Kojelaudassa on katkaisija jossa on rengas ketjut päällä ?
Tuhkakupin vasemmalla puolen ja oikealla puolen on katkaisija jossa on iskarin kuva ?
Mb 300 SE -93
...ensimmäisestä mielestäni saa liikkeelle lähtiessä 100% lukon päälle joka toimii vain erittäin pienessä nopeudessa ...toinen kaiketi säätää auton korkeutta ...korjatkaa ässä miehet kun tiedätte varmaan paremmin
Iskarinkuva nappula väyrysessä: Normaalisti makavan ajon iskunvaimennus ja kun napista painaa merkkivalon päälle, niin urheilullisen ajotavan iskunvaimennus..
Se toinen napikka ns. lumiketjunappula. Olikohan se niin, ettei automaatti heitä silloin ykköstä isompaa?..
No niinkuin cuuno totesi, niin ässämiehet tietävät varmaan paremmin
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Iskari namiskalla säädetään mukavuus/urheilullisen ajon vaimennusteho iskareille. Rengasketjut päällä saa joku muu selvittää.Liittyy varmaan tasauspyörästön lukkoon.
Lumiketjunappi liittyy luistonestojärjestelmään ASR. Napista painettaessa järjestelmä sallii suuremman luiston, jolloin ketjut saavat "rouhaistua" kunnolla pitoa penkasta tms. pois yritettäessä. Tällöin siis luistonesto ei puutu heti peliin jarruilla ja rajoittaen moottorin tehoa. Luistonestosysteemi on pois päältä noin 60 km/h nopeuteen, jos näin ulkoa oikein muistan.
Viimeksi muokannut Timo L., Ma 12.11.2007 08:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Timo L. kirjoitti:Lumiketjunappi liittyy luistonestojärjestelmään ASR. Napista painettaessa järjestelmä sallii suuremman luiston, jolloin ketjut saavat "rouhaistua" kunnolla pitoa penkasta tms. pois yritettäessä. Tällöin siis luistonesto ei puutu heti peliin jarruilla ja rajoittaen moottorin tehoa. Luistonestosysteemi on pois päältä noin 60 km/h nopeuteen, jos näin ulkoa oikein muistan.
Kiitos näistä vastauksista ! Sen verran vielä iskareista, että mahtaako
olla edessäkin hydrauliset ?
Timo L. kirjoitti:Lumiketjunappi liittyy luistonestojärjestelmään ASR. Napista painettaessa järjestelmä sallii suuremman luiston, jolloin ketjut saavat "rouhaistua" kunnolla pitoa penkasta tms. pois yritettäessä. Tällöin siis luistonesto ei puutu heti peliin jarruilla ja rajoittaen moottorin tehoa. Luistonestosysteemi on pois päältä noin 60 km/h nopeuteen, jos näin ulkoa oikein muistan.
Kiitos näistä vastauksista ! Sen verran vielä iskareista, että mahtaako
olla edessäkin hydrauliset ?
Sehän selviää kun kurkistat pyöränkaaresta että meneekö hydrauliputki iskariin. Ei vaan jos kyseessä on ADS (Adaptives Dämpfungssystem) eli ajonopeuden ym. mukaan säätyvä iskunvaimennus niin kyllä silloin pitäisi olla hydropneumaattiset iskarit myös edessä.
Kerro auton sarjanumero tai syötä se osoitteeseen http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng , (rasti "full version"), niin saat autosi lisävarustelistan. Sieltä pitäisi löytyä sitten tuo ADS. On muuten melko harvinainen varuste.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kiitos osoitteesta !
Syötin runkonumeron sinne ja annoin tulostimen laulaa, tuli
aika pitkä lista ja löytyy sieltä tämmöinen:
electronically controlled damping system (ADS)