Tässä on nyt tarinaa ja kuvia, joita ei oikeastaan saisi laittaa tänne forumille lainkaan, eli miten otetaan mersun jouset irti käyttäen apuna bilteman jousipuristinta ja tukevaa hallinosturia.
Älkää siis kokeilko tätä kotona, se on vaarallista !
Puristimista kannattaa rälläköidä kielekkeen päästä hieman pois ja pyöristää, jotta ne saa muljahtamaan paremmin jousen kierroksen väliin. Jousen ollessa vapaana puristimet paikalleen, ja aletaan nostamaan alatukivartta nosturilla samalla kun kiristetään puristimia:
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0036.jpg
Kun ollaan päästy suunnilleen kuvan tilanteeseen irroitetaan alapallonivelen pultti ja mutteri. Nyt nosturin tulee pysyä tukevasti paikallaan, eikä alatukivarsi saa luiskahtaa pois nosturilta.
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0037.jpg
Tässä on kuva toisesta suunnasta, nosturia lasketaan
varovasti milli milliltä, jolloin pallonivel laskeutuu ja alatukivarsi alkaa taittumaan alle. Jousipuristimia tulee kiristää sitä mukaa kun jousi antaa niille tilaa, muuten käy hassusti.
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0038.jpg
Laske nosturia pienissä erissä alaspäin, ja tarkista koko ajan jousen tilanne, älä päästä jousta taittumaan liikaa, ja kiristä puristimia tarpeen mukaan. Ole erityisen tarkkana kun alatukivarsi alkaa irrota, jolloin se saattaa jäädä nalkkiin kuvan mukaisesti. Nosturi ei enää tue vartta vaan se panttaa. Tämä on se vaarallinen kohta. Pidä nosturi aivan kiinni tukivarressa ja tökkää varovasti vaikkapa sorkkaraudalla, jolloin tukivarsi vapautuu. Älä työnnä mitään ulokkeitasi sinne jousen lähelle !
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0039.jpg
Huomaa miten kuvastakin näkee, että nyt voima otetaan puristimeille. Ota se tasaisesti molemmin puolin, jotta jousi ei muljahda silmille.
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0040.jpg
Tarkkaile koko ajan, jotta jousi ei panttaa liian alas, tukivarsi ei voi taittua liikaa alle.
Kun jousi ei enää paina tukivartta älä työnnä käsiäsi sinne, vaan ota jousi samaisella sorkkaraudalla ja kuljeta varovasti, muista että se on kuin ladattu ase.

Pura puristimien jännitys varovasti vuorotellen molemmin puolin.
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0041.jpg
Kuvassa näkyy millaista paskaa tulee jarrulevyistä, eli tuommosillako sitten pitäisi ajella
Meinasi olla nuo abs anturin pultit aika jumissa (**tun sähköautot). No toista ruuvia sai kuitenkin lämmitettyä kaasulla, ja lopulta antautui, kiitos iskevän ruuvinvääntimen. Toiselta puolelta ehti kuusiokolokin pyörähtää, mutta kun sinne iski suuremman torx pään, niin aukesi sekin. Toinen pultti aukesi kun liikutteli anturia (vasaralla

) edestakaisin. Tuommosta kökköä oli siellä...
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0034.jpg
...ja silleen sitten jatkettiin:
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0035.jpg