Noin se mittari bemareissakin toimii eikä niissä silloin vikaa ole.Mittari tarvii tietoa abs antureilta toimiakseen ja jos pyörät ei pyöri ei tietokone voi kulutusta l/100km laskea.Näin siis bemarissa,uskoisin että ässä mersussa suurinpiirtein sama systeemi.
Kulutusmittarin pitääkin näyttää hetkellistä kulutusta tappiin asti, koska jos auto ei liiku, kulutus on ääretön/100 km. Heti kun auto liikkuu, voidaan laskea hetkellinen kulutus oikein. Keskikulutusmittarin taas pitäisi auton ollessa paikallaan ruveta hiljalleen hivuttamaan litramäärää ylöspäin.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Sinänsä ihan looginen ja oikeakin päätelmä Fenton:ilta, mutta kyllä kulutusmittarin oikeasti pitäisi näyttää "väärin" eli nollakulutusta, kun auto käy paikallaan....... siis ainakin mulla näyttää näin.
Kun ei oo kokemusta juuri mersun mittarista, niin ei osaa sanoa varmaksi. Jossain vanhassa raapassa mittari pelasi niinkuin kerroin.
Lisään vielä, että moottorijarrutuksella näyttää nollaa, kun polttoaineen syöttö katkeaa.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Vanha juttu mutta mites tuo esim S350td. kulutusmittari toimii kun siinä on mekaaninen pumppu?
Se käyttää hyväkseen säätötangon liikematka-anturin tietoa ja se saa abs boksilta tiedon liikkumisesta. Se ilmamäärämittari ei tunnu olevan missään tekemisissä kulutusmittarin kans.
Eli se jää toimintaan mahdollisten virityksien jälkeenkin.
Ei varmaan näytä oikein mutta toimii kuitenkin.
Ilmamäärä mittarilla ei taida olla muuta virkaa kuin ohjailee osaksi pakokaasun kierrätystä.
Ilmamaaramittari toimii osaa ecun pumpun ym. ohjausta jolla laskee koneen kuormitus tason. Jos on sahkoperse niin on tarkee, muuten voi heittaa juovaan
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki