Onnea valinnalle, kyllä kyyti antaa merkkejä itsestään jo ensikilsoilla. Mutta 140:n "juttu" ei aukea pikku koeajolenkillä. Vaan kun sellaiset 1000 km alkaa olla takana, auton varsinainen luonne tulee hissukseen esiin. Siis paranee vaan matkan karttuessa

.
Auton perussuunnittelun tarkoitus on olla herättämättä mitään valtavia orgastisia repeämisiä jonkun tietyn yksittäisen ominaisuuden suhteen - joka myöhemmiten saattaa alkaa jopa ärsyttää. Mieluummin möhkö on tasaisen eleetön kaikissa tilanteissa... jopa liiotellusti. Ja juuri siksi tämä mainio kokonaisuus vaatii aikaa avautuakseen. Ko. filosofia tosin on tyypillistä muillekin Mersuille.
Ero 126:een on varsin suuri, mutta yhtä lailla myös vanhemmasta mallista alkaa löytää uusia piirteitä - eikä uudempi ole aivan kaikissa kohdin pelkästään parempi. Tosin mukana on myös makuasioita.
Uudemman mallin hinku perustuu ennenkaikkea käytännän seikkoihin. Todellinen kuolaneritys kohdistuu jopa 116:tta vielä vanhempaan vuosikertaan eli 109-malleihin.