Tuulilasin pyyhin aukaisu...
Tuulilasin pyyhin aukaisu...
Pyyhin "klopisee" yläkuolokohdan molemmin puolin eli silloin ku vedetään pää alas. Olisin katsonut kannen alla olevaa koneistoa, josko vaseliinilla vaimennus.
W201, 2,5 D, vm91
Itsellä mekanismi hajosi siten, että pyyhin jää melkeen keskelle, hieman vasemmalle roikottaen. En tiedä sitten miten tämä on mahdollista, mutta jotain tuolle tarvitsisisi tehdä 
Miten tuo lähtee irti? Täytyykö konepelti irroittaa?
Auto on w124. Eikös ole aika sama systeemi kuin pikkusiskossakin?
Mitenköhän tuohon saa osia? Vai pitääkö ostaa koko rakkine uusi? Vai tuleeko varaosan mukana myös loput w124 200D:stä


Miten tuo lähtee irti? Täytyykö konepelti irroittaa?
Auto on w124. Eikös ole aika sama systeemi kuin pikkusiskossakin?
Mitenköhän tuohon saa osia? Vai pitääkö ostaa koko rakkine uusi? Vai tuleeko varaosan mukana myös loput w124 200D:stä


Konepeltiä ei tarte irroittaa. Irroita ensin tuulilasin alareunassa olevat vesikourut sekä se kumitiiviste joka tulee konepeltiä vasten kun pelti on kiinni. Vesikourut on ruuveilla kiinni. Ruuvit saa näkösälle kun irroittaa tuulilasia ja vesikouruja vasten olevat "vesiohjaimet". Nämä lähtee irti ihan sormivoimin nostamalla. Vesikourut on lisäksi kiinni rintapellissä niillä "kukan" näköisillä mustilla kiinnikkeillä jotka aukea pyörittämällä.Skraba kirjoitti:Itsellä mekanismi hajosi siten, että pyyhin jää melkeen keskelle, hieman vasemmalle roikottaen. En tiedä sitten miten tämä on mahdollista, mutta jotain tuolle tarvitsisisi tehdä
Miten tuo lähtee irti? Täytyykö konepelti irroittaa?
Auto on w124. Eikös ole aika sama systeemi kuin pikkusiskossakin?
Mitenköhän tuohon saa osia? Vai pitääkö ostaa koko rakkine uusi? Vai tuleeko varaosan mukana myös loput w124 200D:stä![]()
Kun vesikourut on irti alkaa pyyhkimen mekanismi jo näkyäkkin. Mekanismi on kiinni kumityynyissä 10mm muttereilla joita taisi olla 3kpl. Lisäksi mekanismi on keskeltä alhaalta kiinni metalliklipsulla jossa on kumivaimennin. Sähköliitin vielä irti. Näin se lyhykäisyydessään menee.
Koko hässäkkä poydälle ja pura se eestaas liikkuva mekanismi niin näät mitä sieltä on rikki. Mekanismin purku alkaa siten että ne kaksi ristipää ruuvia pois ja keskeltä mekanismia mutteri auki. Mutterin alta veivi irti ja vielä lukkosokka. Mekanismi alkaa aueta mutta purkautuu vain silloin kun viiksi on keskiasennossa. Nyt näät mitä mekanismin sisällä on rikki jos siellä jokin rikki on. Hammaskehä ja hammasratas sieltä löytyy.
Huolla samalla moottorin päässä oleva kulmavaihde ja tarkista sähköliipottimien kunto. (eli puhdista vanha rasva ja laita uusi).
Jos pyyhin toimii muuten oikein mutta jää väärään kohtaan on mahdollista että tuo veivi josta puhuin ei ole oikealla kohdalla. Näin voipi käydä jos pyyhin on jäätyny lasiin kiinni ja pyyhin käynnistetään. Moottori pyörähtää mutta viiksi ei liiku --> Viiksi jää tämän jälkeen väärään kohtaan. Jos näin on niin Mutteri auki veivi irti viiksi oikeaan kohtaan mutteri kiinni. Viiksen kohdistusmerkit löytyy siitä eestaas liikkuvasta mekanismista ja pyyhkimen runkoosasta. Varmista että moottori ei ole liikahtanut kun kohdistat viiksen. Muuten voipi tulla tuhoa. Jos moottori pyörähtää kun veivin mutteria avaa niin hoida homma niin että irroita veivi irti ja pyöräytä tihkuasennolla moottori oikeaan lepokohtaan.
Toivottavasti jotain auttaa tämä selitys
Kulmavaihteen huolto
Kaikki muut paikat nyt rassattu, mutta moottorin kulmavaihdetta en uskaltanut avata.
Kuka tietää mitä pomppaa silmille jos avaa kaikki ruuvit ? Sähköjohtoja menee kuoren läpi sen verran että alkoin pelottaa.
Kuka tietää mitä pomppaa silmille jos avaa kaikki ruuvit ? Sähköjohtoja menee kuoren läpi sen verran että alkoin pelottaa.

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: Kulmavaihteen huolto
Ei pomppaa mitään silmille. Ne sähköliittimen alla olevat liipottimet ponnistaa kantta ylös mutta ne on siinä kannessa tiukasti kiinni. Niin lisätään nyt vielä se että puhun lankun kapistuksesta.Noname kirjoitti:Kaikki muut paikat nyt rassattu, mutta moottorin kulmavaihdetta en uskaltanut avata.
Kuka tietää mitä pomppaa silmille jos avaa kaikki ruuvit ? Sähköjohtoja menee kuoren läpi sen verran että alkoin pelottaa.