Eilen helteessä kävi niin että kesken ajon alkoi lämmityslaite pukkaamaan tulikuumaa ilmaa molemmin puolin. Mitkään säätörullat ei asiaan vaikuttanut joten puhallus nollalle ja kotiin. Siellä parkissa toteasin että nyt tulee kuskinpuolelle normaalia mutta repsikalle yhä tulista. Haeskelin netistä tietoa ja päätin lähteä räpläämään sulakkeita. Ei kuitenkaan mainittu "goat balls" sulakekotelon kannessa, mikähän nro sulake olis oikea?
No autoa käyntiin kokeilemaan ja nyt toimii kaikki normaalisti? meni siis ohi ns itsestään.
Olisiko kova kuumuus aiheuttanut jotain juuttumista noihin kiveksiin vai mitä luulette, lämpömittari oli jo liki sadan välillä?
Pässinkivekset jumivat?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:05
Pässinkivekset jumivat?
W202022 111961 722423
Re: Pässinkivekset jumivat?
Kuumalla ne helpoiten alkavat jumittaa. Puhdistusoperaatio auttanee. Tuskin tuossa sähköviasta on kyse.Nopeahuoli kirjoitti:Olisiko kova kuumuus aiheuttanut jotain juuttumista noihin kiveksiin vai mitä luulette, lämpömittari oli jo liki sadan välillä?
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Itsellä omassa 124 oli joku vuosi sitten sellaista vikaa että lämmöt seilailivat kuskin puolella milloin kuumaa ja milloin kylmää, eikä säätö rullista vaikuttanut mitään.
Avasin myös ne kivespaketit kun niistä on paljon puhuttu että voivat olla likaiset, mutta nämä oli puhtaat kuin uudet ja auto oli silloin noin 12 v vanha.
No eikun vikaa muualta etsiin, niin huomasin siinä räplätessäni säätörullaa auton ollessa parkissa vain virta päällä, niin silloin tällöin vain kuului napsaus sieltä kivesten luota ja siinä tuli mieleen että vika on säätöpaneelissa, sillä kun säätörullaa pyöritti ja samalla painatti eri suuntiin niin silloin tällöin tosiaankin pelasi.
No ei muutakuin säätöpaneeli irti, niin sieltähän oli pari juotosta irronnut juuri niistä viiksistä millä rulla on pelkästään kiinni paneelissa, oliko se rulla nyt kolmella vai neljällä viiksellä kiinni en nyt muista, mutta tosiaankin kiinnitys on heikonlainen kun rullaa ei ole tuettu mitenkään muuten paneeliin, sen jälkeen olenkin käyttänyt rullaa vähän hienovaraisemmin.
Ei muutakuin tinakolvia peliin ja lämmöt alkoi pysyyn kurissa ja vieläpä halvalla rempalla.
Avasin myös ne kivespaketit kun niistä on paljon puhuttu että voivat olla likaiset, mutta nämä oli puhtaat kuin uudet ja auto oli silloin noin 12 v vanha.
No eikun vikaa muualta etsiin, niin huomasin siinä räplätessäni säätörullaa auton ollessa parkissa vain virta päällä, niin silloin tällöin vain kuului napsaus sieltä kivesten luota ja siinä tuli mieleen että vika on säätöpaneelissa, sillä kun säätörullaa pyöritti ja samalla painatti eri suuntiin niin silloin tällöin tosiaankin pelasi.
No ei muutakuin säätöpaneeli irti, niin sieltähän oli pari juotosta irronnut juuri niistä viiksistä millä rulla on pelkästään kiinni paneelissa, oliko se rulla nyt kolmella vai neljällä viiksellä kiinni en nyt muista, mutta tosiaankin kiinnitys on heikonlainen kun rullaa ei ole tuettu mitenkään muuten paneeliin, sen jälkeen olenkin käyttänyt rullaa vähän hienovaraisemmin.
Ei muutakuin tinakolvia peliin ja lämmöt alkoi pysyyn kurissa ja vieläpä halvalla rempalla.
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
W 212 350 CDI -09