300 td väyrysen kylmäkäyntiongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

300 td väyrysen kylmäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Elikkäs auto on vm98 355tkm 300 turbodiesel ja kylmänä käynnistettäessä moottori käy epätasaisesti nakuttaen ja savuttaa n.10-20sek. Auto oli treen veholla ja sanoivat että 3.s ja 4.s pytyn suuttimet vuotaa. Todettiin että ko. suuttimissa suihkun avauspaine oli liian korkea ja ko suuttimet vaihdettiin. Vika ei korjaantunut.. Kannataisiko käydä loputkin suuttimet läpi (prkleen kalliita a350 e ) vai voisiko vika olla jossain muussa? :shock:
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Ihan näinki yksinkertanen vika ko hehku(ja) pimiänä:?:
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Unohdin mainita, että hehkut tarkistettiin ihan ensimmäisenä..
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Imusarja täynnä paskaa ja venttiili/venttiilit jäävät kantamaan, koska takertelevat varrestaan.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mitä ne koko suutinta vaihtaa, kun riittää että kärjet vain?

Onko vikaa ollut jo pidempään?
Oma tavanomainen veikkaukseni on ilmamassamittari, jos tuo on vasta lyhyen aikaa oireillut.
Jos näin, niin kohta hyytyy pahemmin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Vika alkoi jo maaliskuussa. Kun oli kylmemmät ilmat oireet olivat paljon pahemmat. Nyt kun lämpimämpää, ei niin paha. Paljonkohan tuollainen kärkien vaihto suuttimiin kustantaa? Entä onko satakunnan lähistöllä hyviä dieselpajoja? (muu kuin veho)
arpaa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 26.01.2005 21:59
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja arpaa »

Elikäs loputkin suuttimet on nyt testattu ja todettiin, että yksikään suutin ei toimi kunnolla. Kylmänä suuttimiin ei muodustunut laillista sumua ja kaksi suutinta vuosi todella pahasti. Paikallisessa mersupajassa ei ollut kuin kaksi uutta suutinta tilalle eli vielä jää kaksi "vähiten" huonoa suutinta paikalle. Kuulemma autossa on saatettu aikaisemmin käyttää dieselin seassa jotain lisäainetta, mikä on edesauttanut suuttimien kärkien kulumiseen? Suuttimien pitäisi kuulemma kestää paljon suurempiakin kilometrejä..
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Hain auton tänään ja vika ei korjaantunut. Kylmänä moottori käy siis n.10-20s epätasaisesti ka kolisten. Lämpimänä ei mitään ongelmia. Suuttimien vaihdon jälkeen moottoriin tuli ehkä hieman lisää vääntöä.
Vastaa Viestiin