110 td Vito startin irroitus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ts636
Sisäänajossa
Sisäänajossa

110 td Vito startin irroitus?

Viesti Kirjoittaja ts636 »

Mistä kautta saa pujoteltua startin pois irroituksen jälkeen ja tarvitseeko irroittaa muita osia?
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

En nyt tarkaan muista mutta mä otin alakautta viimeksi irti. Saa sen varmaan yläkauttakin :roll: Ei nyt oikeen enään muista, mutta ei siinä mitään ihmeellistä ollut, akunkenkä irti, virtajohdot irti startinpäästä, startti on kahdella pultilla kiinni.

Mikäs vika startissa?
ts636
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Ei starttaa solenoidi vain yrittää lyödä päälle,apuvirrallakin tuli kokeiltua mutta oliskohan hiilet selviää kun saa sen pois sieltä välistä.
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Mulla oli virtalukko vika. Ei kestänyt enää solenoidin kuluttamaa virtaa. Joskus kuului, yleensä lämpimänä pieni naksaus solenoidista , ei kuitenkaan pyörittänyt konetta yhtään. Kylmänä yleensä startti toimi. Ratkaisuksi laitoin kuormanpoistoreleen solenoidille.

Kokeileppas kun vika on päällä, että toimiiko startti kun laitat virtaa suoraan siihen startin herätteeseen.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Luulen ettei mahdu tulemaan yläkautta, mutta eipä minulla ollut ongelmaa startin irroittamisessa, kun sen viimeksi tein

Kuva

Tein samalla muutakin säätötoimenpidettä :lol:

Hiilet oli hyvässä kunnossa, eikä ne kuulemma yleensä lopu. Pikemminkin se bendislaite tai solenoidi...mutta sehän kyllä selviää. Kannattaa tosiaan koittaa ensin suoralla johdolla akkuun (muistaa vaihteen sitten vapaalle)...ja ne paksu kaapelit/maadoitukset tarkistaa.

Ruostetta
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja keef »

Vaihdoin viime talvena yläkautta, hetken homma, tarvi vaan koukku lenkki avaimen tms.
ts636
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Alakauttahan tuo lähti kun vähän käytti voimaa.Varmaan virtalukko sökö kun oli jättänyt herätettä päälle,samalla startti jäänyt pyörimään ja polttanut itsensä.
No perjantaina tulee uusi virtalukko niin pääsee kunnon vanhan ajan meininkiin,kaksi avain järjestelmään.
Vastaa Viestiin