itellä on H&R:n -45mm madallus laatikossa oottamassa vaihtoa, että mikä on näitten "kumien" vaikutus mataluuteen? eli mitkä kumit kannattais ostaa että sais mahdollisimman matalan?


retzki kirjoitti:eli haluaisin tietää näistä kumeista mitkä voidaan vaihtaa jousien vaihdon yhteydessä. Asian luin tästä topicista: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42104
itellä on H&R:n -45mm madallus laatikossa oottamassa vaihtoa, että mikä on näitten "kumien" vaikutus mataluuteen? eli mitkä kumit kannattais ostaa että sais mahdollisimman matalan?![]()
joo eli tarkotuksena ois tämä etukenoasentoKinnunen kirjoitti:No ainakin W201:een noita kumeja on muistaakseni neljää eri vahvuutta, alkaen 9mm ja olikohan joku 24mm vahvin. Eli kyllähän jo pelkästään niillä saa reilun sentin madallettua jos vaikka neloskumit ovat siellä alkuperäsenä ja laittaa tilalle nuo ykköskumit. Itse suosittelen että laitat eteen ykköskumit ja taakse kakkoset. Alustasarjan kans tulee hyvännäköinen saksalaistyylinen etukenoasento.
Itellä on tuossa allekirjotuksessa edessä ja takana ykkösen kumit. Noilla kumeilla saatava madallushan riippuu ihan siitä mitkä kumit sulla siellä tällä hetkellä on.retzki kirjoitti:joo eli tarkotuksena ois tämä etukenoasentoKinnunen kirjoitti:No ainakin W201:een noita kumeja on muistaakseni neljää eri vahvuutta, alkaen 9mm ja olikohan joku 24mm vahvin. Eli kyllähän jo pelkästään niillä saa reilun sentin madallettua jos vaikka neloskumit ovat siellä alkuperäsenä ja laittaa tilalle nuo ykköskumit. Itse suosittelen että laitat eteen ykköskumit ja taakse kakkoset. Alustasarjan kans tulee hyvännäköinen saksalaistyylinen etukenoasento.ja malli on kyllä w201.
eli ykköset eteen ja kakkoset taakse, tälläkö sitten etukenoasento onnistuu ja madaltuu sentin vielä lisää?
Viisain kurkistaa mitkä siellä on. Niissä kumien alareunassa näkyy nystyrät joka kertoo kumin numeron.retzki kirjoitti: eli luultavasti siellä on ne alkuperäiset, ja niistä minulla ei ole tietoa et minkä kokoiset ne ovat.. kertokoot joku asiasta tietävä?
juhaoh kirjoitti:Viisain kurkistaa mitkä siellä on. Niissä kumien alareunassa näkyy nystyrät joka kertoo kumin numeron.retzki kirjoitti: eli luultavasti siellä on ne alkuperäiset, ja niistä minulla ei ole tietoa et minkä kokoiset ne ovat.. kertokoot joku asiasta tietävä?
Niin ja tuon kumin vaikutushan on kaksinkertainen eli jos vaidat 24mm kumit 9mm:iin niin laskee n. 30 mm.
mutta tuleeko vielä 45mm madalluksella pohjakosketusta vaikka ostais ykkösen kumit? ei kai siitä niin matala voi tullaveskola kirjoitti:Joskus käy sitenkin, että pitää ostaa 12 kumia ennenkuin löytyy se sopiva. Se ykkösen kumi sopivan renkaan kanssa ja sopivalla ajotylillä aiheuttaa pohjakosketusta, tai siis renkaan kulutuspinnan pohjaamista pyöräkoteloon![]()
Sopivan kumi riippuu vähän auton ja lisälaitteiden painostakin.
Kumi tulee jousen päälle...ja ei niitä kannata ostaa lisää jos siellä on jo sopivan kokoinen valmiina
Puhutaanko nyt auton pohjakosketuksesta vai renkaan ottamisesta koteloon? Jos jälkimmäinen niin minkäs kokoset renkaat retzkin autossa on?retzki kirjoitti:mutta tuleeko vielä 45mm madalluksella pohjakosketusta vaikka ostais ykkösen kumit? ei kai siitä niin matala voi tullaveskola kirjoitti:Joskus käy sitenkin, että pitää ostaa 12 kumia ennenkuin löytyy se sopiva. Se ykkösen kumi sopivan renkaan kanssa ja sopivalla ajotylillä aiheuttaa pohjakosketusta, tai siis renkaan kulutuspinnan pohjaamista pyöräkoteloon![]()
Sopivan kumi riippuu vähän auton ja lisälaitteiden painostakin.
Kumi tulee jousen päälle...ja ei niitä kannata ostaa lisää jos siellä on jo sopivan kokoinen valmiina![]()
kumminki aattelin ostaa 1 kumin eteen ja 2 kumin taakse -45mm madalluksen kanssa? onko noi hyvät vai mitkä kumit sopis paremmin, kellään kokemusta tai tietoa?
joo siis renkaan ottamisesta koteloonZalbeer kirjoitti:Puhutaanko nyt auton pohjakosketuksesta vai renkaan ottamisesta koteloon? Jos jälkimmäinen niin minkäs kokoset renkaat retzkin autossa on?retzki kirjoitti:mutta tuleeko vielä 45mm madalluksella pohjakosketusta vaikka ostais ykkösen kumit? ei kai siitä niin matala voi tullaveskola kirjoitti:Joskus käy sitenkin, että pitää ostaa 12 kumia ennenkuin löytyy se sopiva. Se ykkösen kumi sopivan renkaan kanssa ja sopivalla ajotylillä aiheuttaa pohjakosketusta, tai siis renkaan kulutuspinnan pohjaamista pyöräkoteloon![]()
Sopivan kumi riippuu vähän auton ja lisälaitteiden painostakin.
Kumi tulee jousen päälle...ja ei niitä kannata ostaa lisää jos siellä on jo sopivan kokoinen valmiina![]()
kumminki aattelin ostaa 1 kumin eteen ja 2 kumin taakse -45mm madalluksen kanssa? onko noi hyvät vai mitkä kumit sopis paremmin, kellään kokemusta tai tietoa?
Itellä nyt talvitassuis matalampi kumiprofiili ku kesärenkais, ja tolla -40mm weitec jousilla ei ainakaan raavi kiinniKaiM kirjoitti:Entisessä 201ssä otti kiinni ja komeestiveskola kirjoitti:Nuo ketkä sanovat ettei ota kiinni, ne valehtelevat. Ne eivät raaski ajaa niillä autoilla siten kuin autoilla on suunniteltu ajettavan, eli 140 lasissa siltojen ja töyssyisten mutkien läpi![]()
![]()
![]()
-40mm weitecit ja 8mm kumit edessä, takana tais olla 2 kumitvai tulikohan sinnekkin ykköset, ei voi muistaa.
Edestä rälläkällä hipasin kaaren pokkaukset pois ni herken kihnuamasta joka töyssyssä, tosin renkaita ei siltikää kärsiny aivan linkkuun pahassa kuopassa laittaa, talvirenkaat ku tuli alle ni piti korottaa![]()
15" ja ET35 vanteella kesäkumina pyöri 195/60 ja talvella oisko ollu 195/65![]()
Ceessäkin tuntuu rouhivan edessäetuset linkkuun ja metriseen kuoppaan ku jysäyttää ni ryystää kivasti, en oo kyl ihan varma että ryystääkö puskuri maata vai rengas lokaria
vaiko molempia, rapinaa kuuluu mutta sehän kuuluu asiaan
Viimmeks kuullosti rouhivan tosissaan iisalmessa LH-osan takapihallaempähän toista kertaa sinne änkee
Siinä ne on kupin pohjalla ja sen kumin reunus tulee kupista vähän ulos jousen ympärillä ja reunuksessa näkyy ne nystyrä kolmella kohtaa reunusta. Etupäästä ne on helppo kattoa kun kääntää renkaan linkkuun.retzki kirjoitti:katoin tänään mersun alle, ja millään en niitä kumeja löytäny. Jousen yläpää meni suoraan kuppiin ja siinäkää välillä en nähny mitää kumea vaikka kuinka yritin kattoa