pystäri kypee, 24v turbodiesel, ruotsissa myynnissä :)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1783
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

pystäri kypee, 24v turbodiesel, ruotsissa myynnissä :)

Viesti Kirjoittaja joop79 »

http://www.blocket.se/vi/13333439.htm?ca=1_5_s

aikasta hienon näköinen toteutus.........

tai ainaki minun silmään tuo soppii hyvin.....
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Hyi ruma, ei kelpais mulle. :oops: Ei varmaan joo. Nyt se on ainakin osoitettu että 24V mahtuu pystärinkin konetilaan. Harmi kun ei ole enempi kuvia toteutuksesta, voisi arvioida onnistuisiko sama viranomaisten ihmemaa Suomessa... Hieno on, vaikka vanteet pilaa hieman sleeper-tunnelmaa.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1783
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Eikös tuo pitäis mennä suoraan kilpiin suomessa? verrokki autona voidaan käyttää 280 bensaa, jossa on muistaakseni enemmän hepoja kuin tuossa 24v turbotiiselissä?

Tai niin mie ainaki ymmärtäisin tuon homman. Korjatkaa joku joka tietää varmasti.

Miksei tuo 24v tiiseli kone mahtuisi, onhan se 280:nenkin twincamikin leveä kantinen ;)

No joo, onhan siinä varmasti omat kommervenkkinsä ennenkuin tuo pata on tuonne istutettu. Akku ainakin on saanut lähtöpassit tuolta konehuoneesta. Tuossa Börjen ja Svantten tekemässä on kyllä ollut korkealaatuinen toteutus kaiken kaikkiaan........
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
giisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Pe 15.06.2007 21:30
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja giisseli »

Ois kyllä makosa cruisailla tommosella..

Paitsi vanteet kyllä vaihtaisin, esim bbs rs vois sopia hyvin tohon..

Hyvin näyttää tuo kone mahtuvan tonne 8)
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Tarkoitin koneen ja apurungon välistä toteutusta eli jos joutuu apurunkoa leipomaan ja rintapellin tukirautoja poistamaan niin saattaa joku asiasta urputtaa. 185Hv + 20% saa laillisesti kilpiin ja 3 litranen konehan on jo ollutkin valmiiksi joten niiden puolesta ei ongelmia pitäisi olla.

Pitänee varmaan harkita samanlaista konstruktiota jos aletaan vanhempia autoja verottamaan päästöjen mukaan. :wink:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Kyllähän tommoinen kelpais :D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Itekki bongasin tuon tuolta muutama kuukausi sitten... Ollu aika kauan jo myynnis.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no höh, noinkin laadukkaasti rakennettu ja sitten menty riman ali noitten hirveitten vanteitten kanssa :lol:
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Aika hauska toteutus :D vanteet ehkä ei mitkään parhaat tohon..
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Oottakaa vaan kunhan tuo muoti hiljalleen valuu suomalaiseenkin katukuvaan ni ääni muuttuu kellos ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1783
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

mie olen miettiny, että jospa hommais pystärin ja tunkis siihen 24v bensan pellin alle, siinäki olis jo aivan hauska peli päästellä eikä tarvis tankki kinthaita niinkö näilä nykysillä rakkineilla ajaessa (paitsi tuola hitlerin kostolla kulkiessa) :wink:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Sergey kirjoitti:Oottakaa vaan kunhan tuo muoti hiljalleen valuu suomalaiseenkin katukuvaan ni ääni muuttuu kellos ;)
Ei se ehkä ole niinkään muodista kiinni, vaan siitä, että jos alusta on suunniteltu maksimissaan 15 tuuman vanteille, niin tuollaiset dubsit (tai siis kumien puuttuva jousto) saa sen pakosti tapahtuvan lisäjouston tapahtumaan auton rungossa. Ja sehän ei ole hyvä juttu se.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Daaz kirjoitti:Ei se ehkä ole niinkään muodista kiinni, vaan siitä, että jos alusta on suunniteltu maksimissaan 15 tuuman vanteille, niin tuollaiset dubsit (tai siis kumien puuttuva jousto) saa sen pakosti tapahtuvan lisäjouston tapahtumaan auton rungossa. Ja sehän ei ole hyvä juttu se.

-Daaz
Erittäin hyvin sanottu :!:
Totuus on: ko. autoon kuuluu 195/70 14- tai vaihtoehtoisesti 205/70 14-rengaskoko :P
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 655
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Löytyispä joskus tarpeeksi aikaa niin tekisin tuosta omastanikin tuollaisen.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Kelpais kyllä minulle.. Tosin vanteet menis vaihtoon heti!
220.128 Black Mirror
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Daaz kirjoitti:Ei se ehkä ole niinkään muodista kiinni, vaan siitä, että jos alusta on suunniteltu maksimissaan 15 tuuman vanteille, niin tuollaiset dubsit (tai siis kumien puuttuva jousto) saa sen pakosti tapahtuvan lisäjouston tapahtumaan auton rungossa. Ja sehän ei ole hyvä juttu se.

-Daaz
Niin, tällä tosiasiallahan ei ole mitään tekemistä muodin kanssa ja on vain muinaisjäänne... eli suomalainen perustatsi ;) Itehän vedän kompromissia, eli 16" vanteet 55 sarjan kumeil :P
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

sama juttu taitaa olla kyllä ihan W124 kanssakin.

auto on suunniteltu 15" vanteille, ja sen kyllä huomaa jos siihen laittaa 17"-18" vanteet, niin on ihan selkeesti semmoinen kovahko koko auton rungolle. toisin kun esim joku tän päivän audi A4 joka on paljon pienempi auto kuin W124, mutta huomattavasti anteeksi antavampi isoille vanteille/matalille renkaille.


paljonkohan toi 75 000,- krööniä on suomen rahassa? onkos se joku 7500.-€ entäs mitäköhän tommosesta joutunee veroja maksamaan?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1056
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Auto itsessään tosi nätti,mutta vanteet niin hirveet kuin voi vain olla...tollasia vanteita ei löydy edes Pimp my ride-ohjelmasta, ja se on jo aika saavutus sinänsä... :lol: :
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

dansku kirjoitti:paljonkohan toi 75 000,- krööniä on suomen rahassa?
8 325,00 EUR.

Hmm ei tosiaan pimp my ride ohjelmassa noita ole, kun eihän ne edes harkitse noin pieniä kuin 20" auton alle... Nehän alottaa 22" ylöspäin...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Laffi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 14.07.2006 10:01

Viesti Kirjoittaja Laffi »

[quote="dansku"] toisin kun esim joku tän päivän audi A4 joka on paljon pienempi auto kuin W124, mutta huomattavasti anteeksi antavampi isoille vanteille/matalille renkaille.


quote]

Toi "paljon pienempi" on suhteellinen käsite sekin. Esim. pituudessa on eroa Mersun hyväksi vanhaan A4:ään verrattuna 154 mm ja uuteen 36 mm.

W124:n mitat: pituus 4740 mm, leveys 1740 mm, korkeus (mallikohtaisia eroja) 1428 mm, aks.väli 2800 mm

Vanhan A4:n mitat: p. 4586 mm, l. 1772 mm, k. 1427 mm, a.v. 2648 mm

Uuden A4:n mitat: p. 4704 mm, l. 1826 mm, k. 1425 mm, a.v. 2807 mm
Vastaa Viestiin