkintää vuodelta miekka ja kypärä et on jonku pykälän mukaiset penkit tavaratilaasa niin ei onnistu.

Tietääkö kukaan onko farkkuja tehty 6 paikkasina??
Ku sedaneita ainakin -86 ja -87 on suomeen tuotu 6 paikkasina takseina.
Näin tuollasen 6 paikkasen sedanin viimeviikolla omin silmin.

Jos farmareita on tehty 6 paikkasina niin siitähän voi tehä 3 paikkasen pakun jossa penkit yhessä rivissä.
(ainakin teoriassa pitäs onnistua..)
:-)

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

KOS kirjoitti:Tietääkö kukaan onko farkkuja tehty 6 paikkasina??
Ku sedaneita ainakin -86 ja -87 on suomeen tuotu 6 paikkasina takseina.
Näin tuollasen 6 paikkasen sedanin viimeviikolla omin silmin.

Voi vitsi, otitko edes kuvia!? Saksalaiset on aika villinä rattivaihteiseen ja keskityynylliseen W124:ään!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Oli "pilattu" eli muutettu lattiavaihteiseksi......
:-(
Pitääpä kysyä omistajalta et onko sillä tallessa ne rattivaihteen valitsimen hilut.


~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Siskon perheessä oli aikanaan 200td, vm-89.
Tämä auto oli 8:lle rekisteröity. Keskellä edessä oli tyyny, mutta vaihdekeppi oli lattiamallia, varressa oli semmoinen outo"kurvi". :D
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

8 hengen

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Kyllä täälläkin Päin päin ainakin 2 kpl liikkui Mutta jonnekin ne hävisivät Ei ole näkynyt Se vaihdekeppi oli jatkettu taitettu noin 10 senttiä kuljettajan jalan viereen. Ja jos oli iso kuljettaja siinä oli aika ahdasta.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Silloin 1989 ei tarvinnut penkkien olla yhdessä rivissä.
Nyt käytettynä maahan tuotaviin autoihin sovelletaan niitä
määräyksiä, joita sovellettiin autoihin, kun ne olivat uusia.
Autojen ei tarvitse täyttää myöhemmin annettuja vaatimuksia.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

JarkkoN kirjoitti:Silloin 1989 ei tarvinnut penkkien olla yhdessä rivissä.
Nyt käytettynä maahan tuotaviin autoihin sovelletaan niitä
määräyksiä, joita sovellettiin autoihin, kun ne olivat uusia.
Autojen ei tarvitse täyttää myöhemmin annettuja vaatimuksia.

Kyllä se muistaakseni 1990 tai 1991 loppu näitten 1800 kiloisten takapenkillisten hyväksyntä,olisihan niitä tuotu muuten pakuina jatkuvasti.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
mie2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 22.12.2007 16:37
Paikkakunta: Itä-Suomen lääni

Viesti Kirjoittaja mie2 »

Tarkka päivämäärä taisi olla 15.6.1990, johon mennessä auto piti olla maahantuotu ja tullattu.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jatketaan vanhaa topicia kun tuli mieleen kysymys. Olen ymmärtänyt, että verovapaus saavutettiin, kun

- takapenkit muutettiin koviksi
- omapaino oli 1800 kg (saiko mennä yli?)
- 80-lätkä

Mitä muuta? Oliko tilavuusvaatimusta? Mikä muuten selittäisi suksiboksit? Onko kellään tietoa mistä aiheesta saisi lisätietoa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:Jatketaan vanhaa topicia kun tuli mieleen kysymys. Olen ymmärtänyt, että verovapaus saavutettiin, kun

- takapenkit muutettiin koviksi
- omapaino oli 1800 kg (saiko mennä yli?)
- 80-lätkä

Mitä muuta? Oliko tilavuusvaatimusta? Mikä muuten selittäisi suksiboksit? Onko kellään tietoa mistä aiheesta saisi lisätietoa?
Mites sitikka-kansa -- BX vanejahan näki myös "boksitettuina" takavuosina.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2272
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...kyllä verovapaus saavutettiin muillakin painoilla :twisted: ...tosin sitten boxi katolle :lol: ...ja niitä oli sitte 200, 230, 250 ja tietenkin volvoja, citikoita, audeja ja muistaakseni joskus tullut vastaan jopa e30 bmw jos oikein muistan :shock:
Vastaa Viestiin