Pässinkivekset jumivat?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Nopeahuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:05

Pässinkivekset jumivat?

Viesti Kirjoittaja Nopeahuoli »

Eilen helteessä kävi niin että kesken ajon alkoi lämmityslaite pukkaamaan tulikuumaa ilmaa molemmin puolin. Mitkään säätörullat ei asiaan vaikuttanut joten puhallus nollalle ja kotiin. Siellä parkissa toteasin että nyt tulee kuskinpuolelle normaalia mutta repsikalle yhä tulista. Haeskelin netistä tietoa ja päätin lähteä räpläämään sulakkeita. Ei kuitenkaan mainittu "goat balls" sulakekotelon kannessa, mikähän nro sulake olis oikea?

No autoa käyntiin kokeilemaan ja nyt toimii kaikki normaalisti? meni siis ohi ns itsestään.

Olisiko kova kuumuus aiheuttanut jotain juuttumista noihin kiveksiin vai mitä luulette, lämpömittari oli jo liki sadan välillä?
W202022 111961 722423
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Pässinkivekset jumivat?

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Nopeahuoli kirjoitti:Olisiko kova kuumuus aiheuttanut jotain juuttumista noihin kiveksiin vai mitä luulette, lämpömittari oli jo liki sadan välillä?
Kuumalla ne helpoiten alkavat jumittaa. Puhdistusoperaatio auttanee. Tuskin tuossa sähköviasta on kyse.
Muro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 04.10.2006 08:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muro »

Voiko ne letkut ja johdot, mitä siihen tulee, huolettomasti irroittaa? Vai pitääkö siinä varoa jotain, ettei vain tee enempiä tuhoja kuin on jo ennestään. :D
W210 E220 CDI -01
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Ainakin väyrysessä oli muistaakseni niin, että johdot irti ja sellaiset metallilankaklipsut irti niin saa koko solenoidipaketin käteen ja pääsee sitä sitten ihmettelemään. Eli sitä koko venttiilihässäkkää, ainakaan alaosaa, ei tarvinnnut purkaa autosta pois.
Avatar
Dieselmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 07.08.2004 19:38

Viesti Kirjoittaja Dieselmies »

Itsellä omassa 124 oli joku vuosi sitten sellaista vikaa että lämmöt seilailivat kuskin puolella milloin kuumaa ja milloin kylmää, eikä säätö rullista vaikuttanut mitään.
Avasin myös ne kivespaketit kun niistä on paljon puhuttu että voivat olla likaiset, mutta nämä oli puhtaat kuin uudet ja auto oli silloin noin 12 v vanha.
No eikun vikaa muualta etsiin, niin huomasin siinä räplätessäni säätörullaa auton ollessa parkissa vain virta päällä, niin silloin tällöin vain kuului napsaus sieltä kivesten luota ja siinä tuli mieleen että vika on säätöpaneelissa, sillä kun säätörullaa pyöritti ja samalla painatti eri suuntiin niin silloin tällöin tosiaankin pelasi.
No ei muutakuin säätöpaneeli irti, niin sieltähän oli pari juotosta irronnut juuri niistä viiksistä millä rulla on pelkästään kiinni paneelissa, oliko se rulla nyt kolmella vai neljällä viiksellä kiinni en nyt muista, mutta tosiaankin kiinnitys on heikonlainen kun rullaa ei ole tuettu mitenkään muuten paneeliin, sen jälkeen olenkin käyttänyt rullaa vähän hienovaraisemmin.
Ei muutakuin tinakolvia peliin ja lämmöt alkoi pysyyn kurissa ja vieläpä halvalla rempalla.
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
Vastaa Viestiin