Mittariston irroitus.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Mittariston irroitus.

Viesti Kirjoittaja Boss »

Asiastahan on ollut juttua aiemminkin mutta kysytään nyt silti.
On nimittäin jotain kosketushäikkää tuossa mittarivalaistuksessa, vasen kulma jää pimeäksi kunnes antaa "luunapin" tuohon puoliskoon :lol:
Ei vaan viitsis enää raukkaa piestä joka kerta joten ajattelin tutkia mitä se on syönyt.
201:sestä mittaristo irtosi ihan nykäisemällä mutta tästä se ei ihan niin vain lähdekkään, vääntelin tuollaiset koukut ja yritin nyhtää mittaristoa mutta ei se mihinkään hievahdakkaan.
Siispä onko tässä jokin niksi, pitääkö mittarinvaijeri tuon mittariston paikoillaan eli meneekö purkupuuhiksi kuitenkin vai onko tuossa vain joku niksi? Onko tuo jollain klipseillä kiinni vai onko siihen ulosvetämiseen joku tietty tyylinsä?
Nuo koukutkin nyt on mitä on, vääntelin nimittäin pop-niiteistä tähän hätään mutta kyllä niillä kiinni tuntuu saavan....
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

siis w 124 lähtee näin,irroita kaasupolkimen vierestä mittarinvaijeri kiinnikkeestään.
osta kaksi pyöränpinnaa joista taivutat n.3mm koukut.
reunoista työnnät koukut ja varovasti,mutta määrätietoisesti vetäen ja samalla nitkuttaen mittaristo irtoaa.tiukassa se on ainakin oma oli.
meinasi usko loppua ensin,mutta kyllä se ehjänä irtoaa.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Kyllä nopeusmittarin vaijerissa on sen verran löysää että sen saa irrotettua suoraankin kun vetää mittaristoa vähän ulospäin. Tai tietysti riippuu asentajan tassujen koosta.... :D

Joku virkkuukoukun tyylinen olisi varmaan hyvä työkalu.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

juhis2000 kirjoitti:Kyllä nopeusmittarin vaijerissa on sen verran löysää että sen saa irrotettua suoraankin kun vetää mittaristoa vähän ulospäin. Tai tietysti riippuu asentajan tassujen koosta.... :D

Joku virkkuukoukun tyylinen olisi varmaan hyvä työkalu.
Tassut on sirot mutta kömpelöt :lol:
Kiitos neuvoista, tutkinpa sitten tuota vaijeria vielä kuitenkin.....nimittäin jos se mittaristo vetämällä ulos pitäisi saada niin seuraava aste olisi nyhtää traktorilla :lol:
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Itselläni ei ole koskaan ollut käsillä edes tuota virkkuukoukkua, vaikka suuri käsitöiden ystävä olenkin... :lol: on aina saanut sitä mittaristoa vähän ulospäin, ja sitten sormilla kulmista "nitkuttaen" sitä pikkuhiljaa ulospäin.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Guula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 21.10.2003 22:05
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Guula »

juhis2000 kirjoitti:Itselläni ei ole koskaan ollut käsillä edes tuota virkkuukoukkua, vaikka suuri käsitöiden ystävä olenkin... :lol: on aina saanut sitä mittaristoa vähän ulospäin, ja sitten sormilla kulmista "nitkuttaen" sitä pikkuhiljaa ulospäin.
Näin itsekkin on aina tehny :)
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

tiukas voi olla

Viesti Kirjoittaja juha »

kävin ensimmäisen kerran löysäämässä mittariston veholla, sai asentaja kiskoa tosissaan niillä oikeilla irroitustyökaluilla. Maksoi muuten 0e, oli työllä hinta kohdallaan :) Lampuissa ei todennäköisesti ole kosketushäikkää vaan lanka on palanu ja välillä ottaa kiinni palaakseen. kaikki lamput vaan uusiksi kun kerran irroittaa. Vaijeri lähtee kyllä ruuvaamalla helposti irti mittarin takaa, takaisinlaitossa tarvii sitten vähän sorminäppäryyttä mutta onnistuu kyllä!
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

make kirjoitti:siis w 124 lähtee näin,irroita kaasupolkimen vierestä mittarinvaijeri kiinnikkeestään.
osta kaksi pyöränpinnaa joista taivutat n.3mm koukut.
reunoista työnnät koukut ja varovasti,mutta määrätietoisesti vetäen ja samalla nitkuttaen mittaristo irtoaa.tiukassa se on ainakin oma oli.
meinasi usko loppua ensin,mutta kyllä se ehjänä irtoaa.
Tuskin Make tarkoitti, että vaijeri irroitettaisiin vaihteistosta, vaan polkimen vieressä on U-kiinnike kannattimena, ja vaijeri irroitetaan tästä.

"Virkkuukoukuissa" voi olla jopa 10 mm "kynsi" 90 asteen kulmassa. Toisessa päässä tukeva kädensija, koska vetoja tarvitaan runsaasti.
Lähtee vain suorassa! Ei siis kannata edes yrittää toista laitaa ensin.
Itsellä mittarin alareuna ahdisti kojelaudan pehmikkeeseen, mutta huurrelasta sai toimia "kenkälusikkana", jolla sai nurkan avitettua pehmikkeen yli.

Nopeusmittarin vaijeri irroitetaan mittaripäästä, kunhan saa rakoa niin paljon, että käsi mahtuu väliin.
Ratti on joka tapauksessa niin tiellä, että lamput yms. on vaihdettava käsikopelolta, koska taulu ei mahdu kääntymään mihinkään suuntaan.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.09.2003 19:28
Paikkakunta: Espoo

Re: tiukas voi olla

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

juha kirjoitti:Lampuissa ei todennäköisesti ole kosketushäikkää vaan lanka on palanu ja välillä ottaa kiinni palaakseen. kaikki lamput vaan uusiksi kun kerran irroittaa.
Millaiset nuo mittariston lamput ovat? Onko useampaa eri sorttia vai voiko ostaa vain kourallisen yhtä ja samaa mallia? Majaileeko keskikonsolin uumenissa (tuuletusrissat, vaihdekepin ympäristö, etc) samanlaisia lamppuja kuin mittariston takana?

nimim. "lyysejä pimeänä, jotain tarttis tehrä"
- Tomi L.
W126 420 SE -86
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jorma-k kirjoitti: Lähtee vain suorassa! Ei siis kannata edes yrittää toista laitaa ensin.
Itsellä mittarin alareuna ahdisti kojelaudan pehmikkeeseen, mutta huurrelasta sai toimia "kenkälusikkana", jolla sai nurkan avitettua pehmikkeen yli.

Nopeusmittarin vaijeri irroitetaan mittaripäästä, kunhan saa rakoa niin paljon, että käsi mahtuu väliin.
Ratti on joka tapauksessa niin tiellä, että lamput yms. on vaihdettava käsikopelolta, koska taulu ei mahdu kääntymään mihinkään suuntaan.
no itse oon jo monesta w124 saanu muutenkin kuin suorassa irti.

eikä se ratti ole niin paljon tiellä ettei mittaria sais kokonaan irti otettua :wink:

mutta kuten todettu, tyylejä on monta, eikun kokeilemaan, w124/w201 mittaristoa on aika vaikea tuossa prosessissa rikkoa 8)
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

No vääntelin sitten pyörän pinnoista muutaman koukun.....eikä se perhana mihinkään irtoa vaikka kuinka nitkuttaa.
On se kyllä niin tiukassa ettei se ainakaan yhtenä kappaleena irtoa....tulos oli että toisesta alareunasta sain nykäistyä 2mm ulospäin mutta siihen tyssää.
Ei kai auta muu kuin käyttää vehon pojilla suurempien tuhojen välttämiseksi.
Kylläpä osaakin yksi mitätön polttimo olla harmillinen :lol:
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Ite oon saanu mittariston irti vetämällä kuskinpuoleisesta reunasta ensin ja sitten ku se irtoo ni kyllä se sieltä on tullu. Voi ne jossain tiukemmassakin olla :evil:
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Hubimersu kirjoitti:Ite oon saanu mittariston irti vetämällä kuskinpuoleisesta reunasta ensin ja sitten ku se irtoo ni kyllä se sieltä on tullu. Voi ne jossain tiukemmassakin olla :evil:
Mulla on koko mittaristo kuskinpuoleisessa reunassa :lol:
Tarkoittanet siis että vasemmasta reunasta, juuri sieltä se tuntuu vähän antavan periksi, toiselta puolen ei hievahdakkaan.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

yks keino, millä sen saa irti on laittaa esim. temmi/tamppi siihen reunan alle ja jotain pehmuketta sitä reunaa vasten jota vääntää, ettei jäisi jälkiä ja sieltä ku varovasti kitkuttaa niin kyllä se nousee siihen asti ku mittarinvaijeri ottaa kii
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Re: tiukas voi olla

Viesti Kirjoittaja juha »

teejiil kirjoitti:
juha kirjoitti:Lampuissa ei todennäköisesti ole kosketushäikkää vaan lanka on palanu ja välillä ottaa kiinni palaakseen. kaikki lamput vaan uusiksi kun kerran irroittaa.
Millaiset nuo mittariston lamput ovat? Onko useampaa eri sorttia vai voiko ostaa vain kourallisen yhtä ja samaa mallia? Majaileeko keskikonsolin uumenissa (tuuletusrissat, vaihdekepin ympäristö, etc) samanlaisia lamppuja kuin mittariston takana?

nimim. "lyysejä pimeänä, jotain tarttis tehrä"
w124:sessa on kaksi isompaa lasikantaista jotka antaa päävalon mittaritauluun yläreunasta. Merkkivaloissa on käytetty pienempiä lasikantaisia mutta ne varmaan harvemmin vikaantuu. Samalla vaivalla ne kaikki tietty vaihtaa niin ei tarvitse irroitella mittaristoa turhaan monta kertaa... Muualla keskikonsolissa on käytetty niitä pieniä lasikantaisia, ne olis hyvä olla niillä mattalaseilla niin ei kuumene liikaa.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

ja sitten vinkkinä että mittarinvaloja ei kannata pitää täysillä, noita mittareita ku on useemmat purettu niin ne pleksit on kärynneet ruskeiksi missä näin on tehty, eli mieluummin pitää hieman himmeemmällä niin ei sula koko kompleksi :P
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

ja sitten vinkkinä että mittarinvaloja ei kannata pitää täysillä, noita mittareita ku on useemmat purettu niin ne pleksit on kärynneet ruskeiksi missä näin on tehty, eli mieluummin pitää hieman himmeemmällä niin ei sula koko kompleksi......

......johtuu melko varmasti jossain vaiheessa käytetyistä liian suurista polttimoista. Tosin eipä kannata kuitenkaan täysillä pitää.


Itselläni oli mittaristo niin tiukassa, että usko loppui kesken. Otin apuvälineeksi kaksi metallista paistolastaa. Nämä työnsin mittariston alareunasta mittarin alle siten, että vapauttivat alareunan kiinnikkeet.

Mittaristo tuli lastojen kanssa ulos melkein pikkurilleillä vetämällä.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

tovayryn kirjoitti:ja sitten vinkkinä että mittarinvaloja ei kannata pitää täysillä, noita mittareita ku on useemmat purettu niin ne pleksit on kärynneet ruskeiksi missä näin on tehty, eli mieluummin pitää hieman himmeemmällä niin ei sula koko kompleksi :P
Jep, Jos sinne mittaristoon tukkii 5watin polttimot, niin aluksi on kyllä valoisaa, mutta ei kauaa, kun ne pleksit palavat ruskeiksi. (MOT :oops: )
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

AInakin W123:ssa muuten mittaristo irtoaa helposti, kun irrottaa jalkatilan yläosan muovin, työntää käden kojelaudan sisään ja työntää mittaristoa takaapäin. Mahtusikos W124:n kojetaulun sisään yksi käsi työntämään, jos ei se kerran ole vetämällä irrotakseen?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

jarski kirjoitti:Jep, Jos sinne mittaristoon tukkii 5watin polttimot, niin aluksi on kyllä valoisaa, mutta ei kauaa, kun ne pleksit palavat ruskeiksi. (MOT :oops: )
3 wattisetko sinne kuuluu? Lykkäsin huolettomin mielin 5 wattiset sisään.
jd-mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: La 02.12.2006 21:16
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja jd-mies »

Eli auto w124 ja ongelma seuraava.Tein polkupyörän pinnoista vetimet mutta en saa työnnettyä niitä mittariston väliin...Kun eikös se mittari kuulu vetää kojelaudan ja mittariston kehyksen välistä?Vai pitääkö kehyksen ja mittariston pleksin välistä?Ja sitten vielä se että kuinka pitkät koukut taitan polkupyörän pinnoihin?
Mukavaa kun kesälläkin on liukasta ;-),200D
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

jd-mies kirjoitti:Eli auto w124 ja ongelma seuraava.Tein polkupyörän pinnoista vetimet mutta en saa työnnettyä niitä mittariston väliin...Kun eikös se mittari kuulu vetää kojelaudan ja mittariston kehyksen välistä?Vai pitääkö kehyksen ja mittariston pleksin välistä?Ja sitten vielä se että kuinka pitkät koukut taitan polkupyörän pinnoihin?
Jep, kojelaudan ja mittariston välistä..
Joissain on pirun tiukassa ja joissain taasen lähtee sormilla reunoista vetämällä.
Täällä on ollut joskus kuvia niistä originaalikoukuista, mutta pyöränpinnoistakin saa tehtyä, et ole ensimmäinen :wink:
Ja tuolla juttua lisää:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=17289
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
jd-mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: La 02.12.2006 21:16
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja jd-mies »

Esa H. kirjoitti:
jd-mies kirjoitti:Eli auto w124 ja ongelma seuraava.Tein polkupyörän pinnoista vetimet mutta en saa työnnettyä niitä mittariston väliin...Kun eikös se mittari kuulu vetää kojelaudan ja mittariston kehyksen välistä?Vai pitääkö kehyksen ja mittariston pleksin välistä?Ja sitten vielä se että kuinka pitkät koukut taitan polkupyörän pinnoihin?
Jep, kojelaudan ja mittariston välistä..
Joissain on pirun tiukassa ja joissain taasen lähtee sormilla reunoista vetämällä.
Täällä on ollut joskus kuvia niistä originaalikoukuista, mutta pyöränpinnoistakin saa tehtyä, et ole ensimmäinen :wink:
Ja tuolla juttua lisää:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=17289

Kiitoksia vastauksesta.Mutta sellainen juttu vielä että mihin kohtiin pinnat kannattaa laittaa kummallekkin sivulle?kulmiin?ylös ja alas?
Mukavaa kun kesälläkin on liukasta ;-),200D
Avatar
Sampo N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 01.10.2003 11:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

^ Mulla taisi olla kakkoslankussa oikein sellainen kolo, johon ne piti laittaa. No, itse laitoin joka tapauksessa siihen missä, mittariston kulmat kääntyvät ylöspäin sinne noin 40 asteen kulmaan.

Jos ottaa alasuojan pois, mahtuu auttamaan myös kädellä. Alasuojan purkua varten pitää muistaakseni ottaa suojakehykset virtalukon ympäriltä ja ratin vasemmalta puolelta sekä ottaa valokytkin pois -> sen alla on viel yksi pultti. Ja tietenkin ne ruuvit sieltä alhaalta... vai oliko siellä mitään ruuveja?
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Kuva
Kuvassa näkyy muoviset kynnet, niiden viereen koukut (ulkoreunat)
autodidakti
jd-mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: La 02.12.2006 21:16
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja jd-mies »

Sampo N. kirjoitti:^ Mulla taisi olla kakkoslankussa oikein sellainen kolo, johon ne piti laittaa. No, itse laitoin joka tapauksessa siihen missä, mittariston kulmat kääntyvät ylöspäin sinne noin 40 asteen kulmaan.

Jos ottaa alasuojan pois, mahtuu auttamaan myös kädellä. Alasuojan purkua varten pitää muistaakseni ottaa suojakehykset virtalukon ympäriltä ja ratin vasemmalta puolelta sekä ottaa valokytkin pois -> sen alla on viel yksi pultti. Ja tietenkin ne ruuvit sieltä alhaalta... vai oliko siellä mitään ruuveja?

Itsellä ei ole mitään koloja edes
Mukavaa kun kesälläkin on liukasta ;-),200D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuota mittaristoa kannattaa mieluiten repiä ensin kellon puoleisesta päästä... Niinkuin yllä olevasta kuvasta näkee niin taustana on pelti. Siitä kyllä kestää kiskoa koukuilla... Toisella reunalla on piirilevy ja jos se halkeaa niin Tietää tinurille töitä. :D

niin ja mittariston valot on 3W :!: Suuremmilla sulaa mittaristosta kuoret.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

jd-mies kirjoitti:Kun eikös se mittari kuulu vetää kojelaudan ja mittariston kehyksen välistä?
Kyllä.
Eikä kehyksen reunassa ei ole koloja merkiksi
autodidakti
jd-mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: La 02.12.2006 21:16
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja jd-mies »

No nyt sain mittaria pikkusen liikkeelle vääntämällä kummaltakin puolelta meisseleillä.Mutta sitten nolo kysymys :oops: missä kaasupolkimen vieressä muka on se nopeusmittarin vaijeri??itse katselin niin en huomannut muutakuin kaasupolkimessa kiinni olevan(joka se tuskin on)Eli mikä vaijeri ja missä kohtaa sijaitsee?Jos jollain kuvaa niin kehiin vaan

tai olihan siellä jotain siellä mittariston alla,mutta käsitin että jalkatilasta irti :?: :roll:
Mukavaa kun kesälläkin on liukasta ;-),200D
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

jd-mies kirjoitti:No nyt sain mittaria pikkusen liikkeelle vääntämällä kummaltakin puolelta meisseleillä.Mutta sitten nolo kysymys :oops: missä kaasupolkimen vieressä muka on se nopeusmittarin vaijeri??itse katselin niin en huomannut muutakuin kaasupolkimessa kiinni olevan(joka se tuskin on)Eli mikä vaijeri ja missä kohtaa sijaitsee?Jos jollain kuvaa niin kehiin vaan

tai olihan siellä jotain siellä mittariston alla,mutta käsitin että jalkatilasta irti :?: :roll:
Matto pois niin löytyy muistaakseni rattiputken vierestä, vasemmalta puolelta? Klipsillä kiinnitetty tuliseinään.
Vastaa Viestiin