itellä on H&R:n -45mm madallus laatikossa oottamassa vaihtoa, että mikä on näitten "kumien" vaikutus mataluuteen? eli mitkä kumit kannattais ostaa että sais mahdollisimman matalan?
madallus ja kumit
madallus ja kumit
eli haluaisin tietää näistä kumeista mitkä voidaan vaihtaa jousien vaihdon yhteydessä. Asian luin tästä topicista: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42104
itellä on H&R:n -45mm madallus laatikossa oottamassa vaihtoa, että mikä on näitten "kumien" vaikutus mataluuteen? eli mitkä kumit kannattais ostaa että sais mahdollisimman matalan?

itellä on H&R:n -45mm madallus laatikossa oottamassa vaihtoa, että mikä on näitten "kumien" vaikutus mataluuteen? eli mitkä kumit kannattais ostaa että sais mahdollisimman matalan?
Re: madallus ja kumit
retzki kirjoitti:eli haluaisin tietää näistä kumeista mitkä voidaan vaihtaa jousien vaihdon yhteydessä. Asian luin tästä topicista: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42104
itellä on H&R:n -45mm madallus laatikossa oottamassa vaihtoa, että mikä on näitten "kumien" vaikutus mataluuteen? eli mitkä kumit kannattais ostaa että sais mahdollisimman matalan?![]()
edit: ja mielellään etupää huomattavasti matalampi kun perä ;D
No ainakin W201:een noita kumeja on muistaakseni neljää eri vahvuutta, alkaen 9mm ja olikohan joku 24mm vahvin. Eli kyllähän jo pelkästään niillä saa reilun sentin madallettua jos vaikka neloskumit ovat siellä alkuperäsenä ja laittaa tilalle nuo ykköskumit. Itse suosittelen että laitat eteen ykköskumit ja taakse kakkoset. Alustasarjan kans tulee hyvännäköinen saksalaistyylinen etukenoasento.
-MB E250 CGI -10
-MB E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
joo eli tarkotuksena ois tämä etukenoasentoKinnunen kirjoitti:No ainakin W201:een noita kumeja on muistaakseni neljää eri vahvuutta, alkaen 9mm ja olikohan joku 24mm vahvin. Eli kyllähän jo pelkästään niillä saa reilun sentin madallettua jos vaikka neloskumit ovat siellä alkuperäsenä ja laittaa tilalle nuo ykköskumit. Itse suosittelen että laitat eteen ykköskumit ja taakse kakkoset. Alustasarjan kans tulee hyvännäköinen saksalaistyylinen etukenoasento.
eli ykköset eteen ja kakkoset taakse, tälläkö sitten etukenoasento onnistuu ja madaltuu sentin vielä lisää?
Itellä on tuossa allekirjotuksessa edessä ja takana ykkösen kumit. Noilla kumeilla saatava madallushan riippuu ihan siitä mitkä kumit sulla siellä tällä hetkellä on.retzki kirjoitti:joo eli tarkotuksena ois tämä etukenoasentoKinnunen kirjoitti:No ainakin W201:een noita kumeja on muistaakseni neljää eri vahvuutta, alkaen 9mm ja olikohan joku 24mm vahvin. Eli kyllähän jo pelkästään niillä saa reilun sentin madallettua jos vaikka neloskumit ovat siellä alkuperäsenä ja laittaa tilalle nuo ykköskumit. Itse suosittelen että laitat eteen ykköskumit ja taakse kakkoset. Alustasarjan kans tulee hyvännäköinen saksalaistyylinen etukenoasento.ja malli on kyllä w201.
eli ykköset eteen ja kakkoset taakse, tälläkö sitten etukenoasento onnistuu ja madaltuu sentin vielä lisää?
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
[/quote]Itellä on tuossa allekirjotuksessa edessä ja takana ykkösen kumit. Noilla kumeilla saatava madallushan riippuu ihan siitä mitkä kumit sulla siellä tällä hetkellä on.
[/quote]
eli luultavasti siellä on ne alkuperäiset, ja niistä minulla ei ole tietoa et minkä kokoiset ne ovat.. kertokoot joku asiasta tietävä?
eli luultavasti siellä on ne alkuperäiset, ja niistä minulla ei ole tietoa et minkä kokoiset ne ovat.. kertokoot joku asiasta tietävä?
Viisain kurkistaa mitkä siellä on. Niissä kumien alareunassa näkyy nystyrät joka kertoo kumin numeron.retzki kirjoitti: eli luultavasti siellä on ne alkuperäiset, ja niistä minulla ei ole tietoa et minkä kokoiset ne ovat.. kertokoot joku asiasta tietävä?
Niin ja tuon kumin vaikutushan on kaksinkertainen eli jos vaidat 24mm kumit 9mm:iin niin laskee n. 30 mm.
juhaoh kirjoitti:Viisain kurkistaa mitkä siellä on. Niissä kumien alareunassa näkyy nystyrät joka kertoo kumin numeron.retzki kirjoitti: eli luultavasti siellä on ne alkuperäiset, ja niistä minulla ei ole tietoa et minkä kokoiset ne ovat.. kertokoot joku asiasta tietävä?
Niin ja tuon kumin vaikutushan on kaksinkertainen eli jos vaidat 24mm kumit 9mm:iin niin laskee n. 30 mm.
ei se nyt ihan kaksin kertainen ole lähimainkaan, mutta isompi kyllä mitä kumin millimääräinen ero.
Joskus käy sitenkin, että pitää ostaa 12 kumia ennenkuin löytyy se sopiva. Se ykkösen kumi sopivan renkaan kanssa ja sopivalla ajotylillä aiheuttaa pohjakosketusta, tai siis renkaan kulutuspinnan pohjaamista pyöräkoteloon
Sopivan kumi riippuu vähän auton ja lisälaitteiden painostakin.
Kumi tulee jousen päälle...ja ei niitä kannata ostaa lisää jos siellä on jo sopivan kokoinen valmiina
Sopivan kumi riippuu vähän auton ja lisälaitteiden painostakin.
Kumi tulee jousen päälle...ja ei niitä kannata ostaa lisää jos siellä on jo sopivan kokoinen valmiina
Lisää tietoa: www.skg.fi
mutta tuleeko vielä 45mm madalluksella pohjakosketusta vaikka ostais ykkösen kumit? ei kai siitä niin matala voi tullaveskola kirjoitti:Joskus käy sitenkin, että pitää ostaa 12 kumia ennenkuin löytyy se sopiva. Se ykkösen kumi sopivan renkaan kanssa ja sopivalla ajotylillä aiheuttaa pohjakosketusta, tai siis renkaan kulutuspinnan pohjaamista pyöräkoteloon![]()
Sopivan kumi riippuu vähän auton ja lisälaitteiden painostakin.
Kumi tulee jousen päälle...ja ei niitä kannata ostaa lisää jos siellä on jo sopivan kokoinen valmiina
kumminki aattelin ostaa 1 kumin eteen ja 2 kumin taakse -45mm madalluksen kanssa? onko noi hyvät vai mitkä kumit sopis paremmin, kellään kokemusta tai tietoa?
Puhutaanko nyt auton pohjakosketuksesta vai renkaan ottamisesta koteloon? Jos jälkimmäinen niin minkäs kokoset renkaat retzkin autossa on?retzki kirjoitti:mutta tuleeko vielä 45mm madalluksella pohjakosketusta vaikka ostais ykkösen kumit? ei kai siitä niin matala voi tullaveskola kirjoitti:Joskus käy sitenkin, että pitää ostaa 12 kumia ennenkuin löytyy se sopiva. Se ykkösen kumi sopivan renkaan kanssa ja sopivalla ajotylillä aiheuttaa pohjakosketusta, tai siis renkaan kulutuspinnan pohjaamista pyöräkoteloon![]()
Sopivan kumi riippuu vähän auton ja lisälaitteiden painostakin.
Kumi tulee jousen päälle...ja ei niitä kannata ostaa lisää jos siellä on jo sopivan kokoinen valmiina![]()
kumminki aattelin ostaa 1 kumin eteen ja 2 kumin taakse -45mm madalluksen kanssa? onko noi hyvät vai mitkä kumit sopis paremmin, kellään kokemusta tai tietoa?
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
joo siis renkaan ottamisesta koteloonZalbeer kirjoitti:Puhutaanko nyt auton pohjakosketuksesta vai renkaan ottamisesta koteloon? Jos jälkimmäinen niin minkäs kokoset renkaat retzkin autossa on?retzki kirjoitti:mutta tuleeko vielä 45mm madalluksella pohjakosketusta vaikka ostais ykkösen kumit? ei kai siitä niin matala voi tullaveskola kirjoitti:Joskus käy sitenkin, että pitää ostaa 12 kumia ennenkuin löytyy se sopiva. Se ykkösen kumi sopivan renkaan kanssa ja sopivalla ajotylillä aiheuttaa pohjakosketusta, tai siis renkaan kulutuspinnan pohjaamista pyöräkoteloon![]()
Sopivan kumi riippuu vähän auton ja lisälaitteiden painostakin.
Kumi tulee jousen päälle...ja ei niitä kannata ostaa lisää jos siellä on jo sopivan kokoinen valmiina![]()
kumminki aattelin ostaa 1 kumin eteen ja 2 kumin taakse -45mm madalluksen kanssa? onko noi hyvät vai mitkä kumit sopis paremmin, kellään kokemusta tai tietoa?
Ei sitä kukaan pysty sanomaan mitä tulee milläkin kumilla ja renkaalla. Renkaita on miljoona erikokoista, vanteita on joka autossa erilaiset, autoja on miljoona eri painoista ja eri varusteilla, autojen lähtökorkeudet vaihtelevat kymmenen senttiä. Auton paino, käytetty nopeus, tienlaatu (kuoppien ominaisuudet), ja ajajan tyyli vaikuttavat ottaako rengas kiinni pyöränkoteloon. Minulla ottaa edelleenkin tietynlaisessa käännöksessä, vaikka lokareita on levitetty 20 mm. Nuo ketkä sanovat ettei ota kiinni, ne valehtelevat. Ne eivät raaski ajaa niillä autoilla siten kuin autoilla on suunniteltu ajettavan, eli 140 lasissa siltojen ja töyssyisten mutkien läpi
Eikös minulla ole H&R 45 mm ja kakkosen kumit, ja kyllä ne saa kaariin kiinni kakkosen kumeillakin. Minulla on nyt tosi hyvä alusta ajella noita pikkuteitä päivittäin 2*50 km töihin. (Renkaat on _uudet_ 205/60R16 ja kori on W124 farmari, keulapainona 3 litran dieseli ja ilmastointi + turbo + eberi)
Kyllä käytännössä jousi pitää ja kannattaa ottaa pois, samalla rasvaa sen kumin kunnolla.
Eikös minulla ole H&R 45 mm ja kakkosen kumit, ja kyllä ne saa kaariin kiinni kakkosen kumeillakin. Minulla on nyt tosi hyvä alusta ajella noita pikkuteitä päivittäin 2*50 km töihin. (Renkaat on _uudet_ 205/60R16 ja kori on W124 farmari, keulapainona 3 litran dieseli ja ilmastointi + turbo + eberi)
Kyllä käytännössä jousi pitää ja kannattaa ottaa pois, samalla rasvaa sen kumin kunnolla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mulla 205/50 16 talvikumi -40mm vogtland jouset ja ykkösen kumit eessä ja takana. Ei oo ottanu kii mihkään paitsi etukaaren etureunaan sillon ku renkaat on käännetty tappiin ja sattuu olee kunnon töyssy et keula joustaa.. Mut ei kuitenkaan normaaliajossa ota mihkään... 
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Itellä nyt talvitassuis matalampi kumiprofiili ku kesärenkais, ja tolla -40mm weitec jousilla ei ainakaan raavi kiinniKaiM kirjoitti:Entisessä 201ssä otti kiinni ja komeestiveskola kirjoitti:Nuo ketkä sanovat ettei ota kiinni, ne valehtelevat. Ne eivät raaski ajaa niillä autoilla siten kuin autoilla on suunniteltu ajettavan, eli 140 lasissa siltojen ja töyssyisten mutkien läpi![]()
![]()
![]()
-40mm weitecit ja 8mm kumit edessä, takana tais olla 2 kumitvai tulikohan sinnekkin ykköset, ei voi muistaa.
Edestä rälläkällä hipasin kaaren pokkaukset pois ni herken kihnuamasta joka töyssyssä, tosin renkaita ei siltikää kärsiny aivan linkkuun pahassa kuopassa laittaa, talvirenkaat ku tuli alle ni piti korottaa![]()
15" ja ET35 vanteella kesäkumina pyöri 195/60 ja talvella oisko ollu 195/65![]()
Ceessäkin tuntuu rouhivan edessäetuset linkkuun ja metriseen kuoppaan ku jysäyttää ni ryystää kivasti, en oo kyl ihan varma että ryystääkö puskuri maata vai rengas lokaria
vaiko molempia, rapinaa kuuluu mutta sehän kuuluu asiaan
Viimmeks kuullosti rouhivan tosissaan iisalmessa LH-osan takapihallaempähän toista kertaa sinne änkee
- LoveD
- MasaMbW124
- Mersumies

- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Siinä ne on kupin pohjalla ja sen kumin reunus tulee kupista vähän ulos jousen ympärillä ja reunuksessa näkyy ne nystyrä kolmella kohtaa reunusta. Etupäästä ne on helppo kattoa kun kääntää renkaan linkkuun.retzki kirjoitti:katoin tänään mersun alle, ja millään en niitä kumeja löytäny. Jousen yläpää meni suoraan kuppiin ja siinäkää välillä en nähny mitää kumea vaikka kuinka yritin kattoa




