W124 ilmastointilaite

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jarska66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 16.05.2003 10:26
Paikkakunta: salo

W124 ilmastointilaite

Viesti Kirjoittaja Jarska66 »

ko. vehkeen kanssa ongelmia tai oikeastaa itse laite pelaa moitteetta, mut
kun kompura pamahtaa päälle on kuin käsijarrusta vetäis....eli veto "loppuu" moottorista..ja palautuu normaaliksi kun kompura menee taas pois päältä...mystinen juttu tällaselle amatöörille...

kertokaa fiksummat missä vika...toivon ettei ole ominaisuus...tiedän toki että ilmastointi saatta vähentää heppoja jopa 20...mutta ei kai sen pidä tolleen aika ajoin ilmetä???

E250td-95
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kyllähän se minullakin kaasujalassa tuntuu, mutta ei sentään noin dramaattisesti...

-T
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

No

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ihan tasakaasulla ajaessa hiljaa, 60 - 80 km/h tasaisella maalla, niin silloin huomaa kompuran kytkeytymisen, ja tyhjäkäynnillä tietty. Muuten ei sitä huomaa jos konetta hiukankin kuormittaa.

Tälläkin palstalla on yksi kaveri Salosta (ei tosin ole vielä pahemmin jutustellut) jolla 300 TDT 4 matic meni vedottomaksi ilmastointi päällä, syyksi paljastui väärät sädöt koneessa, eli kone säätöön ja vaiva korjaantui.

p19874 ilmeisemmin on 250 farkku ahtamattomalla neliventtiilikannella, kyllähän tuon pitäisi jaksaa mennä ihan hyvin kompura päällä, onko kone muuten puhdikas vai olisiko säädöt sinullakin pielessä?
Ama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 08.11.2003 11:56
Paikkakunta: Luonais-Häme Forssa

Viesti Kirjoittaja Ama »

Noniin eli kaivetaan tää vanha juttu esiin.

Auto kävi kylmäainehuollossa. Kun ei ollut aineita eikä paineita. Seuraavat "ongelmat" tuli sen jälkeen. Nykii tasakaasulla ajettaessa eli kompura menee päälle ja pois vähänväliä. Kuuluuko sen oikeasti tehdä niin? Ja toinen on pienen polkemisen jälkeen rupee jostain tulipellin tietämiltä kuulumaan sellaista ulinaa. Vähän kun joku varoventtiili huutais. Eikä aina tarvi edes polkea.

Ja auto on 300 bensa automaatilla ja automaatti-ilmastoinnilla.
Vito myyty.
Tilalla 300E (W124)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kuuluu toimia noin, eli kompura tarvittaessa päällä ja pois.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Ama kirjoitti:kompura menee päälle ja pois vähänväliä. Kuuluuko sen oikeasti tehdä niin?
:cry:
Normaalisti pitäisi käyda vähän pidempään ja pitää välillä taukoa
autodidakti
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

140:n

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Ei aiinakaan 350 diesel tunnu mitenkään ihmeesti ilmastoinnista hyytyvän, vaikka tehopainosuhde on tuskin samaa kuin 124:ssa 250:ssä. Nyt tosin jo vuotanut taas aineet ulos, mutta silloin kun toimi vielä.
Ama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 08.11.2003 11:56
Paikkakunta: Luonais-Häme Forssa

Viesti Kirjoittaja Ama »

Ei se mitenkään hyydy. Mutta tasakaasulla matka-ajossa kun moottori ei ole kovin kuormittunut, niin silloin sen huomaa kun nykäsee. Ja se on varmaan suurin syypää kun toi kompura on ollut varmaan aika kauan seis. Edellinen omistaja ei varmaan ole huoltanut. Ja itse asiassa se nykimisen terävyys on vähentynyt, on varmaan ollut se pumppu vähän ryyteessä.
Vito myyty.
Tilalla 300E (W124)
Vastaa Viestiin