Winkkiä kaivataan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sepikate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 16.09.2003 20:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Winkkiä kaivataan

Viesti Kirjoittaja sepikate »

Niin, kun löysin tuossa päivänä muutamana tavaratilan pelkääjän puoleisen
ikkunantiivisteen alta hieman tuota "ruskeaa".Oiskohan jollain kokemusta vastaavasta ongelmasta,jotta kuinka pääsis hyvin putsaamaan tiivisteen alusen,vai täytyykö ottaa koko lasi pois.? :shock: Ruostetta ei näyttäisi olevan kovin pitkällä matkalla,vaan ehkä n.15cm lasin taka-ala kulmasta eteenpäin.Ongelmaan tutustuneet,heittäkää vinkeillä. :?
"Mersisti,vaan ei narsisti"

W 124 230 TE -88
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, tuo on S124:sien tyyppivika. Fiksuinta olisi ottaa lasi pois, mutta voi sen putsata ihan tiivisteen alta, ja ruiskaista jotain Ferrexin tapaista kamaa pohjalle, ja lasintiivistysmassalla sitten viimeistellä, ettei vuoda enää.
Avatar
sepikate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 16.09.2003 20:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja sepikate »

Mahtaakohan olla kinkkinen irroitettava,tuo lasi meinaan.Saa varmasti irroitettaessa myös helposti rikki,jos ei o tekniikka hallussa.Kuinkahan olisi parasta edetä irroituksessa? :roll:
"Mersisti,vaan ei narsisti"

W 124 230 TE -88
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, en ole itse irroittanut, se alumiinilista pitää ensin ottaa pois, se kai on se hankalin juttu.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Kannatta ensin tarkistaa, mutä uusi tiiviste maksaa. Jos se on edullinen, on helpoin vaihtoehto vuolla puukolla vanha pois ja laittaa lasi kiinni uudella tiivisteellä.
Mikäli haluaa irroittaa vanhan tiivisteen, kannattaa todellakin lita irroittaa, mutta tee se todella varovasti, koska se on todella heppoista tavaraa ja vääntynyttä listaa ei tahdo saada enään takaisin, eli joutuu ostamaan uudet listatkin.
Irroittaessa kannattaa luukun sisäpuolelta avittaa tiivisteen "hyppäämistä" pellin huuloksen yli, samalla kun painaa lasin reunasta tiivisteen vierestä ulospäin, varo rikkomasta lasia.
Mikäli lasi on laitettu paikoilleen tivistemassan kanssa, on tiiviste usemmiten aika tiukasti "liimautunut" kiinni peltiimn jolloin lämpöpuhallin hyvä apu massan irroittamisessa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Vastaa Viestiin