W 140 outo nappula kojelaudassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kristian210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 08.12.2004 20:50
Paikkakunta: Tornio

W 140 outo nappula kojelaudassa

Viesti Kirjoittaja kristian210 »

Kojelaudassa on katkaisija jossa on rengas ketjut päällä ?
Tuhkakupin vasemmalla puolen ja oikealla puolen on katkaisija jossa on iskarin kuva ?
Mb 300 SE -93 :shock:
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...ensimmäisestä mielestäni saa liikkeelle lähtiessä 100% lukon päälle joka toimii vain erittäin pienessä nopeudessa ...toinen kaiketi säätää auton korkeutta :?: ...korjatkaa ässä miehet kun tiedätte varmaan paremmin :lol:
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Iskarinkuva nappula väyrysessä: Normaalisti makavan ajon iskunvaimennus ja kun napista painaa merkkivalon päälle, niin urheilullisen ajotavan iskunvaimennus..

Se toinen napikka ns. lumiketjunappula. Olikohan se niin, ettei automaatti heitä silloin ykköstä isompaa?..

No niinkuin cuuno totesi, niin ässämiehet tietävät varmaan paremmin :oops:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Iskari namiskalla säädetään mukavuus/urheilullisen ajon vaimennusteho iskareille. Rengasketjut päällä saa joku muu selvittää.Liittyy varmaan tasauspyörästön lukkoon.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14254
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Lumiketjunappi liittyy luistonestojärjestelmään ASR. Napista painettaessa järjestelmä sallii suuremman luiston, jolloin ketjut saavat "rouhaistua" kunnolla pitoa penkasta tms. pois yritettäessä. Tällöin siis luistonesto ei puutu heti peliin jarruilla ja rajoittaen moottorin tehoa. Luistonestosysteemi on pois päältä noin 60 km/h nopeuteen, jos näin ulkoa oikein muistan.
Viimeksi muokannut Timo L., Ma 12.11.2007 08:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Tämä ässämies ei tiennyt, mutta onneksi on "professori" Timo L, oikea tietopankki! 8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
kristian210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 08.12.2004 20:50
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja kristian210 »

Timo L. kirjoitti:Lumiketjunappi liittyy luistonestojärjestelmään ASR. Napista painettaessa järjestelmä sallii suuremman luiston, jolloin ketjut saavat "rouhaistua" kunnolla pitoa penkasta tms. pois yritettäessä. Tällöin siis luistonesto ei puutu heti peliin jarruilla ja rajoittaen moottorin tehoa. Luistonestosysteemi on pois päältä noin 60 km/h nopeuteen, jos näin ulkoa oikein muistan.
Kiitos näistä vastauksista ! Sen verran vielä iskareista, että mahtaako
olla edessäkin hydrauliset ?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14254
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

kristian210 kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Lumiketjunappi liittyy luistonestojärjestelmään ASR. Napista painettaessa järjestelmä sallii suuremman luiston, jolloin ketjut saavat "rouhaistua" kunnolla pitoa penkasta tms. pois yritettäessä. Tällöin siis luistonesto ei puutu heti peliin jarruilla ja rajoittaen moottorin tehoa. Luistonestosysteemi on pois päältä noin 60 km/h nopeuteen, jos näin ulkoa oikein muistan.
Kiitos näistä vastauksista ! Sen verran vielä iskareista, että mahtaako
olla edessäkin hydrauliset ?
Sehän selviää kun kurkistat pyöränkaaresta että meneekö hydrauliputki iskariin. Ei vaan jos kyseessä on ADS (Adaptives Dämpfungssystem) eli ajonopeuden ym. mukaan säätyvä iskunvaimennus niin kyllä silloin pitäisi olla hydropneumaattiset iskarit myös edessä.

Kerro auton sarjanumero tai syötä se osoitteeseen http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng , (rasti "full version"), niin saat autosi lisävarustelistan. Sieltä pitäisi löytyä sitten tuo ADS. On muuten melko harvinainen varuste.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
kristian210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 08.12.2004 20:50
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja kristian210 »

Kiitos osoitteesta !
Syötin runkonumeron sinne ja annoin tulostimen laulaa, tuli
aika pitkä lista ja löytyy sieltä tämmöinen:
electronically controlled damping system (ADS)
Vastaa Viestiin