W202 jäähdytysnesteen varoitusvalo, kaapelivikaa?
W202 jäähdytysnesteen varoitusvalo, kaapelivikaa?
Tiistaina auto teki temput mökillä ja jäähdytysnesteen varoitusvalo sytyi palamaan autoa tasaisella pihamaalla käynnistettäessä. Jäähdytysnesteen määrä oli jotakuinkin oikein ja täytin varmuden vuoksi jäähdyttimen ohjeen mukaisesti millilleen jäähdytinnestesäiliön tumman yläosan tasalle. Seuraavaööa starttaksella valosammui ja oli poissa yhden reissun, mutta jos seuraavalla kerralla alamekeen pysähtyessä hetkeksi valo syttyi. Lämmöt pysyvät kyllä vanhalla tasollaan, vaikka pidemmänkin matkan ajaa.
Säiliönpinta on ok tasolla - eli syy ei löydy sieltä. Näin ollen onkin syntynyt epäilys syttyykö varoitusvalo, jos säiliön pinnanmittaussignaalissa on vikaa (kaapeli, anturi?), anturivikaa tai jopa vain likaantunut anturi?
Onko kellään ollut vastaavaa vikaa tai muiten vain hyvää vinkkiä keljuun tilanteeseen.
Säiliönpinta on ok tasolla - eli syy ei löydy sieltä. Näin ollen onkin syntynyt epäilys syttyykö varoitusvalo, jos säiliön pinnanmittaussignaalissa on vikaa (kaapeli, anturi?), anturivikaa tai jopa vain likaantunut anturi?
Onko kellään ollut vastaavaa vikaa tai muiten vain hyvää vinkkiä keljuun tilanteeseen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Anturi vikojahan nuo on jokseenkin olleet, itelläkin joskus valo syttyy ja sammuu. Ei ainakaan minulla aiheuta sen kummempia toimempiteitä kun tietää mistä on kysymys, joskus vaihdan anturin kun viitsin.
Mitenkäs varma asiasta on miljoonatuntia
kuulostaa hieman oudolle
Lokasuojan sisällä liitin? vai konehuoneen puolella, taidat puhua W203 mallista 
Mitenkäs varma asiasta on miljoonatuntia



Nyt Mersu on pelittänyt hetken ilman kummempia temppuiluita. Tosiaan homma meni lopulta siihen, että jo silloin kun hetken seisoi liikennevaloissa, alkoi jäähdyttimen nesteen varoitusvalo palamaan ja mikäs olikaan sen ärsyttävämpää - mutta nyt ei enää pala.
Hoitona oli, että putsasin paineilmalla sekä syylärin että lasinpesunestesäliön kaikki antureiden liittimet - eli ei paha. Aikaa meni 3 min, kun vielä roskatkin vein samalla.
Kiitoksia kaikille neuvoista ja toivon jollekin muulle on paineilmasta samassa asiassa apua.
Hoitona oli, että putsasin paineilmalla sekä syylärin että lasinpesunestesäliön kaikki antureiden liittimet - eli ei paha. Aikaa meni 3 min, kun vielä roskatkin vein samalla.
Kiitoksia kaikille neuvoista ja toivon jollekin muulle on paineilmasta samassa asiassa apua.
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Niin lisäyksenä vaan ,että itae aikoinaan vaihdoin kaikki mahdolliset
anturit ja vika ei hävinnyt mihinkään.
Sitten vehoon muiden vikojen takia jolloin testerissä ilmeni
tuo lokasuojan SISÄLLÄ oleva ohjainyksikkö,joka vaihdettiin ja valo
ei enää sen jälkeen palanut.
Eli varma tieto ja malli W202.
ON suht yleinen vika,koska ohjain sijaitsee niin kuraantuvassa paikassa.
anturit ja vika ei hävinnyt mihinkään.
Sitten vehoon muiden vikojen takia jolloin testerissä ilmeni
tuo lokasuojan SISÄLLÄ oleva ohjainyksikkö,joka vaihdettiin ja valo
ei enää sen jälkeen palanut.
Eli varma tieto ja malli W202.
ON suht yleinen vika,koska ohjain sijaitsee niin kuraantuvassa paikassa.
C220 CDI vm.2000