Automaattilaatikon säätö W124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 260
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Automaattilaatikon säätö W124

Viesti Kirjoittaja E280T »

eli kysymys kuuluu: Mitä ja kuinka paljon vaikuttaa laatikon kyljessä olevan alipainesysteemin säätö vai voiko edes säätää?? Kuulin tällaisesta huhuja kylillä... Vaihtas kuulemma entistä pehmeemmin...
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Älä mee liian pehmeeksi säätään - kuluu vaan levyt ennen aikaa :( 722.3:n kuuluu kyllä ilmoittaa hiukan vaihdosta vs uudemmat sähkölaatikot.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 260
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

tottakai kuuluu. olen kyllä sen kuullut kanssa. mutta saisi se vähän ehkä pehmeempi olla. saahan sen takaisin
Avatar
samih
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 02.02.2005 19:53
Paikkakunta: Co. Kildare, Irlanti

Viesti Kirjoittaja samih »

Eihan siella ole alipainevuotoa laatikon ohjauksessa? Ovatko vaihdot kovia myos taydella kaasulla?

Jos kova myos annettaessa happea, ehka vaijeria on jossain vaiheessa kiristetty. Tuossa tapauksessa laatikon kyljesta voi hieman loysata painetta, etta saa vaihdot hieman mukavammiksi.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 260
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

nätisti ajaessa vaihtaa "huomaamattomasti" mutta esim täyskaasulla kyllä huomaa että VAIHTAA vaihdetta
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

...niin sen pitääkin toimia :roll:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
mebe1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 27.08.2007 22:33

laatikko

Viesti Kirjoittaja mebe1 »

minun mielestä sen ei kuulu toimia niin kun se toimii vaan niin että nätisti ajettaessa pitää huomata vaihto ja sit kun antaa happea niin pitäs olla vaihto suht pehmeä
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: laatikko

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

mebe1 kirjoitti:minun mielestä sen ei kuulu toimia niin kun se toimii vaan niin että nätisti ajettaessa pitää huomata vaihto ja sit kun antaa happea niin pitäs olla vaihto suht pehmeä
Pumpun kyljessä olevalla modulaattorilla säädetään kaasun mukaan niin että alipaine säätää sen perusteella vaihdon niin, että se on pehmeämpi osakaasulla kuin täydellä kaasulla. Jos se menee pehmeeksi isommalla kaasulla, laatikon kyljestä modulaattorista lisää painetta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: laatikko

Viesti Kirjoittaja dansku »

mebe1 kirjoitti:minun mielestä sen ei kuulu toimia niin kun se toimii vaan niin että nätisti ajettaessa pitää huomata vaihto ja sit kun antaa happea niin pitäs olla vaihto suht pehmeä

nimenomaan just toisinpäin! pienellä kaasulla käy puslien yms. päälle jos lyö vaihteen silmään täysillä, isolla kaasulla jos vaihtaa pehmeästi(=luistaa) niin niin kuluu levyt ja panta.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Vastaa Viestiin