Pakokaasun takaisinkierrätys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Pakokaasun takaisinkierrätys

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Nyt tuli tehtyä tuo sama homma kuin Jossi aikaisemmin kertoili,sille isolle
päälimmäiselle alipainekellolle jätin vielä toistaiseksi alipaineen eli tukin
vasta haaroituksen jälkeen letkun-- toimii erittäin hyvin,myös automaatti
vaihtaa nätisti pienemmällekin.
Imusarja oli aika pahasti tukkeessa,menee kesällä sitten nuohoukseen,
fikkarilla totesin,ettei nokea ole kauempana kuin max.5 cm. läpästä poispäin,
eli ryönä ei lisäänny kovin kauas imusarjasta,lähti muuten ihan pyyhkimällä
pois pinnoilta muttei käsistä.
Nyt ajan jonkin aikaa ja katson uudelleen onko puhtaille pinnoille tullut lisää
nokea,silloin ehkä tarvii tukkia jotain lisää?
Avatar
Tero M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 221
Liittynyt: Ma 13.12.2004 15:13
Paikkakunta: Frankfurt am Main

Viesti Kirjoittaja Tero M »

Morjens Miljoona(h)!
Onko tullu uusia kokemuksia tuosta tukkimisesta? Pitäisi tehdä sama operatsiooni omaan nokivasaraan kans. :)
Irroititko imusarjan jo; paljonko mahtoi olla moskaa sisällä?
Hyviä ohjeita!
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Tero M :
Katso muutama sivu taaksepäin tai haulla: Imusarjan vaihto CDI+kuvia.
Siellä kuvia tuosta operaatiosta :!:
C220 CDI vm.2000
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Uusia havaintoja löytyi tuosta EGR-venttiilin toiminnasta. Lastutuksen jälkeen venttiilille menevän letkun pystyi tukkimaan ilman mitään selvää vaikutusta, esim. vikatilaa tms. Vähän pidempään ajettuani rupesi auto kuitenkin tuntumaan vähän laiskemmalta, joten tein muutaman mittauksen.

Kiihtyvyys 0-100 km/h oli EGR venttiili ja välijäähdyttimeltä tuleva läppä poistettuna 12,2 sekuntia.

Jos EGR:n kellolta poisti tulppauksen, mutta jätti sen läpälle, kiihtyvyys parantui 10,5 sekuntiin!

Kokonaan ilman tulppauksia kiihtyvyys oli 10,6 sekuntia, joten eroa ei tuohon edelliseen ole käytännössä ollenkaan.

Kiihdytykset tein samassa paikassa, kierrokset ylös jarrua vasten, luistonesto pois kytkettynä. Mittauksen tein GTx-ohjelmalla.

Summa summarum: Vaikka suoranaista vikatilaa ei olisikaan, tuntuu auto vaihtavan jonkun turvallisemman ohjelman, jos EGR-venttiilin tukkii kokonaan. Ilman tuota lastutusta auto meni aina vikatilaan ja se näkyi automaatin sekoiluna, kuten tässä viestiketjussa on ollut puhetta. Ennen imusarjaa olevan läpän eliminoimisella ei ole vaikutusta, joten sen voi huoletta tehdä.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Ja itselläni oli auto jo tehtaalla lastutettu. Ihmettelinkin miksi joillain
meni niin herkästi vikatilaan,tuo Jossin kertomus selvittää sen :!:

Nyt ajettu vaihtoimusarjalla ja EGR tulpattuna jo noin 300 000km :arrow:
toimii loistavasti ja kiihtyy huomattavasti paremmin.
C220 CDI vm.2000
Avatar
-Kapa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 12.01.2007 16:27
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja -Kapa- »

w203 220 cdin imusarja läpistä, kun akseli on etuasennossa niin onko läpät silloin kiinni?
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

w202 mallissa on ainakin siten, että kun akseli on etuasennossa läpät ovat auki. Se on helppo kokeilla, kun laittaa akselin jompaan kumpaan ääriasentoon ja käy ajamassa pienen lenkin. Kokeilee sitten toisin päin. Ero on huomattava!
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Bruno59
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 03.07.2007 16:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bruno59 »

Itsekkin haluaisin laittaa tuon kierrätyksen kiinni. on näitä ketjuja lueskeltu ja tuon linkin takaa oman W203 OM611 koneen kuvakin löytyy

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=01

typ203 code 800

eli voikos tuon kierrätyksen kylmästi tulpata tuosta osa # 119 kohdalta (tiivist) vaiko mistä sen saisi pois niin että toimii ?

Imusarja on kyllä pa...kainen, pitäisi se kanssa puhdistuttaa
Btw mulle on tulossa Carlssonin boxi, joten kohta mennään ehkä hiukan lujampaa :)

Ja auto on siis tuo c 220 cdi sport coupe
Difference between men and boys is the price of the toys

W169 180 Cdi
W203 220 Cdi Sport Coupe
Honda Cbr 1000 F
Ex W126 500 SE
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Bruno59 kirjoitti:Itsekkin haluaisin laittaa tuon kierrätyksen kiinni. on näitä ketjuja lueskeltu ja tuon linkin takaa oman W203 OM611 koneen kuvakin löytyy

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=01

typ203 code 800

eli voikos tuon kierrätyksen kylmästi tulpata tuosta osa # 119 kohdalta (tiivist) vaiko mistä sen saisi pois niin että toimii ?

Imusarja on kyllä pa...kainen, pitäisi se kanssa puhdistuttaa
Btw mulle on tulossa Carlssonin boxi, joten kohta mennään ehkä hiukan lujampaa :)

Ja auto on siis tuo c 220 cdi sport coupe
Ei onnistu noin ilman vikatilaa tuossa versiossa. Hommaa sen poksin sijaan ohjelmallinen viritys jossa takaisinkierrätys poistuu samalla. Se on paras ratkaisu ja säästyt monilta tulevilta moottorimurheilta.
Avatar
Bruno59
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 03.07.2007 16:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bruno59 »

Tuo Calssonin boxihan on kaiketi myös mersun hyväksymä, ei pitäisi tulla murheita, siis ei mikään viriviri matolaatikko.

Ohjelmalliset muutokset tyyliin Karala ovat kyllä tosi toimivia, ainakin foorumeitten perusteella lukemieni käyttäjien kokemusten/topicien perusteella, ja saa juuri sitä mitä haluaa tai tilaa.

Carlsson ja Brabus ovat, niin olen ymmärtänyt sitten näistä "valmis liitettäväksi" virityksistä kutakuinkin samaa laatua ja myös mersulaatua ?

Pitää tehdä siitä projektitopicci kun saan boxin kotiin ja asennettua.
Tuleehan sitten dokumentoitua tietoa tänne foorumille miten tuo asennetaan ja miten toimii käytännössä

Itsekkin olin suunnitellut karalalle menoa, matka vaan on pitkä täältä stadista ja jonot pitkät, niin ei onnistu helposti. Ja kun sain Carlssonin boxin edullisesti niin kokeillaampas nyt sitä.

Mutta mutta tuohon kierrätyksen estämiseen, mitä , miten sen voi poistaa versiossa, vai onko ohjelmallinen ainoa vaihtoehto ?? siis onnistuuko myös mekaaninen pakokaasun kierrätyksen esto ??

Kaipa se lisää pikkuisen myös tehoja, se ei kuitenkaan ole nyt hakusessa vaan se että tuo imusarja ja muut röörit pysyisivät puhtaana
Difference between men and boys is the price of the toys

W169 180 Cdi
W203 220 Cdi Sport Coupe
Honda Cbr 1000 F
Ex W126 500 SE
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Bruno59 kirjoitti:
Mutta mutta tuohon kierrätyksen estämiseen, mitä , miten sen voi poistaa versiossa, vai onko ohjelmallinen ainoa vaihtoehto ?? siis onnistuuko myös mekaaninen pakokaasun kierrätyksen esto ??

Kaipa se lisää pikkuisen myös tehoja, se ei kuitenkaan ole nyt hakusessa vaan se että tuo imusarja ja muut röörit pysyisivät puhtaana
Onnistuu sillain että syötät ilmamassamittarin ECU:lle menevään johtoon pienempää arvoa kuin normiarvo on, silloin kun kierrätys on päällä.
Itsellä on rele ja vastushässäkkä joka saa ohjauksen siitä ABS:in vieressä olevasta alipainemokkulasta. On toiminu jo toista vuotta, ei tuu vikakoodeja eikä pakokaasut mene muualle kuin pakoputkeen.
john doe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 20.07.2007 09:06
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja john doe »

Minkä takia joku haluaa irroittaa EGR venttiilin ? EGR venttiili (eli exhaust gas recirculation) käytännössä rikastaa seosta kun se omalla ajallaan syöttää sekaan ilmaa jossa ei enää ole happea ts. se pienentää NOX päästöjä ts. se viilentää polttotapahtumaa ts. se pehmentää, ja pidentää moottorisi ikää.
'If it ain't broke, DON'T fix it'. 8)
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Egr nokeaa aika totaalisesti imusarjan, joten sinänsä sen poistaminen käytöstä on suositeltavaa. Tuohon omaan pitäisi tehdä kyseinen operaatio.
Ex. S202 cdi -99
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
On varmaan niitä kannattavampia muutoksia diiseliin.
Ehdottomasti.

Suomen oloissa sitä pikeä nimittäin kertyy sellaista tahtia.
Varsinkin, jos vielä termostaatti ei nosta lämpöjä kunnolla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Bruno59
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 03.07.2007 16:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bruno59 »

Just niin kyllä sitä pikimoskaa on putket täynnänsä, niinkuin Tuikku totesi

Siis eikös ole mekaanista tapaa poistaa tuota,
tuo rele vastus hässäkkä ei oikein onnistu meikäläiseltä , mutta voiskos siitä laittaa vähän lisätietoa, jos joku muu haluaisi sellaisen laittaa ?
Difference between men and boys is the price of the toys

W169 180 Cdi
W203 220 Cdi Sport Coupe
Honda Cbr 1000 F
Ex W126 500 SE
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 591
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

mites tuo pakokaasun kierrätyksen poisto tehään vm.01 v220cdi(vito122cdi), en nimittäin löytäny niitä alip kelloja muutaku hukkaportilla olevan :oops: :oops:
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Itselläni oli tukittuna tuo alipaineletku. nokeentunut oli silti pahasti imusarja. Nyt on pakosarjalta tulevassa putkessa liitoksen kohdalla peltikiekko. ei varmasti vuoda enää ja lisäksi tuo läppä on poistettu mutta päällepäin kaikki on niinkuin pitääkin.. ei katsastuksessa huomaa.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vanhemmista tulppaaminen onnistuukin.

Uudemmista ei.
Kannattaa kokeilla, mitään ei säry.

Menee vaan vikatilaan, tämä saattaa joskus tapahtua vasta parinkin viikon päästä.
Jos ei onnistu, palauttaa takaisin.

Uudemmista kaikista joutuu ohjelmanmuutoksen tekemään.
Sekin kannattaa teetättää, varsinkin jos meinaa jonkun aikaa ko. autoa pitää.
Samalla ottaa ne joutohevosetkin käyttöön, kun muutenkin joutuu boxia irti käyttään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
-Kapa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 12.01.2007 16:27
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja -Kapa- »

On alkanut toi oma W203 220cdi käymään huonosti kylmänä, tärisee niin että meinaa paikat tippua hampaista... kun lämpeää niin kaikki toimii taas.
Voisiko vika olla tuossa imusarjan tukkoisuudessa, vai voiko viallinen hehku aiheuttaa tuon? Tietenki viallinen moottorin tyynyt on yksi..
Autolla ajettu 140tkm

Olisi tarkoitus käyttää imusarja irtija putsata se. Mitä tiivisteitä kannattaa varata jo valmiiksi, ainakin imurajan tiiviste mut, mitä muuta.
Mitä muuta kannattaa huomioida, joutuuko ilmaamaan polttoaine sydeemin, vai sahaamalla sit käyntiin?
Samalla yritän vaihtaa hehkut, mikäli irtoavat :shock:
Onko kukaan tehnyt ko. projektista minkäänlaista ohjeen tynkää, olisin kiitollinen sellaisesta :roll:

Onnistuu sillain että syötät ilmamassamittarin ECU:lle menevään johtoon pienempää arvoa kuin normiarvo on, silloin kun kierrätys on päällä.
Itsellä on rele ja vastushässäkkä joka saa ohjauksen siitä ABS:in vieressä olevasta alipainemokkulasta. On toiminu jo toista vuotta, ei tuu vikakoodeja eikä pakokaasut mene muualle kuin pakoputkeen.
Barton, olisitko valmis tekemään ohjeet tuohon viritelmään, mikäli se toimii hyvin niin varmaan moni cdi kuski olisi kiinnostunut. :wink:
center69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 03.03.2007 19:16

Viesti Kirjoittaja center69 »

tuikku kirjoitti:.
On varmaan niitä kannattavampia muutoksia diiseliin.
Ehdottomasti.

Suomen oloissa sitä pikeä nimittäin kertyy sellaista tahtia.
Varsinkin, jos vielä termostaatti ei nosta lämpöjä kunnolla.
se nokeentuu se imusarja vaikka sinne takaisin kierrätyksen putkiin tunkisi villasukan. ei pysty ymmärtämään miksi pitää alkaa ammattilaisten suunnittelemia moottoreita muuttamaan.

ja kuka sitä carlssonin boxin hyväksyntää miettiikin niin voi ensimmäisenä pohdiskella mikä on mercedeksen käyttämä virityspaja?
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

mroo,
eikö nyt kellään olisi edes yhtä selventävää kuvaa tuollaisesta CDI koneesta värikkäillä nuolilla lisättynä, että mikä putki ja mistä pitää tukkia ?? Selviäisi monta kysymystä samalla kertaa...ja kun asia tuntuu kiinnostavan useita palstan lukijoita.

- Naku -
Avatar
-Kapa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 12.01.2007 16:27
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja -Kapa- »

Naku kirjoitti:mroo,
eikö nyt kellään olisi edes yhtä selventävää kuvaa tuollaisesta CDI koneesta värikkäillä nuolilla lisättynä, että mikä putki ja mistä pitää tukkia ?? Selviäisi monta kysymystä samalla kertaa...ja kun asia tuntuu kiinnostavan useita palstan lukijoita.

- Naku -
eiköhän se ole niin että putkia tukkimalla ei CDI koneesta saa kierrätystä pois. :(
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

No ei jumaliste, nyt putosin kokonaan kärryiltä :shock: Eikö tuossa ketjussa juuri kyselty CDI koneen kierrätyksen poistosta ja nimimerkki "Miljoona (tuntia)" kertoi sen toteuttaneesakin ? Vai olenko ymmärtänyt (taas) ihan väärin :oops: :?:
Avatar
-Kapa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 12.01.2007 16:27
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja -Kapa- »

Taitaa olla ohjelmointi ainoa toimiva keino saada kierrätys pois, tukkimalla putkia menee vikatilaan heti tai sit myöhemmin ...
Viisaammat korjatkoon .. :wink:

Itsellä sama haave saada toi pois käytöstä :roll:
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Niin,nyt on tuosta kierrätyksen tulppaamisesta jo kulunut aukaa
ja kilometrejä :arrow: oliskohan jotain n.250 000-ellei enemmänkin
ajettu kierrätys poistettuna .

Ja TOIMII ilman mitään vikatiloja :!: :wink: :wink:
Kaikille vaan tiedoksi.

Eli suosittelen sen pois ottamista.Jo senkin takia että kone saa kunnolla
ilmaa kun siellä ei ole mitään läppää estämässä.
C220 CDI vm.2000
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

No nappaa nyt siitä maagisesta tulpattavasta putkesta kuva ja nakkaa tänne työselostuksen kera niin jo loppuu ihmettely ja saadaan oikea putki tukkoon!

Kiitos jo etukäteen !

- Naku -
center69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 03.03.2007 19:16

Viesti Kirjoittaja center69 »

Miljoona(tuntia) kirjoitti:Niin,nyt on tuosta kierrätyksen tulppaamisesta jo kulunut aukaa
ja kilometrejä :arrow: oliskohan jotain n.250 000-ellei enemmänkin
ajettu kierrätys poistettuna .

Ja TOIMII ilman mitään vikatiloja :!: :wink: :wink:
Kaikille vaan tiedoksi.

Eli suosittelen sen pois ottamista.Jo senkin takia että kone saa kunnolla
ilmaa kun siellä ei ole mitään läppää estämässä.
ilmansaannit kyllä hoidetaan imusarjan läpillä. lähinnä se että saadaan kunnon täytös osakuormalla.. täyskaasulla ilmaa kyllä menee tarpeeksi ja silloin ei takaisinkierrätys ole kuitenkaan käytössä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Minäkin olen kovasti koettanut miettiä niiden läppien tehtävää.

Nykyisin olisin sitä mieltä, että suurin ja tärkein tehtävä niillä on se, että pienillä kierroksilla, pienillä kaasun asennoilla (siis esim. matka-ajossa), kun ahtopainekkin on pieni, niin parhaan taloudellisuden (= hyötysuhteen) kannalta olisi tärkeää saada sylinteriin hyvä pyörre.
Tällöin imupuolen täytyisi olla juuri "sopivan" ahdas, jotta tämä pyörre saataisiin pienilläkin ilmamäärillä.
Siksi tarvitaan läppiä ohjaamaan ilma toiseen imukanavaan.
Siis avarammalla asenolla virtaama tulisi niin pieneksi, ettei vastaavaa pyörrettä saada aikaiseksi sellaisilla kanavilla, jotka ei sitten toimi rajoitteena suuremmilla ilman määrillä.
(VRT. 290 suorasuihkari -> ahtaat kanavat -> hyvä taloudellisuus ja vääntö, mutta tehon nosto vaati kovasti askartelua kannen parissa.)

Läpät aukeaa melko tarkalleen 2000rpm kohdalla, kun jokin, tavattoman pieni kaasun asento on ylitetty, eli ei olla tyhjäkäynnillä tai moottorijarrutuksessa.
Tämän aukeamisen kuulee käynnistä selvästi, kun paikkoja on vaihdettu avarampaan suuntaan.

Sitä ei tule ajateltua, mutta pyörre ja polttoaineen sekoittuminen sylinterissä on parhaimmillaan juuri silloin, kun ahtopainekkin on suurimmillaan.

Ne läpät ei siis ole mitenkään elintärkeät, mutta kyllä niillä oma, ihan perusteltu tehtävänsä on.
Toimivia ei kannata minun mielestäni poistaa.
Putsailee vaan ja tukkii sen kierrätyksen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Tässä nyt sekoitetaan ne imusarjan läpät ENNEN kierrätystä
:evil:

Kun se varsinainen ilmakanavan tukkiva läppä on siinä alipainekellossa
ja juuri se aiheuttaa sen että kone joutuu imemään sitä nokista moskaa.

Siis sen sulkeutuminen kannattaa estää :!:
C220 CDI vm.2000
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

No ei sulla olis sitä valokuvaa, mikä putki tulpataan ja mistä, joka kertoisi enemmän kuin 1000 sanallista viestiä :wink:

- Naku -
Vastaa Viestiin